[TV] Storing na aansluiten Rijgdoos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heb al jaren slecht beeld boven bij mij en me broertje, dus tijdens de verbouwing hier besloten dit ook eens aan te pakken. Heb dus vandaag een nieuwe TV-Versterker gekocht, Soundex STV322. Ook gelijk een goede nieuw Rijgdoos gekocht, van het merk Hirschmann

Heb inmiddels alles netjes aangesloten. Zit alleen met probleem.

Opstelling is zo:

Afbeeldingslocatie: http://img190.exs.cx/img190/4813/situatietv4xq.jpg

De Groene pijl is de hoofdaansluiting.
De Blauwe pijl is de lijn die naar boven loopt (broertje en mijn kamer)
De Zwarte pijl is de aansluiting op de Rijgdoos beneden (tv woonkamer)
De Rode pijl loopt naar de slaapkamer (tv), (hier is nog geen einddoos op aangesloten, alleen plug)
De Oranje pijl is de aansluiting op de tv.

Probleem.

Als ik mezelf (blauw) en de tv beneden (oranje) direct aansluit op de versterker, heb ik perfect beeld.

Zodra ik de tv beneden (oranje) via de rijgdoos wil laten lopen, waardoor ik dus de aansluiting (zwart) op de versterker moet aansluiten, krijg ik storing door het gehele huis.

Er loopt dan een horizontale streep van beneden naar boven door het beeld. (kan even geen foto nemen ivm met opnemen bold & beautifull voor moeders :P)

Zou dit kunnen komen omdat er nog geen weerstand aan het eind het draad naar de slaapkamer zit? (Rode draad).

Edit: Er is iets mis met de rijg/contactdoos, heb er inmiddels een oudere tussenzitten en die stoort niet? :S

[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 25-01-2005 18:29 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:17

Shunt

Boe

de kabel die los zit maakt die ergens met metaal een lus ?
dus zit de kern verbonden aan draad om de kern heen. zo ja haal dat eens los.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Shunt schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:46:
de kabel die los zit maakt die ergens met metaal een lus ?
dus zit de kern verbonden aan draad om de kern heen. zo ja haal dat eens los.
Snap niet helemaal wat je bedoelt, heb je het over het draad dat in de rijgdoos (zwart) zit of het draad waarmee ik de tv aansluit op de antenne (woonkamer/oranje).

Heb net 2 andere contant/rijgdoosjes geprobeerd. Een werkt perfect zonder storing, maar schroefje ontbreekt voor verbinding tweede draad. De andere stoort nog erger...?

Bij die ene heb ik dus perfect beeld, dus aan het draad kan het niet liggen, heb ook al nieuw gedraad gepakt, weerstand ertussen geplaats. Maar niets helpt?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Osdorp-Dude schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:50:
[...]

Snap niet helemaal wat je bedoelt, heb je het over het draad dat in de rijgdoos (zwart) zit of het draad waarmee ik de tv aansluit op de antenne (woonkamer/oranje).

Heb net 2 andere contant/rijgdoosjes geprobeerd. Een werkt perfect zonder storing, maar schroefje ontbreekt voor verbinding tweede draad. De andere stoort nog erger...?

Bij die ene heb ik dus perfect beeld, dus aan het draad kan het niet liggen, heb ook al nieuw gedraad gepakt, weerstand ertussen geplaats. Maar niets helpt?
Wat je in je tekening laat zien is een onafgesloten rijgsysteem. Dit geeft gegarandeerd storing. Sluit op de rode draad een afgesloten rijgdoos (dit is zeker géén einddoos, de demping is anders!!!) aan en je bent van het probleem af.

Dat je een rijgdoos zonder tweede schroefje hebt wil zeggen dat het een einddoos is. Fabrikanten gaan niet twee chasis maken, dit is goedkoper....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121241

Je moet geen rijgdoos gebruiken!!! dat is het slechtste wat je kan doen met je signaal.
vooral als je er niks! op aansluit...als je er iets op aansluit is je signaal ,achter deze doos , naar de knoppen.

gebruik overal een einddoos! rijgdozen zijn makkelijk voor vonkentrekkers (=electricien)om overal snel een tv signaal (of wat het dan nog is!!) te krijgen maar verder niks..

Dit bericht zal weer weer in de strondbak belanden , maar ik zoals altijd toch gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
deepbass909 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:48:
[...]Wat je in je tekening laat zien is een onafgesloten rijgsysteem. Dit geeft gegarandeerd storing. Sluit op de rode draad een afgesloten rijgdoos (dit is zeker géén einddoos, de demping is anders!!!) aan en je bent van het probleem af.

Dat je een rijgdoos zonder tweede schroefje hebt wil zeggen dat het een einddoos is. Fabrikanten gaan niet twee chasis maken, dit is goedkoper....
Heb om te testen op de rijgdoos (nieuwe, niet de oude) een weerstand gezet in de rechter schroef/chasis, maar de storing bleef?

En Einddoos is niets anders als een rijgdoos met weerstanden erin neem ik aan?
Anoniem: 121241 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:53:
Je moet geen rijgdoos gebruiken!!! dat is het slechtste wat je kan doen met je signaal.
vooral als je er niks! op aansluit...als je er iets op aansluit is je signaal ,achter deze doos , naar de knoppen.

gebruik overal een einddoos! rijgdozen zijn makkelijk voor vonkentrekkers (=electricien)om overal snel een tv signaal (of wat het dan nog is!!) te krijgen maar verder niks..

Dit bericht zal weer weer in de strondbak belanden , maar ik zoals altijd toch gelijk :)
Jij stelt dus voor om niet door te lussen vanuit een rijgdoos? En dus voor elke tv een aparte einddoos aan te sluiten?

Dan heb ik een versterker nodig met meer uitgangen of splitters.

Signature?

Pagina: 1