Toon posts:

koelpasta 6800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan je de standaart pasta vervangen (die al op je core zit die witte zooi) voor bv artic silver ofzo?
en kan dat ook op je geheugen smeren? hij word nl ff te heet naar mijnsinziens, en volgens mij werkt dat witte spul ook niet echt top!

Verwijderd

Ja hoor kan je gerust vervangen met Arctic silver.

Op je geheugen smeren kan ook, mits je er dan wel koelblokjes op plakt he, niet zomaar pasta erop doen en voor de rest niks.

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik;) hij is van leadtek en daar zit aardig wat koeler op:)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:37:
Ja hoor kan je gerust vervangen met Arctic silver.

Op je geheugen smeren kan ook, mits je er dan wel koelblokjes op plakt he, niet zomaar pasta erop doen en voor de rest niks.

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Verwacht alleen niet dat 'ie met Arctic Silver ineens veel minder warm wordt... het verschil zal hoogstens een paar graden zijn (als dat verschil er überhaupt al ís). Als je echt vindt dat ie te warm wordt (maar wat vind jij warm? 60 á 70 graden is normaal voor een videokaart) dan zul je voor een andere koeler moeten gaan shoppen (bijv. Arctic NV Silencer 5, Zalman VF700).

[ Voor 7% gewijzigd door NNF op 25-01-2005 18:14 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
koelpasta vervangen door betere heeft eigenlijk alleen zin als je heatsink nog redelijk makkelijk de hitte kwijt kan aan de omgeving. Als je heatsink nu dus al niet valt aan te raken door de warmte, zal betere koelpasta nauwelijks helpen. (want als het goed is, kan de cpu/gpu door verbeterd contact dankzij betere pasta, de warmte beter kwijt aan de heatsink, maar als die al bloedjeheet is, kan de heatsink het echt niet meer kwijt aan je kast...)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

star-saber

Ryzen

ik zit er ook over te denken dit te doen.
me heatsing wordt hand warm
en de achterkant loei heet 8)7

75c idle en 80+ onder load 8)7

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 11:39
maar 5°c verschil tussen idle en load? vreemd?
Mijn 6800GT (inno3d) is idle 49 en 65 load, met stock cooler, is toch een verschil van zo'n 16°c.

Krijgt je kaartje wel wat frisse lucht?

Verwijderd

NNF schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:14:
Verwacht alleen niet dat 'ie met Arctic Silver ineens veel minder warm wordt... het verschil zal hoogstens een paar graden zijn (als dat verschil er überhaupt al ís). Als je echt vindt dat ie te warm wordt (maar wat vind jij warm? 60 á 70 graden is normaal voor een videokaart) dan zul je voor een andere koeler moeten gaan shoppen (bijv. Arctic NV Silencer 5, Zalman VF700).
mijn ervaring is dat dit niet best werkt die artic nv wel voor het geluid en ik weet zeker dat hij 100% erop zat ,ik heb nu gewoon de origenele koeler erop en mijn temps zijn koeler52 idle 71 stress
met die NV 5 54 idle stress achter de 70 ergens

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 14:25 ]

Pagina: 1