Nvidia 6600 GT - Max 20 FPS

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 15:48
Mijn probleem lijkt deels op die van Johndope.

Onlangs heb ik een videokaart gekocht, omdat het al tijden slecht liep met mijn Gforce 2 MX.

Nu heb ik een Nvidia 6600 GT en wil ik graag counterstrike spelen, maar ik haal maar maximaal 20 frames per seconde en dus is het spel niet speelbaar. Ik heb een stroomstekkertje rechtstreeks ipv splitter aangesloten op de videokaart maar na 5 a 10 minuten valt deze weer terug naar 15 (maakt niet uit welke settings en resolutie).

Dit probleem komt ook voor bij andere spellen.

Ik heb 3x een nieuwe windows XP installatie geprobeerd met verschillende servicepacks, dit maakt niets uit. Ik heb verschillende stroomstekkertjes geprobeerd, ook dit maakt niet uit. Heeft iemand nog suggesties, want ik baal ervan dat ik een mooi systeem heb aangeschafd en vervolgens niet mijn favoriete spellen kan spelen.

Mijn stats:
Windows XP Professional Service Pack 1 (build 2600)
3,00 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
ASUSTeK Computer Inc. P4P800S-E Rev 1.xx
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 080009 09/03/2003
Leadtek NVIDIA GeForce 6600 GT
Slot 'DIMM0' has 1024 MB

Als jullie meer informatie nodig hebben, verstrek ik dat graag.

Bijvoorbaat dank!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
En andere spellen? heb je al een keer 3dmark gedaan (2001/2003/2005)

[ Voor 172% gewijzigd door Jilvoos op 25-01-2005 18:24 ]

• Scorpion2k
Ja bij de 3dmark2003 loopt hij na de trollen ongeveer vast.

Ik speel ook regelmatig Lord of the Rings: Battle for Middle Earth en na een tijdje krijgt mijn pc het er heel moeilijk mee (komt niet door teveel legers). Ik heb vandaag zelfs monopoly v3 getest (oud spel) en daar doet hij ook al moeilijk bij.

De prestaties vallen dus bij een spel na 5 minuten omlaag. In windows heb ik overigens geen problemen.

* CS = Counterstrike Source

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
heb je de nieuwste drivers? Ik las dat de 71.24 het wel aardig deed...

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Bij mij komt het vermoeden omhoog van een te warme kaart.. kun je even voelen of de heatsink wel warm wordt? en of deze daadwerkelijk contact maakt met de core?

Check ook gelijk even of de PCI-E naar AGP bridge wel goed zit (dat is de chip onder het kleine heatsinkje :P

Edit, de sink dan :P maakt deze wel contact met de chip?

[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-01-2005 18:36 ]

www.google.nl

Verwijderd

En hoe zit het met de voeding? Koppel eens de CD drive en de hdd's (die je niet nodig hebt om te booten) af en test het eens.
En heb je ook moederbord drivers geïnstalleerd?
Het kan zijn dat je videokaart DOA is...
Genoeg mogelijkheden dus...

• Scorpion2k
Ik heb de voeding alleen op de C schijf en een andere stekker alleen op de videokaart gehad. Alle usb apparaten en andere apparatuur heb ik losgekoppeld. Dit gaf geen effect. Ik heb al mijn laatste VIA drivers geinstalleerd.

Ik zal zo eens kijken of die er goed opzit en ik zal mijn hand ook even verbranden aan de kaart.

Ik installeer op dit moment die nieuwste drivers (mijnes waren 4 dagen oud ongeveer).

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 07:49
hmmm...
draai jij single channel???

een P4 heeft er erg veel baat bij op Dual-channel te draaien, itt athlonXP

verder lijkt het me een warmte probleem omdat het geleidelijk toeneemt met gebruik.

goede airflow?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Scorpion2k
Ik zal de doorvoer van de lucht checken en kijken of ik het koeler kan krijgen. Zoniet breng ik de kaart maar gewoon terug.

Bedankt voor de hulp! Ik hoop dat ik het hier mee redt!
Pagina: 1