fancontroller

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 17:30
ik heb al enorm lang gezocht naar iets wat de temperatuur van je videokaart kan monitoren maar nog niks gevonden weet iemand soms een programmatje waarmee ik de temperatuur van mijn nvidia geforcefx 660 GT in de gaten kan houden.
het is toch alleen maar de temperatuur die je in de gaten moet houden als je gaat overclocken toch?

alvast bedankt voor jullie antwoord

Verwijderd

Als je gaat overklokken moet je wel meer dingen in de gaten houden, of alles stabiel blijft bijv. Download rivatuner, daar kan je het mee monitoren :).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je kaart een tempsensor heeft...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 22:09

jotheman

Was like that when I got here!

KillerAce_NL schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:39:
Als je kaart een tempsensor heeft...
En dan heeft ie. Sterker nog 't zit standaard in de Nvidia drivers, TS heeft niet àl te ver gezocht lijkt 't...

I see dead pixels...

• skillet
bedankt ;) en nee mijn kaart heeft zoiets niet anders had ik het niet gevraagd 8)

• skillet
jotheman ik had jouw reply nog net niet gelezen maar het staat niet op de cd dus waar dan wel?

Verwijderd

Je bedoelt dat je kaart geen temp sensor heeft? Als ie dat niet heeft houd het op, dan worden het geen temps aflezen voor jou O-)

• skillet
een tempsensor is toch iets softwarematigs, een programmatje dat de temperatuur monitort? en als er een sensor op mijn kaart moet zitten dan weet ik daar niks van hoor waar zou ik zoiets kunnen zien?

Verwijderd

Temp sensor is hardware ne met software kan je het uitlezen, het zit in de standaard drivers van Nvidia. Je kan het uitlezen met verschillende progjes, waaronder rivatuner (ook voor overklokken). En met de Nvidia drivers.

• skillet
ik heb rivatuner al, maar zou je mij aub kunnen vertellen hoe je met de nvidia drivers de temp kunt aflezen? zijn die te downloaden op nvidia.com of staan die op de driver cd?

en weet jij of iemand anders hoe heet een 6600 GT mag worden voor het fout gaat?

[ Voor 20% gewijzigd door skillet op 25-01-2005 15:54 ]

Verwijderd

OKe hier komt het: op bureaublad--> rechts klikken --> eigenschappen --> instellingen --> geavanceerd --> Geforce 6600 gt (in jou geval) --> Temperatuurinstellingen.

• skillet
staat er echt niet bij hoor kijk maar

Afbeeldingslocatie: http://img171.exs.cx/img171/3/rommelvoortweakerspuntnet0if.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door skillet op 25-01-2005 16:44 ]

Verwijderd

Dan heb je denk ik geen temp. sensor, wel raar ltijd gedacht dat een 6600 temp sensor had :? Je zou nog met rivatuner kunnen proberen of nieuwe drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 17:41 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
skillet, das een van mijn favo bands :P

Gabriël AM5

Verwijderd

skillet schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:46:
een tempsensor is toch iets softwarematigs, een programmatje dat de temperatuur monitort? en als er een sensor op mijn kaart moet zitten dan weet ik daar niks van hoor waar zou ik zoiets kunnen zien?
Kerel hoe kan je nou denken dat een sensor iets softwarematigs is? Iets op die kaart van je moet toch de temperatuur doorsturen NAAR de software? Als je software installeert kruipt die niet in je kaart om hoogstpersoonlijk even de temps af te lezen hoor 8)7

• skillet
ow ok :*) hihi
zeg weet iemand hoe heet een nvidia geforcefx 6600 GT mag worden voor het mis gaat?

Verwijderd

De achte max geeft mijn temp sensor aan op 127 graden celsius. Maar dan is je gpu denk wel goed gaar gekookt. ALs je het onder de 90 houd zit het wel goed ( totdat je vingers eraan blijven plakken >:) )

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Oke... deze vragen zijn gewoon allemaal te makkelijk zelf op te zoeken. Een sensor is iets hardwarematigs wat je met software uit kan lezen. Niet elke kaart heeft dit. Als je het niet kan vinden op de plekken die zijn aangegeven dan zal het dus wel niet op je kaart zitten :)

Verder is hier wel het een en ander te vinden hierover met de GoT search :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.