Ik zit met een klein probleempje.
Ik heb een eigen webshop gemaakt, in het CMS hiervan wil ik per product tellen hoe vaak het is verkocht. Dit is geen probleem. Maar, wanneer ik wil sorteren op het aantal verkopen loop ik vast.
De tabellen zien er als volgt uit:
Zelf had ik iets dergelijks als dit in gedachten:
ik krijg de volgende error: Invalid use of group function
Ik heb een eigen webshop gemaakt, in het CMS hiervan wil ik per product tellen hoe vaak het is verkocht. Dit is geen probleem. Maar, wanneer ik wil sorteren op het aantal verkopen loop ik vast.
De tabellen zien er als volgt uit:
MySQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| CREATE TABLE `shop_order_products` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `id_user` int(11) NOT NULL default '0', `id_product` int(11) NOT NULL default '0', `id_order` int(11) NOT NULL default '0', `number` decimal(4,0) NOT NULL default '0', `price` decimal(5,2) NOT NULL default '0.00', PRIMARY KEY (`id`) ) TYPE=MyISAM; -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabel structuur voor tabel `shop_products` -- CREATE TABLE `shop_products` ( `id` int(11) NOT NULL auto_increment, `id_subcategory` int(11) NOT NULL default '0', `date` decimal(10,0) NOT NULL default '0', `price` decimal(5,2) NOT NULL default '0.00', `name` varchar(50) NOT NULL default '', etc etc etc PRIMARY KEY (`id`) ) TYPE=MyISAM ; |
Zelf had ik iets dergelijks als dit in gedachten:
MySQL:
1
2
3
4
| $productsq = mysql_query("SELECT p.id,p.date,p.price,p.name,p.brand,p.stock,p.offer,p.hot FROM shop_products AS p, shop_order_products AS o WHERE o.id_product = p.id ORDER BY SUM(o.number)") or die(mysql_error()); |
ik krijg de volgende error: Invalid use of group function
[ Voor 14% gewijzigd door GewoonNico op 25-01-2005 14:39 . Reden: typo ]