Toon posts:

Shuttle systeem met Athlon64: kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben opzoek gegaan naar een nieuw systeem wat klein is maar toch ontzettend krachtig
ik ben nu bij het volgende uitgekomen:

Shuttle XPC SN95G5
AMD Athlon 64 3500+ (s979, 2,2Ghz)
2x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
Hitachi Deskstar 7K250, 250GB
Nec ND-3500 dvd brander
Club3D Geforce 6800 Ultra 256MB DDR3
BenQ FP937S+ (19", 8ms)

nu is mijn vraag,
gaan al deze onderdelen in een kleine Shuttle XPC? (hoofdzakelijk de videokaart)
en niet te vergeten gaat ook de voeding dit trekken (ik weet bijna zeker van niet)
natuurlijk lijkt warmte ook nogal een probleem.

alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties

Groeten Szabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:01

Wimo.

Shake and Bake!

Beetje zoeken kan geen kwaad ... de ultra gaat sowieso niet passen omdat deze vaak 2 sloten in beslag nemen. Je kunt dus op zoek gaan naar een 1 slot-ultra of voor de 6800gt gaan .. De voeding trekt dit met gemak. De rest van de specs moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 14:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou alleen die NEC ND-3500 vervangen door een ND-3520, verder verwacht ik niet veel problemen, hoewel de voeding wel krap kan zijn, aangezien er nog een vorige generatie Silent-X 250W inzit, en net als Wimo. zegt is het misschien verstandig een videokaart te nemen die geen 2 sloten in beslag neemt. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik denk dat het allemaal wel kan als je de kanttekeningen van de twee boven mij in de gaten houdt. Ik denk wel dat je op twee problemen gaat stuiten door zo'n high-end systeem in een Shuttle te "proppen" die beide het gevolg zijn van het hoge energiegebruik van de verschillende onderdelen:
- Stroomvraag die de voeding te verduren krijgt. Ik zou eens goed uitzoeken wat voor voeding er precies in zit en wat daar de specs van zijn. Misschien kan je daar ook wat meer info over vinden in het Welke Voeding Moet ik Nemen topic in OH.
- Warmteontwikkeling. Ik weet niet of er al fans in deze shuttle zitten (en of dat uberhaupt mogelijk is) en of er sprake is van een beetje gunstige airflow, maar ik denk dat dat wel iets is om op te letten, omdat het wel erg zonde is om deze vrij kostbare onderdelen te verliezen aan iets simpels als oververhitting!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed ik zal er nog even goed naar kijken
bedankt voor jullie reacties en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Oververhitting hoef je niet bang voor te zijn. De heathpipe van de shuttle kan een standaard 3500+ prima afkoelen. De voeding trekt 100% zeker een 3500+ @ overclock + 2hd's EN een dikke videokaart. In de SilentX voeding zitten overigens 2 fans.. 1 naar buiten en 1 voor de binnenkant v/d kast. De shuttle is ontworpen om een 939 A64 te koelen .. moet geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wimo heb jij hier toevallig ervaring mee?
het ziet er naar uit dat je vrij zeker bent van je zaak :) dus vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Ik zou ook eens naar dit systeempje kijken: nieuws: Shuttle nForce4-barebone halverwege februari verwacht

Dat ding is gewoon gemaakt voor een Socket 939 systeem, heeft een NForce4 mobootje en ook nog eens een 350W voeding!!! Veel beter kan bijna niet als je kijkt naar jouw wensen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:41:
Wimo heb jij hier toevallig ervaring mee?
het ziet er naar uit dat je vrij zeker bent van je zaak :) dus vandaar
Ik heb een sn95g5 met een 6800gt en 2 hd's ja. Die nieuwe shuttle is opzich leuk ..alleen is het een pcie uitvoering EN het is een P-model. P-modellen zijn in mijn ogen een stuk minder barebone dan de oude G. Voordeel van de P zijn de betere koel mogelijkheden,grotere voeding en standaard ruimte voor hd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens voor de info ik heb mijn keuze kunnen maken :)

groeten Szabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Dan ben ik wel heel benieuwd naar wat je keuze nu is geworden en waarom je juist deze keuzes hebt gemaakt... Ik vond het een interessant topic en als je jouw keuzes nou post, hebben toekomstige bezoekers er nog wat aan!!!

Dus post effe je specs en als je alles in elkaar hebt gezet wat pics en dan zijn wij ook tevreden!!! En hebben we het idee dat ons advies ergens goed voor is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist nou ik heb voor deze opstelling gekozen:

Shuttle XPC SN95G5
AMD Athlon 64 3000+
2x 512MB PC3200 DDR (Kingston)
Hitachi Deskstar 7K250, 250GB
Nec ND-3500 dvd brander
Ati Radeon 9800 Pro
BenQ FP937S+ (19", 8ms)

Ik ben een beetje naar beneden gegaan omdat het ontzettend duur is
en ik had het idee dat ik meer kon uitgeven helaas is dat niet het geval
(je word snel te enthousiast als je er eenmaal mee bezig bent).
De Ati radeon 9800 Pro heb ik nog in het huidige systeem zitten
dus ik ga daar nog even mee door en helaas moet het scherm ook nog even wachten.

Waarom ik deze keuze heb gemaakt is omdat ik veel reviews heb gelezen en die
zijn bijna allemaal gelijk. Er zijn enkele kleine kritiek punten die telkens terug komen maar die zijn voor mij niet zo ontzettend belangrijk (hoofdzakelijk in het netwerk gedeelte van de shuttle) maar als ik alles heb post ik vast nog wel eens een fototje ;) ik heb dan genoeg om trots op te zijn lijkt mij zo.
Pagina: 1