na aanzetten WEP geen verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 08:24
Ik heb gister een wireless kaartje bij de mediamarkt gekocht en deze in mijn pc gedrukt. Op zich krijg ik prima connectie met de router, maar als ik WEP aanzet, is het gelijk over. Ik zie het netwerk dan wel in de lijst staan (tooltje dat bij de netwerk kaart zat WL-004 van energic), maar connecten lukt niet.

Ik heb het ook zonder dat tooltje geprobeerd en dan via de wireless service van Windows zelf. Ik krijg dan steeds de melding dat er een wireless netwerk gevonden is. Als ik dan de key invoer, krijg ik een paar seconden later wederom die melding.

Via mijn laptop gaat alles wel prima. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik maak trouwens gebruik van statische IP adressen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Probeer de service "Wireless Zero Configuration Service" eens uit te schakelen? Als je de drivers van de wireless kaart gebruikt dan geeft deze service vaak problemen.

Ik zou verder het tooltje van de wireless adapter gebruiken, en kijken of je daar de key kunt invoeren. Ik heb het hier in ieder geval prima werken met twee draadloze en een bedrade computer :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Rendier2710
maartena schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:17:
Probeer de service "Wireless Zero Configuration Service" eens uit te schakelen? Als je de drivers van de wireless kaart gebruikt dan geeft deze service vaak problemen.

Ik zou verder het tooltje van de wireless adapter gebruiken, en kijken of je daar de key kunt invoeren. Ik heb het hier in ieder geval prima werken met twee draadloze en een bedrade computer :)
Vegeten te zeggen: Die service had ik uitgeschakeld bij het gebruiken van dat tooltje (aan maakte overigens ook niet uit)

• Rendier2710
Kaart omgeruild voor een sitecom en geen problemen meer....