Zeer oneens met score

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaregulus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 01:26
Mijn reactie op nieuws: Apple wil valbestendige harde schijf patenteren heeft een score van 0.

Waarschijnlijk mede dankzij een denigrerende reactie van Darth MAul. Laat iemand liever de zaak op basis van feiten beoordelen in plaats van op het gevoel iemand naar beneden te modereren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bedoel je deze reactie? :)

Het is inderdaad een beetje lage score, maar reguliere moderators mogen er niet meer modden. Ik pleit dan ook voor een PM naar +2 behulpzaam, aangezien je netjes verduidelijking geeft bij datgene wat de poster waarop je reageert bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ga er geen woorden aan vuil maken, volgens mij heb je volkomen gelijk. Gezien de leeftijd van de reply is een PM het enige wat nog scheelt.....

done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mischien even een rare vraag.
Waarom maken sommige mensen zich zo druk over moderatiepunten :?
Soms krijg je wat punten soms leg je er wat op toe.
Gaat er toch om dat jij je mening kwijt bent?
Eventuele argumenten kan je dan ook nog op reageren.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:38:
Mischien even een rare vraag.
Waarom maken sommige mensen zich zo druk over moderatiepunten :?
Soms krijg je wat punten soms leg je er wat op toe.
Gaat er toch om dat jij je mening kwijt bent?
Eventuele argumenten kan je dan ook nog op reageren.
Ja, maar de regels van het modsysteem zijn zoiets dat je een post kan waarderen en dat hogere waardering een inzichtvollere post betekend. Indien het niet klopt terwijl je wel volgens de regels van het spel speelt, maar je gerust een scheidsrechter aanspreken. Dit forum is daarvoor gemaakt, daar lopen mensen voor rond enz enz. Dus jij kan het wel onbelangrijk vinden (onlangs nog een nobelprijs gewonnen?) maar bepaal niet voor een ander dat het onbelangrijk is. Zeker als scheidsrechter in een scheidsrechterforum vind ik jouw vraag vreemder dan die van de TS. Reageren is alleen lastig op een maand oud nieuwsitem.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 25-01-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dat laatste ben ik wel met je eens.
Ik gun een ieder zijn punten en -1 zal ik nooit geven dan mod ik gewoon niet.
als ik het eens ben met een posting geef ik ook een +1.
Natuurlijk word er soms maar raak gemod dat lees ik ook wel.
Maar is het in dit soort gevallen niet makkelijker een een betreffende mod een mail te sturen van Goh kijk jij er even naar?
mischien toch beter dan een topic op het forum openen hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

-1 geef ik regelmatig. Vaak staan er compleet overbodige replies die echt niet ter zaken doen. Die krijgt dan netjes een -1 overbodig. Dubbelpost komt ook vaak voor. Ik gebruik de punten dus waarvoor ze bedoelt zijn. Je krijgt van mij een -1 dus al je hem echt verdient, anders niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaregulus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 01:26
Edwin,

Je vraagt je af waarom mensen zich druk maken om punten.

Ik spreek uiteraard voor me zelf maar als ik de moeite neem om de Tweakers gemeenschap van informatie te voorzien, inzichten te verschaffen of te helpen, dan vind ik het jammer als dat niet gewaardeerd wordt. Ik vind het nog erger als iemand er onterecht voor zorgt dat mijn goedbedoelde bijdrage naar een 0 wordt gemodereerd zodat deze niet meer zichtbaar is.

Verder streelt het mijn gehavende zieltje als een post van mij met een 3 of een 4 beoordeeld wordt.

Als ik een 0 of een -1 krijg, of bv offtopic, dan is dat een teken dat mijn bijdrage niet werd gewaardeerd en dus een les voor toekomstige posts.

