Toon posts:

[Win2k] Oude shares laden

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, vorige week kwamen we na een reboot van de server erachter dat hij oude shares van users probeerd te laden die er niet meer zijn, het duurt ongeveer 10 minuten voordat het systeem is opgestart, en in de logfile staat dat die zoekt naar shares van users die niet meer bestaan in de active directory!!!!

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden??

Bij voorbaat dank

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Basiscursus Windows 2000 :P

Computer Management
Klap System Tools open
Klap Shared Folders open
Klik Shares, en verwijder de onnodige shares.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Arno

PF5A

Helaas, dat werkt dus niet meer na NT4.0 ;)

Wat je moet doen is in het register duiken, ze daar weggooien en de server herstarten. Ik dacht dat de shares in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\Shares stonden.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
registry idd , daar zat ik ook al aan te denken, basiscursus win2000 ? ;) lol blijkbaar weet je t zelf ook niet zeker ;)

thnx for replys ff checkuh of t werkt

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou lieve schatten, het maakt mij niet uit, maar dat werkt wel degelijk.

Net nog even getest.
Windows 2000 server, even een share aangemaakt op d:\test
Daarna via d$ de dir verwijderd, en dan staat die shared folder gewoon in het lijstje. Die kan je daar verwijderen en dan hoor je de server service er niet meer over.

Verwijderd

Topicstarter
maar die shares die bestaan daar niet meer, ze staan idd wel in de registry maar niet bij Shared maps in de Computer Management

Dus na werkt tijd ff proberen !!

thnx

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wazig..
Ik wil niet zeggen dat ik alles weet :X , maar ik loop hier na een reboot van een server ook wel eens tegen dit soort meldingen aan, en die verhelp ik altijd door de share uit die lijst te verwijderen.

Overigens is de lijst in Computer Management exact hetzelfde als de lijst uit het register.

Overigens als je de folder waar de share naar verwijst verwijderd vanaf de server zelf, dan heb je het probleem niet. Windows verwijderd de share dan zelf ook.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Basiscurusus of niet, dit is algemeen bekde met Windows Server (Welke versie dan ook).
Kwerstie van even bij je shares danwel registry kijken.
Met een basis aan serverkennis en frisse google kunsten was je daar zo achter gekomen.
Dit heeft weinig met PNS te maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.