Toon posts:

linkys wireless modem installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een laptop gekocht met ingebouwde wireless 54G, ook heb ik een linksys acces point (wap54) gekocht. mijn adsl verbinding gaat nu vanaf de spliter naar m'n speedtouch 510 (mulitpc modem). op de multipc modem heb ik gewoon mijn "vaste" pc aangesloten, dit wil ik ook zo houden, en ik heb er mijn linksys wireless modem op aangesloten.
de linksys modem heb ik gewoon geinstalleerd met de bijgeleverde cd. Tot zover gaat alles goed.
als ik me dan wil inloggen in de linksys modem (http://192.168.1.1) geeft ie de volgende Foutmelding: Kan pagina niet weergeven. Ik kan dus geen verbinding tot stand verbinden tot stand brengen tussen mijn wireless modem en laptop.
Ik gebruik Xp pro sp2, speedtouch 510 (mulitpc), en linkys wap54G wireless modem.
mijn isp is wanadoo (wanadoo go)

Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik dat kan oplossen? zelf snap ik er helemaal niks (meer) van. 8)7

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:18 ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Je hebt het heel de tijd over een "linksys wireless modem" ik neem aan dat je dan het accespoint bedoelt.
Welke drivers gebruik je op de laptop? en als je in het commandprompt "ipconfig /all" invult wat staat daar dan? en heb je je netwerkverbindingen wel goed staat in winxp

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie

jah, met de linksys wireless modem bedoel ik het access point.
in de laptop zit een PRISM 802.11G wireless adapter, dat bedoel je toch?
dit zie ik als ik ipconfig /all uitvoer:
Afbeeldingslocatie: http://kud.mypicgallery.com/kud2/ipconfig2_large.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:40 ]

• b..RAM
prism wlan kaartje?? :P hebje toevallig een medion laptop want dan zit er rechtsboven het toetsenbord een knopje om wlan aan te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
nee, van de trekpleister :P , bij aldi waren ze op :'(
het is een cybermaxx, powered by medion, dus jah, wel een medion, k zal ff zoeken naar het knopje ;)

Maar als ik naar http://192.168.1.1 ga, hoor ik toch in de access point te komen?

• b..RAM
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:44:
[...]

Maar als ik naar http://192.168.1.1 ga, hoor ik toch in de access point te komen?
alleen als je al verbinding hebt maar aan je ipconfig te zien herkent je laptop geen wlan kaartje.
staat bij je netwerkverbindingen het draadloze netwerk aan?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het knopje niet vinden :P , haha

btw, als ik met de laptop zoek naar beschikbare draadloze netwerken vind hij er geen 1

Verwijderd

Topicstarter
b..RAM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:46:
[...]

alleen als je al verbinding hebt maar aan je ipconfig te zien herkent je laptop geen wlan kaartje.
staat bij je netwerkverbindingen het draadloze netwerk aan?
ik heb de ipconfig /all op de gewone (vaste) pc uitgevoerd, niet op de laptop.
de laptop herkent de het wlan kaartje wel en het draadloze netwerk staat ook aan (op de laptop).
Ik denk dat alls met de laptop wel goed is, deze is immers net nieuw met nog een standaard installatie erop. En het draadloze netwerk is op de laptop ook ingeschakeld.
btw, alvast bedankt voor je hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:53 ]

• b..RAM
maar als je start-> mijn netwerklocaties en dan links bij netwerktaken op "netwerkverbindingen weergeven" klikt staat er dan "draadloze netwerkverbinding" tussen?
kan je dan even op de laptop rechtsonder dubbelklikken op draadloze netwerkverbinding dan tabblad ondersteuning en kijken of er iets mis is?

[ Voor 37% gewijzigd door b..RAM op 25-01-2005 18:55 ]

Verwijderd

Jou linksys heeft ook een handleiding en als je die leest kom je erachter dat je PC een IP adres krijgt van de router.
Dat werkt dus niet als jij een vaste IP adres hebt! (10.0.0.150) Je TCP/IP instellingen aanpassen!

