Toon posts:

[notebook] brakke acer laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zoveel topics staan over systemen die het niet deden, dus ik dacht: laat ik die van mij er ook ff bijzetten. ;)

Ik zit met het volgende: ik heb een acer travelmate 242 laptop:

cel 2.4, 1 gb (kingston), 30 gb 5400 rpm hdd, w2k3 se

niet heel erg boeiend dus, maar mijn laptop is errug veel langzamer (vooral met het opstarten) dan mij slechtere thuis(internet)pc. het duurt zeker 2-3 minuten voordat mijn hele systeem aan staat en het balkje gaat wel 25 keer rond!

het nieuwe geheugen heeft geen verbetering gegeven, hdd is goed (geen fouten) en voor de rest geen speciale dingen.

Misschien kunnen jullie mij helpen?

(is volgens mij geen softwarematig probleem, doet het ook op XP enzo)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 19:23
windows opnieuw installen misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops

Naast de optie van Windows herinstalleren zou je ook eens kijken of DMA wel staat ingeschakeld en of er niet een vreemd proces 100% van je CPU tijd zit te opvreten. Verder zou je ook de event viewer kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Waarom draai je Windows 2003 Server op 'n laptop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Windows 2003 Second Edition :?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:22

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

die harddisk is ivg met de harddisk uit je pc natuurlijk een slome draak. Daar wordt je niet vrolijker van. Daarnaast is het al vaker gezegd: 2k3 op je laptop??

[stokpaardje]
Hoe kom je trouwens aan die licentie?
[/stokpaardje]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

netblade

Sunrise

pjottum schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:44:
die harddisk is ivg met de harddisk uit je pc natuurlijk een slome draak. Daar wordt je niet vrolijker van. Daarnaast is het al vaker gezegd: 2k3 op je laptop??

[stokpaardje]
Hoe kom je trouwens aan die licentie?
[/stokpaardje]
Nu je het zegt, ik heb nog zo'n office pakketje thuis met een trial van 180 dagen. Misschien ook eens uitproberen op mijn vmware :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. als student informatica val ik onder een speciale licentieovereenkomst. dus win2k3, sql svr, exchange, enz. vallen onder die licentie.

2. ik gebruik een server op mn laptop (standard edition) vanwege het gemak met developen (als je sql server enzo draait is het toch wel prettig)

3. dit probleem had ik ook al toen in windows xp draaide. ik heb vrijwel alle onnodige services uitgezet of op handmatig gezet.

het voornaamste probleem licht bij het opstarten. (kan dit aan de harde schijf liggen?)

PCMark score is btw normaal. Alleen grafisch valt t tegen (wat wil je dan ook met een server?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 15:40 ]

Pagina: 1