Tot slot. De kwaliteit van de reacties is soms ver te zoeken. Aan kwantiteit echter geen gebrek. Ik gebruik dan ook regelmatig -1. Daar wordt tweakers.net alleen maar beter van. Ik raad je aan dat ook te doen. Daar zijn de punten immers ook voor in het leven geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook wel bevorderlijk voor je gevoel van zelfreflectie als je af en toe eens checkt hoe je reacties gemod worden. Behalve het jammer vinden dat je reactie kennelijk wat minder gewaardeerd wordt, leert het je ook niet zomaar wat neer te plempen zonder je af te vragen of de gemeenschap daar behoefte aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Maar is het in dit soort gevallen niet makkelijker een een betreffende mod een mail te sturen van Goh kijk jij er even naar?
Ik denk dat je twee soorten moderatie verward. Hier op GoT - een forum - zijn moderators mensen die berichten kunnen wijzigen, verplaatsen, topictitels kunnen veranderen, notes kunnen zetten, e.d. Ze hebben dus een controlerende en sturende functie.

Op de frontpage daarentegen is het moderatiesysteem het geven van punten. Iedere ingelogde bezoeker met moderatiepunten mag een reactie een score geven: een moderatie. Daarom is iedereen op de FP moderator, en ook niet te achterhalen (behalve voor sommigen onder ons die kunnen zien wie een reactie gedaan heeft). Mailen is dan ook onmogelijk, omdat a) de persoon voor de plaatser van de reactie niet te achterhalen is b) deze toch niet meer mag modden op die reactie omdat hij hem al eens gemod heeft.

Mocht je nog functies willen vergelijken: wat hier mods zijn zijn op de frontpage de FPA's (frontpage admins). De functies die equivalent zijn met HGA worden door Renegade en Roelant als FP-coordinaten gevuld. Hopelijk maakt dat het verschil een beetje duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

G33rt schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat je twee soorten moderatie verward. Hier op GoT - een forum - zijn moderators mensen die berichten kunnen wijzigen, verplaatsen, topictitels kunnen veranderen, notes kunnen zetten, e.d. Ze hebben dus een controlerende en sturende functie.

Op de frontpage daarentegen is het moderatiesysteem het geven van punten. Iedere ingelogde bezoeker met moderatiepunten mag een reactie een score geven: een moderatie. Daarom is iedereen op de FP moderator, en ook niet te achterhalen (behalve voor sommigen onder ons die kunnen zien wie een reactie gedaan heeft). Mailen is dan ook onmogelijk, omdat a) de persoon voor de plaatser van de reactie niet te achterhalen is b) deze toch niet meer mag modden op die reactie omdat hij hem al eens gemod heeft.

Mocht je nog functies willen vergelijken: wat hier mods zijn zijn op de frontpage de FPA's (frontpage admins). De functies die equivalent zijn met HGA worden door Renegade en Roelant als FP-coordinaten gevuld. Hopelijk maakt dat het verschil een beetje duidelijk :)
Ik denk dat jij mijn bedoeling niet snapt geert :+
Wanneer iemand ten onrechte naar beneden gemod word zal deze toch zeker wel iemand van de crew zelf erop aan kunnen spreken die hier over gaat?
Even een mailtje met uitleg zal toch wel wonderen doen lijkt mij?
Natuurlijk ben ik het met sommigen wel eens dat bepaalde reacties overbodig zijn en sommige die juist goed zijn ten ontrechte naar beneden gemod worden.
Ik kom hier dagelijks is het niet thuis dan kijk ik even op mijn werk als ik daar de tijd voor heb.
Maar moet nu voor iedere ten onrechte naar beneden gemodde persoon een appart topic geopend worden dat was mijn vraag.
We zitten hier op zo langzamerhand 1 van de grootste forums van de wereld met een behoorlijke groep leden die hier dagelijks komen (zie pagevieuws)
Dan moet er voor dit soort vraagstukken toch ook wel een makkelijkere oplossing zijn dan iemand openlijk op te roepen wat zij er van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:05:
[...]

Ik denk dat jij mijn bedoeling niet snapt geert :+
Wanneer iemand ten onrechte naar beneden gemod word zal deze toch zeker wel iemand van de crew zelf erop aan kunnen spreken die hier over gaat?[...]
Uhm nee. :+

Voor het bespreekbaar maken van foutieve moderaties is juist dit subforum en is er geen aanspreekmogelijkheid via mail.

Overigens is het ook niet de bedoeling om +1 mee eens te modden. Lees voor onze en je eigen lol eens de frontpage moderatie faq. :)
Pagina: 1