Je moet dus een 192.168.1.xx IP adres hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
b..RAM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:51:
maar als je start-> mijn netwerklocaties en dan links bij netwerktaken op "netwerkverbindingen weergeven" klikt staat er dan "draadloze netwerkverbinding" tussen?
kan je dan even op de laptop rechtsonder dubbelklikken op draadloze netwerkverbinding dan tabblad ondersteuning en kijken of er iets mis is?
met de laptop is verder niets mis

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 18:59 ]

• b..RAM
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:53:
Jou linksys heeft ook een handleiding en als je die leest kom je erachter dat je PC een IP adres krijgt van de router.
Dat werkt dus niet als jij een vaste IP adres hebt! (10.0.0.150) Je TCP/IP instellingen aanpassen!

die ipconfig is van de vaste pc en die zit op de speedtouch...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:53:

handleiding is in het engels, ben ik heel slecht in :'(

maar hoe krijg ik zo'n 192.168.1.xx IP adres?

jah, ben newbie, sorrie :9

heb al veel topics doorgelezen maar kom er niet uit :'(

iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 19:00 ]

• b..RAM
ow newbie... nog geen rekening meegehouden :P,
Ga 'ns naar start-> mijn netwerklocaties en dan links bij netwerktaken op "netwerkverbindingen weergeven" en dan dubbelklik op draadloze netwerkverbinden en dan tabblad ondersteuning (staat naast algemeen) ik zou graag willen weten wat daar staat (op de laptop).

Verwijderd

Topicstarter
b..RAM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:00:
ow newbie... nog geen rekening meegehouden :P,
Ga 'ns naar start-> mijn netwerklocaties en dan links bij netwerktaken op "netwerkverbindingen weergeven" en dan dubbelklik op draadloze netwerkverbinden en dan tabblad ondersteuning (staat naast algemeen) ik zou graag willen weten wat daar staat (op de laptop).
kan geen tabblad ondersteuning vinden 8)7 , maar volgens mij ligt het probleem echt bij de access point i.c.m vaste pc

en voor de duidelijkheid:
de adsl verbinding gaat vanaf de splitter in me router (multipc modem), vanuit me router gaat er een nerwerkkabel naar m'n pc en naar het access point.
ik denk zelf dat hier ergen de fout zit, want m'n pc moet communiceren met m'n access point met tussen komts van (via) m'n router.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 19:09 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-04 14:32
Ik meen me te herinneren dat als je op een LinkSys AP wil komen je de kabel die nu naar je SpeedTouch gaat even weg moet halen en er een kabel tussensteken van je Linksys AP naar je laptop/computer. (dus geen verbinding met de SpeedTouch). Nu moet je met ipconfig proberen een IP te krijgen, als je dat krijgt en je gaat via IE naar http://192.168.1.1/ dan moet je het instellingen menu krijgen.

Probeer dat eens!

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:37:
Ik meen me te herinneren dat als je op een LinkSys AP wil komen je de kabel die nu naar je SpeedTouch gaat even weg moet halen en er een kabel tussensteken van je Linksys AP naar je laptop/computer. (dus geen verbinding met de SpeedTouch). Nu moet je met ipconfig proberen een IP te krijgen, als je dat krijgt en je gaat via IE naar http://192.168.1.1/ dan moet je het instellingen menu krijgen.

Probeer dat eens!
bedankt voor je reactie, ga het gelijk proberen! :)

Verwijderd

Probeer dat eens!
Nee hoor! Werkt ook met!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:09
En wat als je de linksys op de speedtouch aansluit, en dan van de linksys met de ethernetkabel naar de vaste computer?

Verwijderd

Topicstarter

Probeer dat eens!
werkt ook niet, of ik doe het fout 8)7

telkens als ik me wil inloggen in het access point (http://192.168.1.1/) krijg ik dezelfde foutmelding: kan pagina niet weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
Dersan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:52:
En wat als je de linksys op de speedtouch aansluit, en dan van de linksys met de ethernetkabel naar de vaste computer?
kan niet, in m'n acces point (linksys) zit maar 1 aansluiting voor een ethernetkabel.

