[Router] Sitecom WL-114 bijna geen bereik

Pagina: 1
Acties:

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Van de week een mooi routertje gehaald dacht ik. Werd me ook nog netjes verzekerd dat binnenshuis 100 meter gemakkelijk overbrugd kan worden.

Thuis alles aangesloten, een metertje of 6/7 haalt ie nog net met het bereik, maar 12 meter is al te veel voor hem. Dan kan mijn usb draadloos adapter in me pc geen beschikbaar draadloos netwerk vinden. Hij geeft dan aan dat ie rond een signaalsterkte van rond de 35% zit, wat te weinig is om een fatsoenlijke verbinding te maken.

Heb nog ff een firmware upgrade uitgevoerd, maar daar ben ik ook niets mee opgeschoten. Heb inmiddels hier al gelezen dat er meerdere problemen mee zijn. Nu is mijn vraag iemand enig idee hoe dit te verklaren is / op te lossen is, of kan ik hem maar weer beter rap trug de winkel in smijten....

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

996

Als het goed is kun je kiezen uit verschillende kanalen 1 t/m 13 of zo, vaak geeft een ander kanaal een aanzienlijke verbetering!

• shockme
996 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:07:
Als het goed is kun je kiezen uit verschillende kanalen 1 t/m 13 of zo, vaak geeft een ander kanaal een aanzienlijke verbetering!
Ja idd 1 t/m 13 heb er al een aantal geprobeerd maar dat mocht niets helpen. Maar ok ik heb ze niet allemaal geprobeerd dus dat kan ik nog doen.

Verwijderd

meestal wrd kanaal 13 gebruikt :)

• shockme
Kanaal 13 heb iig al geprobeerd en dat was ook KUT :X ontvangst.....

Verwijderd

mm maar als je op 12meter staat, dan zitten er natuurlijk ook muren tussen, en daar kan weer stoffen in verwerkt zin die het bereik kan beschadigen.

• shockme
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:52:
mm maar als je op 12meter staat, dan zitten er natuurlijk ook muren tussen, en daar kan weer stoffen in verwerkt zin die het bereik kan beschadigen.
Ok kan ik inkomen, maar 12 metertjes dat moet toch zeker wel lukken. Buiten het feit dat ze dan in de winkel 100m binnenshuis roepen. Heb tijdje terug een netgear router gehad die haalde met gemak 50-100 meter.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:35

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

NIEMAND kan garanderen dat je binnenshuis 100m bereik hebt. Dit is vaak zelfs een open veld kreet, maar het hangt enorm af van de bouw van je huis. Een houten huis gaat veel beter dan een nieuwbouw huis met veel bewapening in het beton.

Uit eigen ervaring weet ik dat Sitecom niet echt sterk is met het bereik. Lynksys komt veel verder met beter verbindingen.

[ Voor 22% gewijzigd door superduper op 26-01-2005 11:57 ]

• shockme
superduper schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:56:
NIEMAND kan garanderen dat je binnenshuis 100m bereik hebt. Dit is vaak zelfs een open veld kreet, maar het hangt enorm af van de bouw van je huis. Een houten huis gaat veel beter dan een nieuwbouw huis met veel bewapening in het beton.

Uit eigen ervaring weet ik dat Sitecom niet echt sterk is met het bereik. Lynksys komt veel verder met beter verbindingen.
Idd die 100M had ik natuurlijk al met een korreltje zout genomen, maar tja denk ik dan, als ze zeggen 100m dan moet 12m toch wel lukken. Maar zoals je zegt sitecom niet sterk met bereik, ben ik bang dat de merkkeuze niet goed is geweest. Dus ik gaat hem maar fijn terugbrengen denk.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Goed idee. De meeste draadloze routers komen inderdaad een heel stuk verder...
Oja, nog ff een tip voor het geval je die net was van plan te kopen:
Koop de Linksys wag54g dus niet :P Daar hoor je echt mega veel problemen mee.
Maar dat is de adsl inbel functie waarschijnlijk.

Nog succes!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• shockme
The Milkman schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:10:
Goed idee. De meeste draadloze routers komen inderdaad een heel stuk verder...
Oja, nog ff een tip voor het geval je die net was van plan te kopen:
Koop de Linksys wag54g dus niet :P Daar hoor je echt mega veel problemen mee.
Maar dat is de adsl inbel functie waarschijnlijk.

Nog succes!
Bedankt voor de tip, was namelijk rustig in staat de linksys te kopen :o

edit:
inmiddels heb ik hem ingeleverd en mn centjes trug

[ Voor 30% gewijzigd door shockme op 26-01-2005 17:06 ]

Pagina: 1