Asus mobo en ATX 2.0 en sound probleempje

Pagina: 1
Acties:

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Ik heb een Asus P5GDC Deluxe sinds afgelopen vrijdag echter kwam ik tijdens het inmekaar schroeven dat de voeding in mijn kast een normale ATX voeding is 20 pins en dat de connector in het mobo 24 pins is nu past het wel en de pc werkt ook echter is mijn vraag kan dit kwaad? Ik heb in veel topics gelezen over voeding 24 pins en mobo 20 pins bij mij is het dus precies andersom.

Mijn 2de vraag en probleem heeft met het geluid te maken het probleem is dat ik naar elke reboot het C-Media control panel moet gaan en zeggen dat me speakers zijn aangesloten om dat die dit niet automatisch detecteer. Nu vindt ik het niet erg dat het autosense gedeelte niet goed werkt kan misschien komen omdat ik het op me pioneer stereo installatie heb aangesloten maar het is behoorlijk irritant dat ik na elke reboot die optie moet aanzetten dat me speakers zijn aangesloten.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• cool0
Niemand die iets weet? Het betreft een Asus p5GDC Deluxe mobo

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:15
Ik heb dezelfde mobo.
Maar heb jij zonder splitter de 20pins atx voeding op het moederbord aangesloten?

• cool0
Ja zonder de splitter heb ik hem er op aangesloten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja het werkt wel, maar het moederbord krijgt gewoon minder stroom :)
Dus als je PC instabiel loopt zal het waarschijnlijk daardoor komen, als je PC prima werkt lekker zo laten zitten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Inprensiepe maakt het niet zo veel uit dat je maar 20 ipv 24 gebruikt.
er is wel 1 MAAR de maar is dat de powersupply van goede qualitijd is.
De reden dat er 24 pins gebruikt word is eigenlijk gewoon omdat de hardware meer stroom verbruikt en om een stabielere 12 en 5V lijn te houden hebben ze het dus uitgebreid.
Heb je nou een slechte power supply zou je dus buiten de normen komen met schommelingen op deze 2 lijnen Resultaat Onstabiele computer (crashes vast lopers)

Is er geen optie in de wizzard die naar voren komt om de vraag niet meer te stellen?
Want als het goed is is het in te stellen dat hij geen bericht meer geeft om hier naar te vragen.
Blijkt dit niet het geval te zijn moet je even naar de C media control panel en even naar deze optie (vinkje) zoeken. Ik weet zeker dat die optie ergens zit maar ik weet helaas niet presies waar en hoe even kijken dus.

• cool0
PC loopt gewoon stabiel alleen bij Halflife 2 wil die wel eens stotteren wanneer er veel actie aankomt dit is mega irritant maar lijkt mij geen voeding probleem.

Ik krijg geen popup dat die vraagt als ik me speakers wil selecteren het is als ik me pc aanzet dat die standaard het vinkje uitzet! Dus als volgt ik start me pc op zet me stereo aan geen geluid vervolgens ga ik naar cmedia vink het aan heb ik geluid reboot ik mijn systeem dan staat het vinkje weer aan. Ik heb zelf het vermoeden dat het komt door dat ik me stereo niet aan heb staan tijdens het starten maar dan mag die nog wel het vinkje aan laten staan.

Verwijderd

Hmmmm leukprobleem :X
Heb je in de bios gekeken of er een functie is om de AI functie voor geluid te disablen?

• cool0
Zover ik heb gezien nog niet ik ga er vanavond weer meer verder zit nu op me werk dus kan niet in me bios komen kan wel op me pc inloggen dus daar kan ik eventueel wel settings veranderen.

Pagina: 1