Toon posts:

[HP] Cartridge lampje knippert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat de zwart-cartridge van mijn HP Deskjet 840c in een daarvoor niet geschikte printer (HP 720) heeft gezeten, knippert het lampje vd cartridge continue. Een nieuwe goede (nr 15) zwart-cartridge in de 840c doet het ook niet.

Nu viel het mij op dat er tussen de contacten van de kleuren-cartridge een metalen beugeltje zit, en dit is bij de contacten van de zwart-cartridge niet (meer) het geval. Zie foto.

Hoort dit zo? En zo ja, kan iemand me misschien verder helpen? Op hp.nl en GoT kan ik geen oplossing vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 08:55 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 840C staan en even gekeken. Bij mij zit alles net als op je foto. Alleen bij de kleuren-cartridge zit een metalen beugeltje. Daar zal je probleem denk ik dus niet zitten. Helaas heb ik geen idee waar het wel zit.
Ik heb wel eens last gehad met vieze contact punten op een (nieuwe) cartridge. De cartridge werd pas geaccepteerd toen ik deze contactpunten had schoon gemaakt. Kan dat hier spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor het kijken Gargleblaster!

Nou dan ligt het dus niet aan het beugeltje.. De nieuwe cartridge was schoon, en de oude heb ik schoongemaakt (contactpunten). Dat moet allemaal in orde zijn lijkt me dus. Ook softwarematig krijg ik niets voor elkaar..

Verwijderd

Topicstarter
Heeft verder nog iemand tips voor me? Zonde dat ik nu niets meer met een goede printer kan.. Een nieuwe kost direct weer €50+...

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Probeer eens een andere cardridge.
Ik had er laatst een waarvan de electronica zelf van kapot was.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels de cartridge vervangen, en de oude schoon gemaakt. Iemand die nog een idee heeft hoe ik mijn printer nog kan redden?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Weet je zeker dat het geen software probleem is? HP heeft toch zo'n ToolBox programma'tje waarin je alles kan cleanen, test pagina maken etc. Moet je dat eens proberen? En bij mijn HP (nog iets ouder type geloof ik, de 656C) zit een knop voor als het papier vast zit. Probeer dat dan ook eens met de kap dicht natuurlijk. Niet dat er papier vast hoeft te zitten maar je weet maar nooit. Mij lijkt dat het echt niet aan die verkeerde cartridge kan liggen.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 12-02-2005 15:51 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
TommyGun schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:50:
Weet je zeker dat het geen software probleem is? HP heeft toch zo'n ToolBox programma'tje waarin je alles kan cleanen, test pagina maken etc. Moet je dat eens proberen? En bij mijn HP (nog iets ouder type geloof ik, de 656C) zit een knop voor als het papier vast zit. Probeer dat dan ook eens met de kap dicht natuurlijk. Niet dat er papier vast hoeft te zitten maar je weet maar nooit. Mij lijkt dat het echt niet aan die verkeerde cartridge kan liggen.

Succes!
De mogelijkheden die de software (idd die Toolbox) me geeft, heb ik allemaal geprobeerd, zonder succes helaas..

Ik zal nog even kijken naar een evt. papierprobleem, maar ik heb alle knoppen geprobeerd, met kap open en dicht. Ook printer even van de stroom af hielp niet.

Thanks.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik heb hetzelfde gehad met een 720C, bleek dat de voeding stuk was.
Dat was dus einde printer.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:16:
Heeft verder nog iemand tips voor me? Zonde dat ik nu niets meer met een goede printer kan.. Een nieuwe kost direct weer €50+...
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad als jij nu hebt. Het missen van dat stukje metaal klopt, die zat er bij mij ook niet in. Misschien wipt hij eruit :? beetje vreemde zaak. iig na evaluatie door een ervaren HP Henk kwamen ze erachter dat mijn transportband op verschillende plaatsen teveel afgesleten was. Er zit een soort beveiliging op dat het ding niet knapt, maar dan werkt je printer ook niet meer. Een nieuwe transportband (of lint) kostte meer dan een nieuwe printer, dus de oplossing was voor mij simpel
Pagina: 1