Kingston / Valueram

Pagina: 1
Acties:

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
deze en deze.

Allebei 2x512, allebei CL3, allebei ECC, allebei registered. Waar zit die 200 euro prijsverschil in. Iemand een idee?

(Overigens, uit de search die ik net hier deed meen ik op te maken dat valueram juist de el cheapo variant is, hier is hij juist duurder.)

I'm puzzled.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

De goedkoopste is "double row", meer kan ik er ook niet aan ontdekken.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Ik zie nu ook dat de ene FBGA packages gebruikt en de andere TSOP/TSSOP packages. Es ff zoeken wat dat dan is.

Ah, een mysterie is al opgelost. De namen van de titels zijn per ongeluk omgedraaid. Want de cheape heeft de valueram specs, en de dure heeft de valueram titel, maar de niet-valueram specs.

[ Voor 47% gewijzigd door Grijze Vos op 25-01-2005 17:10 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om het topic nog wat nut te geven:

Zijn die extra hoge specs de 200 euro waard :? (behalve voor de fabrikant z'n portemonnee :D)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:41

makje

Professioneel prutser

nvm, stond iets doms :X

[ Voor 92% gewijzigd door makje op 25-01-2005 18:35 ]

9800x3d

Verwijderd

Ligt eraan wat je ermee doet. ECC heb je niet nodig als je geen opterons of xeons draait.
Ik heb jaren gedraaid met OEM Ram met een onbekende maar ongetwijfeld hoge(Hierstond lage) CL en er nooit echt iets van gemerkt. Als je echter gaat overclocken, dan is het iets anders.
Een lage timing bij een lage snelheid betekent een iets hogere timing bij een iets hogere snelheid. Dus, als je je RAM wilt overclocken is die lage CL leuk voor de rest merk je er weinig van.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
CL is toch hoe hoger hoe "trager" ? hoe kan het dan dat kingstom valueram pc3200 CL3 heeft en kingston value ram pc2700 cl2.5 ? of lul ik slap uit m'n meurende bek? :/

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

eh... ja... ;)

RAM FAQ
De CAS waarde is niet hetzelfde als geheugensnelheid (Mhz)
Pagina: 1