Het probleem is dus dat ik niet kan inloggen in m'n access point (linksys), telkes als ik 192.168.1.1. in me browers intyp kan ut de pagina niet openen.

Bedankt voor jullie reactie's!

iemand nog een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 20:32 ]

• RadioAir
We doen het even volgens een stappenplan. Als de install van de WAP54G hetzelfde is als de WAP11, heb je de CD-ROM nodig (bestand SETUP.EXE) om het wireless AP in te stellen.

Als dit niet zo is, ik zag in de PDF handleiding van de WAP11 staan dat het IP daarvan 192.168.1.254 was... dit zou dus ipv 192.168.1.1 moeten in dat geval.

Als je met alleen een Ethernetkabel tussen je PC en het AP zit, ga dan naar dos. Dit is in Windows 2000 en XP te bereiken via uitvoeren via het commando CMD, in windows 95/98/ME is dat COMMAND

Type nu "IPCONFIG /RENEW"

Nu zie je een aantal dingen(als het goed gaat). Bij Standaardgateway staat een IP adres (bij mij is dat 192.168.1.1, bij jouw SpeedTouch is dat 10.0.0.138)

Dit IP adres voer je in in je Browser. Nu moet je (als het goed is) een schermpje krijgen waar je een Username en/of Password moet invullen. Bij Linksys apparaten zijn deze altijd:

Username: admin
Password: admin

Probeer het eens op deze manier

offtopic: jouw normale computer heet net zoals de mijne Sander :P

[ Voor 91% gewijzigd door RadioAir op 25-01-2005 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:39:
We doen het even volgens een stappenplan. Als de install van de WAP54G hetzelfde is als de WAP11, heb je de CD-ROM nodig (bestand SETUP.EXE) om het wireless AP in te stellen.

Als dit niet zo is, ik zag in de PDF handleiding van de WAP11 staan dat het IP daarvan 192.168.1.254 was... dit zou dus ipv 192.168.1.1 moeten in dat geval.

Als je met alleen een Ethernetkabel tussen je PC en het AP zit, ga dan naar dos. Dit is in Windows 2000 en XP te bereiken via uitvoeren via het commando CMD, in windows 95/98/ME is dat COMMAND

Nu zie je een aantal dingen(als het goed gaat). Bij Standaardgateway staat een IP adres (bij mij is dat 192.168.1.1, bij jouw SpeedTouch is dat 10.0.0.138)

Dit IP adres voer je in in je Browser. Nu moet je (als het goed is) een schermpje krijgen waar je een Username en/of Password moet invullen. Bij Linksys apparaten zijn deze altijd:

bedankt voor je reactie, sander ;)

maar als je bedoel dat ik het ip adress 10.0.0.138 in me browser moet plakken, dat werkt, want dan kom ik gewoon in me speedtouch modem. en de cdrom met setup.exe heb ik wel, en ook succesvol uitgevoerd.
Als ik me wireless AP rechtstreeks op m'n pc aansluit, dus zonder tussenkomt van me speedtouch, en voer IPCONFIG /RENEW uit, krijg ik een foutmelding, waarschijnlijk omdat ik niet in verbinding ben met internet ben, denk ik.

• RadioAir
dat betekent dus dat je niet door middel van http://192.168.1.1/ in je AP kan komen :P

ik denk dat je het toch via die cdrom moet doen. Sluit alleen 1 PC en het wireless AP aan op je SpeedTouch modem. Start nu de cdrom op de pc die met de SpeedTouch verbonden is. Het vervelende is dat ik geen handleiding van de WAP54g te pakken kan krijgen :( anders had ik het Engels even voor je vertaald :P

