Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RJ-11 Connectors en grijze ronde telefoonkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een afstand van 20 meter moet overbruggen en binnenkort de snelheidsverhoging eraan komt, ben ik van plan de nu liggende telefoon kabel tussen het modem en de splitter (platte) te vervangen voor de grijze ronde dikke telefoonkabel. Dit mede omdat het door buisjes moet in het huis waar meerdere kabels doorheen lopen en deze binnenkort toch opnieuw moeten worden doorgetrokken ivm allemaal nieuwe/andere bekabeling in huis.

Het modem kan helaas niet bij de splitter staan, dus moet het wel met telefoonkabel. Maar nu m'n vraag. Ik hoor en lees van vele dus over de ronde grijze telefoonkabel. Maar hoe maken jullie die aan die RJ-11 connectoren vast? Want de RJ-11 connectoren die ik heb, passen alleen op de platte kabel, omdat die kleinere innerdraadjes heeft dan het dikkere en sterkere grijze snoer. Of zijn er speciale RJ-11 connectoren die ook dikkere innerdraadjes aan kan, want van de grijze passen die 4 niet naast elkaar in de connector. Hoe hebben jullie dat gedaan?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet, daar zet je een wandcontactdoosje tussen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Even de kabel platknijpen met een tang :), dan een beetje vrotten en het past.
CyBeR schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:06:
Niet, daar zet je een wandcontactdoosje tussen.
Eigenlijk wel ja, maar thuis heb ik dat niet gedaan :P

[ Voor 59% gewijzigd door AtleX op 25-01-2005 16:07 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmmm.. zoiets zat ik ook al aan te denken.. aan nieuwe contactdoosjes. Is dat het waard vinden/denken jullie? Of dan maar gewoon de plattekabel maar laten liggen... ik weet dat er veel discussies zijn over de afstand e.d.. Maar over het algemeen lees ik toch dat de grijze dikkere kabel beter is/zou kunnen zijn. Is die beter shieled/twisted naar jullie idee, zeker als hij in een andere buis loopt waar 2 coax kabels en 6 speaker kabels door heen lopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 16:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:05:
Aangezien ik een afstand van 20 meter moet overbruggen en binnenkort de snelheidsverhoging eraan komt, ben ik van plan de nu liggende telefoon kabel tussen het modem en de splitter (platte) te vervangen voor de grijze ronde dikke telefoonkabel. Dit mede omdat het door buisjes moet in het huis waar meerdere kabels doorheen lopen en deze binnenkort toch opnieuw moeten worden doorgetrokken ivm allemaal nieuwe/andere bekabeling in huis.

Het modem kan helaas niet bij de splitter staan, dus moet het wel met telefoonkabel. Maar nu m'n vraag. Ik hoor en lees van vele dus over de ronde grijze telefoonkabel. Maar hoe maken jullie die aan die RJ-11 connectoren vast? Want de RJ-11 connectoren die ik heb, passen alleen op de platte kabel, omdat die kleinere innerdraadjes heeft dan het dikkere en sterkere grijze snoer. Of zijn er speciale RJ-11 connectoren die ook dikkere innerdraadjes aan kan, want van de grijze passen die 4 niet naast elkaar in de connector. Hoe hebben jullie dat gedaan?
JA, er bestaan RJ11 connectoren voor een 1x4 kabeltje ( harde kern ) geef me je postcode en huisnummer en ik stuur er 2 op voor je.

Ander mogelijkeid heid is een aansluitdoosje met rj11 aan beide zijden

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of de adertjes een klein stukje strippen
Is niet zo netjes, maar het werkt wel.
Maar ik zou zelf ook voor zo'n aansluitdoosje gaan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
@CHeS: Enig idee wat het zou kosten om er 2 op te sturen? Zou wel de mooiste uitkomst zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:28:
@CHeS: Enig idee wat het zou kosten om er 2 op te sturen? Zou wel de mooiste uitkomst zijn.
Kost je niets, kleine moeite ;)

Moet alleen ff weten wat ik op de enveloppe moet zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
@CheS:

Hey super..!!!..
Heb je een @-mail waar ik het heen kan sturen? Anders krijg ik straks van iedereen post :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:15:
@CheS:

Hey super..!!!..
Heb je een @-mail waar ik het heen kan sturen? Anders krijg ik straks van iedereen post :P
en ik mail :P

check me profiel ( ik haal hem nu weer weg )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
@CHeS

Nog 1x aub, was net te laat met checken... |:(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 13:58 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:03:
[...]

Kost je niets, kleine moeite ;)

Moet alleen ff weten wat ik op de enveloppe moet zetten.
Stuur er dan gelijk 3 of 4. Wil soms niet in één keer goed gaan (bij mij athans) ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Ik heb zelf ook een ronde kabel. Heb gewoon de 4 losse draadjes die daar inzitten gepakt. En die dan in dat RJ11 gestopt en geknepen. Werkt goed.

Wat je niet moet doen, is die 4 draadjes zelf gaan strippen. Die gaan los raken. Heb ik ervaring mee :'(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:29:
[...]

Stuur er dan gelijk 3 of 4. Wil soms niet in één keer goed gaan (bij mij athans) ;)
Met deze connectors gaat het altijd goed ;)

@st18 heb je gemaild

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 20:30
Bij de Primafoon zijn ze 19 cent per stuk, ronde kabel harde kern moet je naar vragen. Dus mocht iemand anders ze zoeken
Pagina: 1