Hoe geheugengebruik in taakbeheer te interpreteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 905 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn vorige topic...512 sdr-sdram naar 768
...heb ik mijn geheugengebruik bekeken onder HL2 om erachter te komen of ik weinig fysiek geheugen heb.

Weergave:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/visual.JPG

Als je vaak tegen je geheugenlimiet aanzit, dan zegt de FAQ het volgende om erachter te komen hoeveel geheugen je ongeveer te weinig hebt:
Kijk naar het Totaal en Piek Geheugengebruik (dit is Virtueel, vandaar de Term Wisselbestand bij de grafieken) en trek daar het Totaal Fysiek geheugen vanaf en je hebt een idee hoeveel ram meer je (hebt) gebruikt en dus hoeveel je minimaal moet bijplaatsen.

Als ik dat lees begrijp ik dat als je piek boven je limiet uitkomt, je te weinig fysiek geheugen hebt en dat dat verschil het gebrek aan fysiek geheugen weergeeft.
Overeenkomstig het plaatje van mijn task-manager staat echter bij totaal: +/-1278000 en bij de piek: +/-541000, terwijl ik toch aan mijn psychical memory af kan lezen (als ik dat goed doe) dat ik tijdens het spelen van HL2 met gemak tegen de 512 zit (hoewel het spel redelijk soepel loopt). Dat spreekt elkaar toch tegen? Wat begrijp ik niet, wat doe ik fout? Is extra geheugen aan de hand van deze gegevens rendabel, of is mijn cpu ook een beperkende factor?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De piek is hoger dan de totale hoeveelheid fysiek geheugen dat je in je PC hebt zitten. Dus je hebt een tekort aan fysiek geheugen :) Dan kan een geheugenupgrade zinvol zijn. Maar vraag jezelf af: hoe vaak doet dat zich voor? Is dat jouw geld wel waard? Dat kun je nog altijd het beste zelf beantwoorden :)

Maak ook eens gebruik van het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic in Complete Systemen & Laptops, waarin je je huidige specs, gebruiksdoelen, klachten, wensen en budget kunt posten in afwachting van passende upgrade-adviezen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft er nog een reepje liggen die die kwijt wil :P? (256 sdr sdram)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.tweakers.net/aanbod
www.speurders.nl
www.marktplaats.nl
www.ebay.nl