[WLAN] Speedtouch 510 + Accespoint

Pagina: 1
Acties:

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Na de search gebruikt te hebben ben ik toch nog niet helemaal zeker of het volgende nu wel of niet mogelijk is:

Ik ben in het bezit van een Speedtouch/Thomson 510 met één port. Is het mogelijk om door een wlan accespoint aan deze port te hangen een draadloos netwerk te creëren?. Ik weet dat dit mogelijk is met de 4-ports versie van deze modem, maar ik wil graag weten of dit ook mogelijk is met de enkel-ports versie. Het gaat hier dus over de nieuwe speedtouch met naar mijn idee ook op de enkel ports versie een ingebouwde DHCP server.

Verwijderd

No problemo, werkt gewoon

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ok, maar hoe configureer ik de AP? de situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alhage/nic.gif

Moet ik de accespoint eerst direct op de pc aansluiten, configureren en daarna op de modem aansluiten?

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Mijn vraag: wie van de 2 zorgt voor de routering? Mijn 4-poorts Speedtouch 510 heeft een router, maar heet de 1-poortd die ook? Gevoelsmatig zou ik een WiFi-accesspoint mét router erin kopen. De prijzen zijn ook niet schrikbarend hoger.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ZeTt schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:53:
Ik weet dat dit mogelijk is met de 4-ports versie van deze modem, maar ik wil graag weten of dit ook mogelijk is met de enkel-ports versie.
Die versies verschillen dus echt 0.0 qua mogelijkheden (dus ook voor de poster hierboven: routerfunctionaliteit is identiek). Bij de 4 poorten versie zit er toevallig een switch ingebouwd, maar bij beide varianten kan je meerdere switches er los bij gebruiken.

Hoe je hem moet configureren hangt van de default instellingen af. Maar als je instellingen wil bekijken kan het natuurlijk nooit kwaad om je AP met UTP aan je computer te hangen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 25-01-2005 15:19 ]

{signature}

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
ZeilDude schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:17:
Mijn vraag: wie van de 2 zorgt voor de routering? Mijn 4-poorts Speedtouch 510 heeft een router, maar heet de 1-poortd die ook? Gevoelsmatig zou ik een WiFi-accesspoint mét router erin kopen. De prijzen zijn ook niet schrikbarend hoger.
Of de 1 ports versie een router heeft was deels mijn vraag, daar over verschillen de meningen blijkbaar :). Waarom ik deze (misschien ongebruikelijke situatie) wil proberen, is om het simpele reden dat ik dan de volgende producten aan kan schaffen:

WL-138g pci 54Mbps € 23,-
ASUS 11Mbps Access Point WL-330b € 26,-

Goedkoper kan het volgens mij niet.

Mijn insteek was om op de meest goedkope manier de kabel tussen de speedtouch en de pc te vervangen voor een wifi verbinding waarbij ook nog de mogelijkheid open blijft om later een wifi laptop toe te voegen. En volgens mij is dat voor € 49,- geen slechte deal.

[ Voor 16% gewijzigd door Wietse op 25-01-2005 15:24 ]

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13
Werkt bij mij prima in combinatie met een hub. Je hebt absoluut geen aparte router nodig!

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
ZeTt schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:21:
(...)
WL-138g pci 54Mbps € 23,-
ASUS 11Mbps Access Point WL-330b € 26,-
(...)
Waarom een 11Mbps AP, en niet een 5x snellere 54Mbps?

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
ZeilDude schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:26:
[...]

Waarom een 11Mbps AP, en niet een 5x snellere 54Mbps?
Het is puur om de kabel tussen de speedtouch en de pc te vervangen. Aangezien het gaat om een ADSL-basic abbo die nooit sneller zal gaan dan 8 mbps (op dit moment 3 mbps) en er verder geen andere pc's binnen het netwerk aanwezig zijn is 11 mbps zat op dit moment.
Pagina: 1