Toon posts:

Asus v8420 ineens geen 1600x1200 meer!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik draai de laatste officiele Asus drivers voor mijn V8420 (GF4 Ti4200 128MB) welke versie 56.72 zijn. Nu heeft van de een op de andere dag mijn videokaart niet meer de optie om de 1600x1200 resolutie te draaien, wat eerder perfect ging!
Nu kan ik hem niet eens meer kiezen in de 'Beeldscherm Instellingen'!
Ik draai de 56.72 drivers al vanaf dat de uit kwamen en had hier nooit last mee. Enig idee waarom de resolutie ineens niet meer beschikbaar is?

Dan de volgende vraag: De GF 4 MX van Asus wordt nog wel telkens geupdate met nieuwere driver versies, maar de V8420 staat al eeuwen op de 56.72 drivers.
Betekent dit dat de v8420 niet meer wordt ondersteund door Asus en ik even goed de NVidia drivers kan gaan gebruiken, of betekent dit dat de 56.72 drivers nog steeds het best zijn voor de kaart?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Kun je nog wel hogere resoluties kiezen? (indien je monitor die aankan).
Wordt je monitor nog wel goed herkend? (Heb je de juiste driver geinstalleerd).

Wat betreft die drivers, nieuwer is niet altijd beter, voor de GF4 wordt er allang niks meer aangepast, zelf gebruik ik de 40.52 (Win9X) en/of de 41.03 (XP/W2K) drivers voor mijn V8420S.

Verwijderd

Topicstarter
Nope hij gaat maar tot 1280x1024. Ik dacht ook dat het mijn monitor kon zijn, ik had namelijk altijd de drivers voor mijn Iijama VisionMaster 1403 geinstalleerd, maar gister zag ik ineens dat hij weer gewoon op 'Default Monitor' stond [(toen kon ik trouwens nog wel alle mogelijke resoluties kiezen, alleen override hij de refreshrate niet meer. Even ter verduidelijking, voor het helemaal een moeilijk verhaal wordt: Die IIyama monitor kan 1600x1200 aan, maar dan alleen op 60Hz. Ik heb altijd een programma genaamd Trainz Railway Simulator op die 1600x1200 resolutie gedraaid. Nu, na een tijdje niet op de harddisk te hebben gestaan, ik het programma weer heb geinstalleerd gaf de monitor een 'out of range' error op het display zodra het spel start. Naar aanleiding hiervan kwam ik er dus achter dat hij weer op default monitor stond ipv de IIyama).
Dit heb ik weer omgezet met de IIyama drivers voor de monitor, maar nu kan ik die res. helemaal niet meer kiezen... terwijl ik dat eerder dus gewoon wel kon.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik denk niet dat het aan je GF4 ligt maar eerder aan je monitor, de maximale resolutie voor de 1403 is 1280x1024 @ 65Hz.

Waarom het eerst wel ging zou ik niet weten, ik weet wel dat het vaker voorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de info.... ik blijf met grote vraagtekens zitten. :)