EDIT: Ik zie net dat je met je laptop geen enkel Wireless AP vindt. Het Linksys AP moet sowieso gewoon direct wireless gaan uitzenden, dus dat je laptop geen draadloze netwerken vindt kan daar dus een oorzaak van zijn. Zoek eens goed op je laptop of je geen Wireless knop ziet zitten, of post hier anders even het typenummer zodat we kunnen gaan googelen waar die knop zit :P

Je zou als alternatief nog even het programmatje Network Stumbler(te vinden op www.netstumbler.com) kunnen downloaden, maar als die knop uitstaat vindt ie daar waarschijnlijk ook niets. Jouw AP is (als ie nog nooit ingesteld is geweest) als volgt:

SSID: linksys
Vendor: Linksys
Channel: 11
WEP: No
Data transfer speed: 11Mbps

Als je zoiets in Network Stumbler ziet als je WiFi knop aan staat moet je dus gaan zoeken in de instellingen van je draadloze netwerkverbinding op je laptop...

[ Voor 55% gewijzigd door RadioAir op 26-01-2005 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:49:
dat betekent dus dat je niet door middel van http://192.168.1.1/ in je AP kan komen :P

ik denk dat je het toch via die cdrom moet doen. Sluit alleen 1 PC en het wireless AP aan op je SpeedTouch modem. Start nu de cdrom op de pc die met de SpeedTouch verbonden is. Het vervelende is dat ik geen handleiding van de WAP54g te pakken kan krijgen :( anders had ik het Engels even voor je vertaald :P

EDIT: Ik zie net dat je met je laptop geen enkel Wireless AP vindt. Het Linksys AP moet sowieso gewoon direct wireless gaan uitzenden, dus dat je laptop geen draadloze netwerken vindt kan daar dus een oorzaak van zijn. Zoek eens goed op je laptop of je geen Wireless knop ziet zitten, of post hier anders even het typenummer zodat we kunnen gaan googelen waar die knop zit :P

Je zou als alternatief nog even het programmatje Network Stumbler(te vinden op www.netstumbler.com) kunnen downloaden, maar als die knop uitstaat vindt ie daar waarschijnlijk ook niets. Jouw AP is (als ie nog nooit ingesteld is geweest) als volgt:

SSID: linksys
Vendor: Linksys
Channel: 11
WEP: No
Data transfer speed: 11Mbps

Als je zoiets in Network Stumbler ziet als je WiFi knop aan staat moet je dus gaan zoeken in de instellingen van je draadloze netwerkverbinding op je laptop...
Network Stumbler geeft aan: no wireless adapter found 8)7
ook als ik m'n AP rechtstreeks aansluit op de pc geeft ie dat aan.
ik heb een cymerbexx laptop, (van de trekpleister, is dezelfde als van kruidvat :P )
laptop geeft een dat wireless verbinding is ingeschakeld.

btw, ik heb Data transfer speed 54Mbps :9

Maar network stumbler geeft dus aan dat ik geen wireless acces point heb 8)7

of doe ik iets fout? ik heb dat program. gewoon geinst. en geopend, toen kreeg ik die melding. (midden onder in beeld)

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:03
heb je net stumbler wel geinstalleerd op je laptop ??
werkt het niet als je het progje gebruikt als je het accesspoint direct aan de pc hangt dus zonder speedtouch ???

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• RadioAir
dat maakt niet uit, je probleem is (helaas) dat NetStumbler je Wireless kaart niet herkend. Je zal dus echt op zoek moeten gaan naar die knop op je laptop :P

Verwijderd

Topicstarter
lordgandalf schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:19:
heb je net stumbler wel geinstalleerd op je laptop ??
werkt het niet als je het progje gebruikt als je het accesspoint direct aan de pc hangt dus zonder speedtouch ???
niet geinstalleerd op de laptop, ga ik nu ff doen
neej, het werkt ook niet als ik m'n AP direct aan de pc hang:(

bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:25:
dat maakt niet uit, je probleem is (helaas) dat NetStumbler je Wireless kaart niet herkend. Je zal dus echt op zoek moeten gaan naar die knop op je laptop :P
netstumbler kan m'n wireless access point niet vinden, deze 'hangt' gewoon aan m'n pc, op m'n laptop is verder alles wel ingeschakeld, maar zal voor de zekerheid nog ff kyken :9

• RadioAir
hoho, miscommunicatie, NetStumbler moet je installeren op je Laptop!!!

