Ik ben bezig met het maken van een applicatie, deze applicatie kent 2 frrames
een Control-frame (extends JFrame)
een Beam-frame (extends JFrame)
Op het moment heb ik twee monitoren aangesloten op mijn systeem uiteindelijk moet dat een beamer worden.
De beam-frame staat fullscreen op mijn ene monitor de control-frame is een gewoon venster en staat op mijn andere monitor..
Het is de bedoeling dat van uit het control-Frame bepaald wordt wat er gebeamed moet worden, ook zijn er op het Control-frame twee knopjes om te kunnen scrollen op het beam-frame, zo is niet te zien wat er gecontroleerd, althans voor het public, maar kan er bijvoorbeeld wel gescrolled worden.
het Control-frame heeft een instantie van het beam-frame, alleen nu is het probleem het volgende.. Op het moment dat er vanuit de Control-frame - bijvoorbeeld door een listener - een methode van het beam-frame word aangeroepen krijg ik een hele lijst thread-gerelateerde fout meldingen:
Is er iemand die mij kan helpen??
een Control-frame (extends JFrame)
een Beam-frame (extends JFrame)
Op het moment heb ik twee monitoren aangesloten op mijn systeem uiteindelijk moet dat een beamer worden.
De beam-frame staat fullscreen op mijn ene monitor de control-frame is een gewoon venster en staat op mijn andere monitor..
Het is de bedoeling dat van uit het control-Frame bepaald wordt wat er gebeamed moet worden, ook zijn er op het Control-frame twee knopjes om te kunnen scrollen op het beam-frame, zo is niet te zien wat er gecontroleerd, althans voor het public, maar kan er bijvoorbeeld wel gescrolled worden.
het Control-frame heeft een instantie van het beam-frame, alleen nu is het probleem het volgende.. Op het moment dat er vanuit de Control-frame - bijvoorbeeld door een listener - een methode van het beam-frame word aangeroepen krijg ik een hele lijst thread-gerelateerde fout meldingen:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Java.lang.NullPointerException at Control$beamStatusListener.actionPerformed(Control.java:245 ) at javax.swing.AbstractButton.fireActionPerformed(Unknown Source) at javax.swing.AbstractButton$ForwardActionEvents.actionPerfor med(Unknown Source) at javax.swing.DefaultButtonModel.fireActionPerformed(Unknown Source) at javax.swing.DefaultButtonModel.setPressed(Unknown Source) at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonListener.mouseReleased(Un known Source) at java.awt.Component.processMouseEvent(Unknown Source) at java.awt.Component.processEvent(Unknown Source) at java.awt.Container.processEvent(Unknown Source) at java.awt.Component.dispatchEventImpl(Unknown Source) at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source) at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source) at java.awt.LightweightDispatcher.retargetMouseEvent(Unknown Source) at java.awt.LightweightDispatcher.processMouseEvent(Unknown Source) at java.awt.LightweightDispatcher.dispatchEvent(Unknown Source) at java.awt.Container.dispatchEventImpl(Unknown Source) at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source) |
Is er iemand die mij kan helpen??