[Suse 9,1] Xsession: Login for <user> is disabled

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegoogled, ge-newgroup browsed, tutorials gelezen maar ik kom er niet uit... Puur en alleen omdat ik een ras newby ben met linux, maar er wel graag mee verder wil..

Ik heb nu een linux suse systeem geinstalleerd in wil met deze manier in het domein 2000 zodat iedere user met zijn eigen account in kan loggen..

Als ik nu met een useraccount in probeer te loggen krijg ik de volgende fout:

Xsession: Login for <user> is disabled

Het lijkt mij niet zo te zijn dat ik nu nog iedere user die ik wil laten inloggen op deze linux machine met active directory als authenticatie server ook apart moet aanmaken op deze linuxbak?

Ik weet dat het nu een kestie van debuggen wordt, maar ik weet bij god niet welke logs ik moet raadplegen, of welke info ik hieruit moet lezen en wat ik daar mee kan..

Kan iemand me een beetje verder op weg helpen?

Ik heb samba geinstalleerd in combinatie met ldap.

Ik kan overigens wel lokaal inloggen op de machine.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:00:
Het lijkt mij niet zo te zijn dat ik nu nog iedere user die ik wil laten inloggen op deze linux machine met active directory als authenticatie server ook apart moet aanmaken op deze linuxbak?
Ja en nee :). De gebruikers moeten volgens mij wel bekend zijn op de linux machine. Als je xdm/kdm/gdm (de grafische login) PAM gebruikt (en dat is wel waarschijnlijk) dan is er een PAM module van samba die authenticatie kan doen tegen een domein.
Ik weet dat het nu een kwestie van debuggen wordt, maar ik weet bij god niet welke logs ik moet raadplegen, of welke info ik hieruit moet lezen en wat ik daar mee kan..
Het beste is denk ik om de documentatie van samba er bij te pakken. Volgens mij is dit het hoofdstuk dat je moet hebben.

(heb er zelf overigens geen ervaring mee, maar volgens mij is dit de richting waarin je moet zoeken :))

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."