En als Wireless in Windows is ingeschakeld is wil dat nog niet zeggen dat de antenne ingeschakeld is :P meestal brandt er een oranje lampje als WiFi aan is.

EDIT: smallie / Sander, wat is je MSN/email(niet hier posten vanwege spam) stuur maar naar (een email adres weghalen in 2019, het kan) dan kan ik je misschien via MSN verder op weg helpen, tweakers doen alles voor elkaar :P

[ Voor 39% gewijzigd door RadioAir op 23-10-2019 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:46:
hoho, miscommunicatie, NetStumbler moet je installeren op je Laptop!!!

En als Wireless in Windows is ingeschakeld is wil dat nog niet zeggen dat de antenne ingeschakeld is :P meestal brandt er een oranje lampje als WiFi aan is.

EDIT: smallie / Sander, wat is je MSN/email(niet hier posten vanwege spam) stuur maar naar stunter911 apenstaart gmail punt com dan kan ik je misschien via MSN verder op weg helpen, tweakers doen alles voor elkaar :P
Klasse Bulldog, je bent echt mijn redding:)
Ik had de handleiding al doorgelezen, en overal gezoch naar een knopje om wireless lan aan te zetten op de laptop. Maar kon het niet vinden.
Maar nu blijkt het knopje om wireless lan aan te zetten op het toetsenbord te zitten :r
Echt dom,stom,newbie van mij 8)7
Nu kan ik wel internetten op m'n laptop:)

Maar ik kan nog steeds niet op m'n AP inloggen, dat vind ik ook geen probleem, maar ik wil wel mijn bestanden (van de vaste pc en laptop) en printer delen. Kan dit?
Enzoja, hoe? want m'n pc vind dus geen AP, en via m'n laptop kan ik ook niet inloggen in m'n AP, wel in me router (mulitpc).

Nog bedankt dat je deze opmerking maakte:
En als Wireless in Windows is ingeschakeld is wil dat nog niet zeggen dat de antenne ingeschakeld is :P meestal brandt er een oranje lampje als WiFi aan is. ;)

Anders was ik er nooit achter gekomen 8)7

• RadioAir
we doen altijd ons best voor iedereen :P

Je Linksys Acces Point krijgt volgens mij sowieso geen IP adres van je SpeedTouch modem, volgens mij moet dit toch echt via die Linksys CD, maar ik kan het mis hebben, als linksys de manual even online gooit kan ik je tenminste helpen :P

Het printerdeelverhaal komt morgen, er staat hier een rood lampje boos te knipperen of ik mijn laptopaccu wil opladen van mn dell inspiron 510m :P

bestandsdeling zou ik nog niet doen totdat je netwerk beveiligd is, immers iedereen met een laptop kan nu op je internet meefietsen :P

maar zoek voor bestands/printerdeling ook even op GoT, ik heb voor printerdeling nog wel een newbie HowTo liggen, geef even je emailadres door via stunter911 at gmail dot com en dan mail ik em wel even als ik morgen een tussenuur heb :P

[ Voor 49% gewijzigd door RadioAir op 26-01-2005 22:59 ]

Verwijderd

De WAP54G heeft standaard als ip adres 192.168.1.245 ;)
En als je die niet kan bereiken moet je ven het volgende doen.
Je sluit je laptop even met een kabel direct op de linksys aan.
Kan je hem dan nog niet bereiken dan geef je hem even een vast ip adres in de 192.168.1.x range.
Dan stel je alles in zoals je het zou willen en klaar ben je. ;)

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:43:
we doen altijd ons best voor iedereen :P

