[IIS] .xls / .doc browsen zonder openen/opslaan venster

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik heb hier op de zaak een grote berg aan documentatie gekregen die in zowel xls als in doc is. Deze zitten allemaal met hyperlinks aan elkaar verbonden. Nu is dit opzich geen ramp, maar wij willen ze graag 'op een simpele en snelle manier' op het intranet beschikbaar stellen.

Nou heb ik deze gewoon op het intranet gezet en een van de documenten opgevraagd, dit gaat opzich redelijk goed en kan zonder problemen tussen alle documenten navigeren. Echter krijg je bij elke link als je erop klikt zo'n venster of je ze wil openen of opslaan. En dat willen ze eigenlijk niet hebben omdat dan de verleiding te groot is dat ze alle documenten op de PC gaan opslaan en dus niet meer alles up-to-date hebben.

Nu zat ik er aan te denken om alles naar HTML om te gaan zetten en zo erop plaatsen. Alleen heb ik dit liever niet omdat je dan én met een puinhoop HTML code hebt, en de documenten worden met grote regelmaat vernieuwd.

Is er een optie wat ik bijvoorbeeld in IIS zelf kan instellen dat hij de xls en doc automatisch al laat zien in de browser zelf, en dus niet eerst met dat venster komt?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

André

Analytics dude

Volgens mij is dit niet in IIS te regelen aangezien het een clientside instelling is. Je kunt wel aan de systeembeheerders vragen of ze die vraag willen uitschakelen bij iedereen.

• Polderdijk
André schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:28:
Volgens mij is dit niet in IIS te regelen aangezien het een clientside instelling is. Je kunt wel aan de systeembeheerders vragen of ze die vraag willen uitschakelen bij iedereen.
Ik heb dat dus ook idd al bij me zelf uitgetest om het vinkje uit te zetten bij de vraag "Altijd waarschuwen alvorens bestanden van dit type te openen", maar op de een of andere manier vraagt hij het elke keer weer. Dus heel typisch.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

André

Analytics dude

Polderdijk schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:31:
[...]

Ik heb dat dus ook idd al bij me zelf uitgetest om het vinkje uit te zetten bij de vraag "Altijd waarschuwen alvorens bestanden van dit type te openen", maar op de een of andere manier vraagt hij het elke keer weer. Dus heel typisch.
Dan hebben de systeembeheerders goed hun werk gedaan door de functionaliteit van dat vinkje uit te schakelen, zodat foute documenten niet automatisch geopend worden.

• Polderdijk
André schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:34:
[...]

Dan hebben de systeembeheerders goed hun werk gedaan door de functionaliteit van dat vinkje uit te schakelen, zodat foute documenten niet automatisch geopend worden.
/me kijkt systeembeheerder aan, die weet van niks :P

Nee dat hebben we dus zeker niet uitgeschakeld!

• Polderdijk
We gaan toch maar voor de 'niet zo beste oplossing' kiezen waarbij we alle documenten om gaan zetten naar HTML bestanden. Dus is op dit moment de snelste oplossing.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien de sites waar dit moet gebeuren in de Safe-zone zetten? Local Intranet bedoel ik. Wellicht helpt dat.

Anders zou je eens naar sharepoint kunnen kijken? Of anders wellicht de excelbestanden en documenten ergens op een fileshare zetten?

anyways, IIS is geen OS, dus hoort niet in Windows Operating Systems thuis. Daarom verplaats ik het topic even naar Software Algemeen :) Geef je nog even door welke versie van IIS wordt gebruikt?

Zou je tevens als je zelf de laatste poster bent in een topic met de editknop rechtsboven je bericht willen aanvullen, in plaats van een nieuw bericht eronder te plaatsen? Dan voorkom je dat het topic omhoog wordt gehaald in tde tracker ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 25-01-2005 13:58 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Polderdijk
Oeps, mijn excuses :(

Maar ik heb, ondanks dat we een andere oplossing hebben, toch nog even geprobeerd om de intranet zone te veranderen van laag naar zeer laag. Als ik nu dat scherm krijg dat kan ik het vinkje uitvinken en daarna komt hij inderdaad niet meer met die melding :)

• Joozt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47
Je zou ook je documenten om kunnen zetten naar PDF. Dat is bedoeld voor de toepassing die jij zoekt.
Pagina: 1