nexland isb soho routermanual kwijt, jumpers verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 15:31
(jarig!)
ik heb een nexland isb soho router gekregen Afbeeldingslocatie: http://www.extremeoverclocking.com/reviews/networking/images/ISBsoho-med.jpg

nu heb ik er geen manual bijgekregen en heb met de jumpersettings gespeeld. ik kom niet meer in de webinterface (192.168.0.1).

Ellende dus.. heeft iemand dit ding en kan diegene mij vertellen wat ik fout doe.. ik wil hem achter een alcatel speedtouch adsl modem/router hangen, deze alcatel route wel maar heeft maar 1 utp-poort. Heb hier nu een 10-base hubje achter hangen maar wil wat meer snelheid.

afijn, had ik die manual maar.. dan kon ik hem resetten.....maar nexland is overgenomen door symantec en symantec behandeld die router als een ondergeschoven kindje, geen manualdownloads en al helemaal geen hulp ofzo.

Wil iemand me helpen.. (om een lang verhaal iets minder lang te maken)

groeten Rob

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Verwijderd

Waarom heb je de webconfiguratie nodig als je hem alleen als switch wil gebruiken?

En zit er geen klein resetknopje op?

• roborobbie
(jarig!)
nee.. dat is het probleem juist.. ik dacht het alcatel modem in het wan-gaatje te steken.. dan heb ik de broodnodige 4 lan -poorten over voor de pc's in huis..

reset knopje werkt ook niet/geeft geen verbetering.

is er geen site met manuals voor zo een ding?

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 09:02
Nexland is over geneomen door Symantec, bij hun zijn nu ook de manuals te downloaden

Verwijderd

Je moet hem ook in een LAN-poort stoppen en hopen dat de DHCP-server in het ding uitstaat.

• roborobbie
(jarig!)
jep.. klopt.. maar de dhcp staat aan denk ik want ik kom met geen mogelijkheid in het ding.. als je je password kwijt bent moet je de jumpers zo zetten dat ie manual reset (op de fora gelezen). Nu weet ik alleen die jumpersetting niet. Via symantec kom je niet veel verder want die manual niet online..

Ik zit dus behoorlijk vast.. wellicht helpt landbouwstroom aansluiten op de 9v input?

• Da_BoR
http://www.symantec.com/t...s%2Fisb_soho%2Ffiles.html

daar mischien is kijken (bij symantec dus) :)

oops sorry te snel geklikt staat idd alleen maar een manuel uitbrijding

[ Voor 19% gewijzigd door Da_BoR op 25-01-2005 17:27 ]

• roborobbie
(jarig!)
thanks anyway, maareh.. behoorlijk suf dat ze de manual er niet bijzetten. Er zijn toch behoorlijk wat van die apparaten verkocht. en ze zijn overal zeer positief gereviewd.

komt erop neer dat ik het ding kan weggooien, want die manual google ik niet zomaar van een of ander websiteje.

Iemand nog enig idee wat ik ermee kan doen?

• Da_BoR
Gevonden :)

ftp://ftp.symantec.com/pu...products/nexland/manuals/

daar staat ie

veel plezier met je router, zijn leuke dingen alleen het updaten van de firmware is een hell en werkt alleen met windows 98 of ouder ;)

• roborobbie
(jarig!)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Damn.. dat je hem gevonden hebt!!!! ben ik nu echt wezen staren |:( , of heb je zelf ook hard moeten zoeken?

In ieder geval is mijn dank groot!!

rob

• roborobbie
(jarig!)
No even een snelle vraag,

als je een alcatel speedtouch 510 hebt.. zo een mxstream-modem met ingebouwd router(dhcp), en een router zoals omschreven hierboven..

Moet ik dan de dhcp-server van het modem uitzetten of die van de router (dat je hem als switch gebruikt) 2 dhcp-servers geven een conflict. als het niet uitmaakt gebruik ik liever de isb soho optimaal en gebruik ik bij de alcatel alleen de modem-functie.

Moet ik dan een crosslink tussen het modem en de wan-poort van de router aanleggen?

heeft iemand hier ervaring mee?

thnx

Pagina: 1