Je Linksys Acces Point krijgt volgens mij sowieso geen IP adres van je SpeedTouch modem, volgens mij moet dit toch echt via die Linksys CD, maar ik kan het mis hebben, als linksys de manual even online gooit kan ik je tenminste helpen :P

Het printerdeelverhaal komt morgen, er staat hier een rood lampje boos te knipperen of ik mijn laptopaccu wil opladen van mn dell inspiron 510m :P

bestandsdeling zou ik nog niet doen totdat je netwerk beveiligd is, immers iedereen met een laptop kan nu op je internet meefietsen :P

maar zoek voor bestands/printerdeling ook even op GoT, ik heb voor printerdeling nog wel een newbie HowTo liggen, geef even je emailadres door via stunter911 at gmail dot com en dan mail ik em wel even als ik morgen een tussenuur heb :P
handleiding van m'n WAP54G AP kan je vinden op: http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=608 ;)

netwerk hoeft denk ik niet beveiligd te worden, er is er hier namelijk maar één met een laptop. :)
en ik woon buitenaf, dus ook geen last v.d. buren ofzow :z

maar k wil dus gewoon mijn printer delen, en ik wil vanaf m'n vaste pc het liefst maar in 1 enkele map van m'n laptop komen, en andersom. Alleen gedeelde D schijf is ook okej, gaat alleen om mp3's, films en foto's te sharen.

mijn email adress is: sander smalbrugge at gmail com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:46:
De WAP54G heeft standaard als ip adres 192.168.1.245 ;)
En als je die niet kan bereiken moet je ven het volgende doen.
Je sluit je laptop even met een kabel direct op de linksys aan.
Kan je hem dan nog niet bereiken dan geef je hem even een vast ip adres in de 192.168.1.x range.
Dan stel je alles in zoals je het zou willen en klaar ben je. ;)
Dankjewel, werkt eindelijk _/-\o_

ik heb precies hetzelfde ook al een X op m'n vaste pc geprobeerd, toen werkt het niet. Op m'n laptop nu wekt het nu wel. Kan nu gewoon inloggen :*)
Moet ik het vaste ip adres (nu ingeteld op 192.168.1.2) ook zo houden? of gewoon nadat ik m'n instelling in de AP heb veranderd alls weer op automatisch zetten? of maakt dat niet uit?

nogmaals bedankt _/-\o_

• RadioAir
je hebt mail :P

Verwijderd

He smallie, welke laptop van cybermaxx heb je?? En hoe bevalt ie?

Verwijderd

heb ook een laptop van dit merk ook met prism kaartje on-board wireless.

samen met een linksys accespoint wap11 niet aan de gang te krijgen!

zelfs met linksys(goede service op gratis 0800 nummer~!) ik kon ook niet meer het accespoint configureren zelfs niet meer netwerk kabel (idem cross)
heb het accespoint teruggestuurd en krijg nu een router en een pcmcia kaartje van linksys.
(bijbetalen) ik denk dat het dan wel gaat lukken.

de helpdesk van de de laptop (kruidvat) is shit~! weten niets of hebben geen zin in uitleg
ook het wireless netwerken boek,waarschuwt voor 2 verschillende wireless kaartjes of accespoints!

meestal kan er dan geen ip adres aangemaakt worden. handmatig lukt het ook niet.

linksys heeft een eigen ip adres ,en daar kun je wel het accespoint benaderen,maar dat is alleen als test bedoeld.

gr

draadje

Verwijderd

vergeten te zeggen,dat de wireless moet worden ingeschakel met fn toets in
samenwerking met f2 toets''anders gaat het nooit lukken~~

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

lier

MikroTik nerd

Als je met je vaste pc op de AP of zelfs op de laptop wil komen, moet je ervoor zorgen dat je router weet van het bestaan van de 192.x.x.x range van je AP. Je hebt dus een static route nodig, anders gaat het nooit werken. Datzelfde geldt voor de AP, daarin moet je een static route maken naar de 10.x.x.x range. Als je dit hebt gedaan kunnen de pc's elkaar "zien" en krijg je alleen nog de uitdaging van het delen van bestanden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik had deze topic nog niet eerder gelezen maar volgens mij had het allemaal niet zo lang hoeven duren.
Het is zo dat je speedtouch een ip adres aan de accespoint heeft gegeven en een adres aan je wireless kaartje.Het is dus nu allemaal een 10.0.0.0 netwerk geworden. Hierdoor is het logisch dat je met 192.168.1.1 je accespoint niet meer kan bereiken.

