Zalman 7000A "washers" kwijt

Pagina: 1
Acties:

• johanbarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

johanbarten

Fallout fanatic

Topicstarter
ik heb vandaag een moederbord gekocht met een socket 939 (asus A8N-SLI). Hiervoor had ik een socket A mobo, nu dacht ik: mijn Zalman cooler gaat op mijn nieuwe moederbordje, maar ik kwam er achter dat ik het velletje met papieren ringen/washers kwijt ben. hier het beoogde velletje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocia.net/reviews/cnps7700/img/25.jpg
om de cooler te bevestigen heb ik de grotere washers nodig (zie afbeelding).

ik heb al op google en op de zalman site gezocht naar de afmetingen van de grotere ringen, maar niets gevonden. dus is mijn vraag of iemand met dezelfde cooler (7000A/B) even de afmetingen van de washers kan opmeten, namelijk de binnenkant en buitenkant en dikte van de ringetjes, dan kan ik zelf nieuwe maken.

bij voorbaat dank :)

[ Voor 3% gewijzigd door johanbarten op 25-01-2005 18:28 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
die zat bij mijn 7700 er ook niet bij..

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

als je een computerwinkel kent die die coolers in systemen bouwt, kan je misschien even daar vragen of je er een paar mag hebben?
Ik weet toevallig bij ons dat dat velletje bijna altijd ongebruikt achterblijft.

Verwijderd

Zijn die dingen overigens erg belangrijk? Ik heb ze ook gebruikt, maar ik dacht er laatst over om ze eraf te halen. Want soms vraag ik me af of de heatsink wel stevig genoeg op de core zit.
Als die ringetjes er af zijn, dan kan de heatsink wat steviger op de core geschroeft worden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
die dingen zijn ter isolatie denk ik. daarbij komt het over als een stoffen matje ofzo, daar zou je zelf ook wel wat mee kunnen regelen

en je zou die dingen fijn moeten kunnen persen als het ware, zolang ze maar isoleren

• johanbarten

johanbarten

Fallout fanatic

Topicstarter
moederbord zit nu nog niet ingebouwd, zal een kijken of het echt nodig is. Als ze bij een Zalman 7700 er niet bij zitten, zal het mischien niet echt nodig zijn. Maar als iemand nog iets weet over de afmetingen van die ringen dan zou dat wel fijn zijn.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 20:48
Die dingen zijn niet nodig (het is wel beter met) zorgt ervoor dat het niet beschadigd je kon anders ook hele dunne revetten gebruieken

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Bij m'n broertje waren ze ook kwijtgeraakt, kheb ze maar nagemaakt van een stukje karton 8)

• johanbarten

johanbarten

Fallout fanatic

Topicstarter
heb uitgevonden dat de grote ringetjes moet gebruiken zodat er geen speling is tussen mobo en cooler, ik zal het wel even met wat papier/karton en een perforator proberen :).

[ Voor 6% gewijzigd door johanbarten op 25-01-2005 21:43 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

johanbarten schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:42:
heb uitgevonden dat de grote ringetjes moet gebruiken zodat er geen speling is tussen mobo en cooler, ik zal het wel even met wat papier/karton en een perforator proberen :).
De diameter van de binnenkant van die ringetjes kan je toch opmeten? Bijvoorbeeld met behulp van een schuifmaat. Dan kan je de breedte van het schroefdraad opmeten, of je meet de diameter van de gaatjes, waar die moet komen, op het mobo... Doe je er een paar millimeter bij, en je bent er... ;)
Pagina: 1