[2003] Exchange gebruikt al het aanwezige geheugen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een server met de volgende specs:
Proliant ML350
Proc: 1ghz
Mem: 1024mb
Win 2k server sp4
Exchange 2003 sp1
+/- 25 users

Ik scheduled reboot zie ik niet zo zitten eigenlijk dus ben ik op zoek gegaan naar clearmem.exe
Echter als ik het uit voer vanaf de command prompt krijg ik de volgende melding:
NT Win 32 Clear Memory.
Copyright 1990-1993, Microsoft Corporation.
Version 1.17x (93.05.12)

/-------------------------------
| CLEARMEM.EXE:
|
| o argv[0]=clearmem
\-------------------------------
| ==> Start Flushing: Access Section of size: 1207484416
* FAILure --> Line=400 File=D:\nt\private\sdktools\clearmem\clearmem.c (pid=0xF
98 tid=0x83C)
* RC=0x5AF ()
* AccessSection() - VirtualAlloc
* FAILure --> Line=332 File=D:\nt\private\sdktools\clearmem\clearmem.c (pid=0xF
98 tid=0x83C)
* RC=0x5AF ()
* FlushCache() - AccessSection
* FAILure --> Line=168 File=D:\nt\private\sdktools\clearmem\clearmem.c (pid=0xF
98 tid=0x83C)
* RC=0x5AF ()
* main() - FlushCache
Iemand enig idee wat er mogelijk fout gaat en hoe dit op te lossen is?

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Ik zal jullie het eens vertellen.

Als je een Exchange mail server hebt draaien eet die mega veel geheugen eigen alles wat er in je systeem aanwezig is.

Ook al heb je wel 2 gb aan geheugen in je computer zitten, Exchange gebruikt het allemaal.

Als je dus een programma open wordt er wel wat geheugen vrij gemaakt voor dat programma de rest gebruikt Exchange

Dit kan je dus denk ik niet met een memory opschoner gebruiken.

Verwijderd

815372 How to optimize memory usage in Exchange Server 2003
http://support.microsoft.com/?id=815372 al doorgenomen?

Verwijderd

Lennart26 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:24:Als je dus een programma open wordt er wel wat geheugen vrij gemaakt voor dat programma de rest gebruikt Exchange
.
Dat zou op zich geen probleem zijn, maar hier boven wordt het volgende gezegd:
sniper20 schreef op woensdag 14 mei 2003 @ 19:47:
Het is een bekend probleem dat de store.exe niet alle geheugen weer vrijgeeft.
En dat ervaar ik ook zo
Plus de server geeft zo nu en dan de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 13:40 ]

Verwijderd

http://blogs.msdn.com/exc...ve/0001/01/01/206012.aspx geeft goeie informatie over hoe exchange het geheugen gebruikt.

welke events zie je in je event log?
exchange aware antivirus al eens uitgeschakeld?
om de hoeveel tijd zie je die virtual memory error?
al eens een performance log gemaakt? http://www.microsoft.com/...a046d69214&DisplayLang=en is daarvoor erg handig

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ik heb even de posts vanaf de kick in Win2K Server+Exchange-->Memory afgesplitst naar een nieuw topic, omdat je met een heel andere versie van Exchange en Windows werkt :) Niet te vergelijken lijkt me. Exchange is ook software, en dat zien we tegenwoordig graag in Software Algemeen. Het nieuwe topic komt daar dus ook terecht, en niet in Windows Operating Systems :)

Wat heb je al over deze errors gevonden? En welke van de gevonden oplossingen hielpen niet?

Exchange gebruikt standaard bijna al je geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 25-01-2005 13:46 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:22
sanfranjake schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:45:
Exchange gebruikt standaard bijna al je geheugen.
Hoe bedoel je dát nou weer?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Dennis schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:51:
[...]

Hoe bedoel je dát nou weer?
Nou dat Exchange standaard vrij veel geheugen gebruikt, vooral als de store groter wordt. Hiermee is toegang tot de mailboxen wat sneller. Hierboven staan nog wat andere linkjes naar info daarover :P

Mijn spoorwegfotografie

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:22
sanfranjake schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:02:
Nou dat Exchange standaard vrij veel geheugen gebruikt, vooral als de store groter wordt. Hiermee is toegang tot de mailboxen wat sneller. Hierboven staan nog wat andere linkjes naar info daarover :P
Okay :P.

Ik denk dat het voor 25 users trouwens erg meevalt. Ik heb zelf een Exchange Server draaien met 5 users en deze verbruikt niet boven de 90 MB. Ik heb in het systeem 512 MB zitten.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Dennis schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:41:
[...]
Okay :P.

Ik denk dat het voor 25 users trouwens erg meevalt. Ik heb zelf een Exchange Server draaien met 5 users en deze verbruikt niet boven de 90 MB. Ik heb in het systeem 512 MB zitten.
Waarschijnlijk heb jij dan niet zo'n hele grote store :P

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Ik heb een W2K SP4 mailserver met Exchange 2000.

Machine had eerst 512 MB RAM. Omdat dit te weinig werd 1 GB RAM erbij geplaatst. Maar het mem gebruik van de store groeit gewoon door. Hij gebruikt nu ergens tussen de 800-950 MB! Ik vind dat nogal wat...

Als ik dit topic goed begrijp dan valt er weinig aan te doen !?!? Behalve dan die memory cleaner of de mailstore te verkleinen?

bij voorbaat dank.

Verwijderd

Je geeft wel erg weinig informatie. Hoeveel gebruikers? Welke post sp3 rollup geinstalleerd? Zie je problemen doordat de store zoveel geheugen gebruikt? Heb je de link doorgenomen die ik eerder gepost heb?

Verwijderd

- We draaien met Exchange 2000 SP3.
- KB870540 is geinstalleerd; "update/rollup for exchange 2000".
- We hebben circa 35/40 users.
- En ja ik heb het artikel gelezen; dat artikel bied weinig mogelijkheden; maar als het zo is; que sera, sera.

De laatste post in dit topic was van januari 2005 en ik vroeg me af of er in de tussentijd al systeembeheerders waren die een "oplossing" hadden gevonden...... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 08:46 ]

Verwijderd

Nee want zoals je in dat artikel kon zien is het by design en geeft exchange geheugen vrij als andere applicaties daarom vragen :)

Verwijderd

Ok dat is dan niet anders. Het is al prettig om te weten dat het niets abnormaals is dat Exchange zoveel mem pakt + dat Exchange het weer teruggeeft op het moment dat andere apps hierom vragen.

Bedankt! :)

Verwijderd

Ik beheer nu 5 jaar exchange (van 5.5 naar 2000 naar 2003) en ik weet niet beter dan dat exchange al je geheugen vreet als de store(s) groter zijn dan het aanwezige geheugen. (store nu totaal 80Gb)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 11:38 . Reden: Dikke vingers ]

Pagina: 1