Als je gewoon in de speedtouch met 10.0.0.138 had gekeken en daar even naar de lijst had gezocht aan welke apparaten hij ip adressen heeft uit gegeven dan had je de linksys accespoint gevonden met het adres die hij gekregen heeft van de speedtouch. Als je nu dat ip adres in IE had in gevoerd dan was je gewoon in de accespoint gekomen.

• RadioAir
@ Hierboven:

Nope :)

Een AP werkt net zoals een Switch, het zorgt ervoor dat het netwerk tussen pc's aan elkaar wordt gekoppeld, in dit geval via de ST510.

Het verhaal dat jij vertelt gaat alleen op bij wireless routers die via DHCP een IP krijgen :)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 12:16
tha_bulldog schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:39:

O My God, als je geen verstand van accesspoints hebt zeg dan niets 8)7

Een accesspoint werkt HEEL anders dan een router.

Een accesspoint is transparant en laat zich dus niet zien als fysiek aanwezig.
Je laptop connect naar de accesspoint, en doet daar verder niets, je netwerk (de router) geeft je laptop een ip en niet de AP (accesspoint)
Waarschijnlijk moet je met de linksys cd instellingen aanpassen zodat je accesspoint binnen het netwerk van je router valt: dus 10.0.0.xxx (bijvoorbeeld 139).
Weet het zo niet precies meer, maar luister in ieder geval niet naar mensen die zeggen dat je je pc moet aansluiten direct op de accesspoint, want dat gaat niet werken, gewoon accesspoint aansluiten op een poort van je router en op de pc die met draad aan de router zit de installatie cd van linksys draaien

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rdfeij schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:08:
Weet het zo niet precies meer, maar luister in ieder geval niet naar mensen die zeggen dat je je pc moet aansluiten direct op de accesspoint, want dat gaat niet werken, gewoon accesspoint aansluiten op een poort van je router en op de pc die met draad aan de router zit de installatie cd van linksys draaien
Je zal je AP toch eerst moeten configgen. En dat doe je bijvoorbeeld via de webinterface.

Moet je natuurlijk wel in dezelfde IP subnet zitten als je AP

Snap jij het wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

tha_bulldog schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:58:
@ Hierboven:

Nope :)

Een AP werkt net zoals een Switch, het zorgt ervoor dat het netwerk tussen pc's aan elkaar wordt gekoppeld, in dit geval via de ST510.

Het verhaal dat jij vertelt gaat alleen op bij wireless routers die via DHCP een IP krijgen :)
Je verhaal klopt wel gedeeltelijk, maar mijn switch en AP hebben bijde een ip van de dhcp uit de router, anders zouden ze niet te beheren zijn.

Verklaar je nader..........

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

switches, APs, printers, servers, en routers zet je dus op een vast IP of met een dhcp reservation.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

Kickje..

Ik heb gister voor 12,95 een Linksys 11 mbit accespoint gekocht, maar ik heb die cd per ongeluk niet bij me, is het zonder die cd helemaal niet in te stellen? Ik heb m nu aan m'n router gehangen, maar het lukt me met geen mogelijkheid om in dat ding te komen :(
Iemand misschien een tip?

edit: Ik heb intussen op linksys website de setup utility gevonden voor versie 2.6 (ik heb 2.8) maar die kan geen accespoint vinden. Hij hangt gewoon met een kabel aan de router.

UPDATE:
Het is toch gelukt met behulp van dit topic: linkys wireless modem installeren
:)

[ Voor 46% gewijzigd door Haan op 04-12-2005 15:28 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1