Heb al jaren slecht beeld boven bij mij en me broertje, dus tijdens de verbouwing hier besloten dit ook eens aan te pakken. Heb dus vandaag een nieuwe TV-Versterker gekocht, Soundex STV322. Ook gelijk een goede nieuw Rijgdoos gekocht, van het merk Hirschmann
Heb inmiddels alles netjes aangesloten. Zit alleen met probleem.
Opstelling is zo:

De Groene pijl is de hoofdaansluiting.
De Blauwe pijl is de lijn die naar boven loopt (broertje en mijn kamer)
De Zwarte pijl is de aansluiting op de Rijgdoos beneden (tv woonkamer)
De Rode pijl loopt naar de slaapkamer (tv), (hier is nog geen einddoos op aangesloten, alleen plug)
De Oranje pijl is de aansluiting op de tv.
Probleem.
Als ik mezelf (blauw) en de tv beneden (oranje) direct aansluit op de versterker, heb ik perfect beeld.
Zodra ik de tv beneden (oranje) via de rijgdoos wil laten lopen, waardoor ik dus de aansluiting (zwart) op de versterker moet aansluiten, krijg ik storing door het gehele huis.
Er loopt dan een horizontale streep van beneden naar boven door het beeld. (kan even geen foto nemen ivm met opnemen bold & beautifull voor moeders
)
Zou dit kunnen komen omdat er nog geen weerstand aan het eind het draad naar de slaapkamer zit? (Rode draad).
Edit: Er is iets mis met de rijg/contactdoos, heb er inmiddels een oudere tussenzitten en die stoort niet?
Heb inmiddels alles netjes aangesloten. Zit alleen met probleem.
Opstelling is zo:

De Groene pijl is de hoofdaansluiting.
De Blauwe pijl is de lijn die naar boven loopt (broertje en mijn kamer)
De Zwarte pijl is de aansluiting op de Rijgdoos beneden (tv woonkamer)
De Rode pijl loopt naar de slaapkamer (tv), (hier is nog geen einddoos op aangesloten, alleen plug)
De Oranje pijl is de aansluiting op de tv.
Probleem.
Als ik mezelf (blauw) en de tv beneden (oranje) direct aansluit op de versterker, heb ik perfect beeld.
Zodra ik de tv beneden (oranje) via de rijgdoos wil laten lopen, waardoor ik dus de aansluiting (zwart) op de versterker moet aansluiten, krijg ik storing door het gehele huis.
Er loopt dan een horizontale streep van beneden naar boven door het beeld. (kan even geen foto nemen ivm met opnemen bold & beautifull voor moeders
Zou dit kunnen komen omdat er nog geen weerstand aan het eind het draad naar de slaapkamer zit? (Rode draad).
Edit: Er is iets mis met de rijg/contactdoos, heb er inmiddels een oudere tussenzitten en die stoort niet?
[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 25-01-2005 18:29 ]
Signature?