NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Probeer het eens met een andere reader. Het komt op mij over alsof je reader en je kaartje elkaar niet lief vinden.
Dat zou toch niks uit mogen maken. De controller voor het lezen en schrijven op het kaartje zit niet in de reader, maar in het kaartje zelf als ik me niet vergis. Het wisselen van reader zou dus niets helpen....
Jawel, dat kan zeker wel helpen. Ik heb twee cardreaders die soms niet zo blij zijn met mijn 1 GB Sandisk Ultra II CF terwijl ze wel andere kaartjes zonder problemen eten. Het hoeft dus niet aan het kaartje te liggen, het kan ook de reader zijn die het kaartje niet aan kan dus
[ Voor 37% gewijzigd door Remy op 25-01-2005 22:37 ]
Vreemd. Dat zou dan toch ook betekenen dat er camera's zijn die niet alle CF kaartjes kunnen uitlezen of beschrijven behalve op een heel lage snelheid ?
Ik gebruik nu een aardig standaard kaartje in mijn 10D totdat de 1GB kaart binnen is. Dat kaartje wordt in de 10D ongeveer even snel beschreven als door de cardreader. (De cardreader is USB2.0, en kan véél sneller, omdat ik er ook Sandisk Memory Stick Pro's in heb gehad, en SD-kaartjes die véél sneller werkten.)
Hoe zit het nou; zit de controller om te lezen en te schrijven nu wel in een CF-kaart of niet; zit hij in het apparaat ?
Ik gebruik nu een aardig standaard kaartje in mijn 10D totdat de 1GB kaart binnen is. Dat kaartje wordt in de 10D ongeveer even snel beschreven als door de cardreader. (De cardreader is USB2.0, en kan véél sneller, omdat ik er ook Sandisk Memory Stick Pro's in heb gehad, en SD-kaartjes die véél sneller werkten.)
Hoe zit het nou; zit de controller om te lezen en te schrijven nu wel in een CF-kaart of niet; zit hij in het apparaat ?
[ Voor 69% gewijzigd door Katsunami op 25-01-2005 22:51 ]
Klopt. Er zijn camera's waar bepaalde kaartjes retesnel in zijn en dezelfde kaart in een andere cam is niet vooruit te branden. De controller voor de memorychips zit inderdaad op het kaartje maar in de reader/camera zit ook nog een interface die de bevelen uitdeelt en de datastream van de kaartjes opvangt en verderstuurt. Blijkbaar zit er daar iets wat het grote verschil maakt bij bepaalde kaarten/camera/reader combi's. Misschien een kleine incompatibiliteit tussen bepaalde soorten kaarten en bepaalde readers. Ik ben er nooit zover in gedoken, maar ik heb al hele vreemde getallen gezien die grote verwarring hebben gezaaid. Misschien gebruiken sommige snelle kaartjes illegale of hele nieuwe methoden om de datastream op te krikken en kunnen bepaalde readers daar niet goed mee overweg en krijg je retries. Ik gok een beetje natuurlijk, maar zoiets is het misschien wel.Katsunami schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:48:
Vreemd. Dat zou dan toch ook betekenen dat er camera's zijn die niet alle CF kaartjes kunnen uitlezen of beschrijven behalve op een heel lage snelheid ?
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
De memory controller zit weliswaar in het kaartje, maar die controller moet natuurlijk wel soepel interfacen met de 'buitenwereld'. Blijkbaar treden daarbij nog wel eens compatibiliteitsproblemen op.suspect schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:52:
Bij CF zit de controller in het kaartje.
De kaart heb ik vandaag meegenomen naar het werk en een collega meegegeven zodat hij thuis kan proberen op zijn PC met usb2 reader. Eens afwachten wat het daar doet.
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Pagina: 1