[Kerio mailserver] Groepen toewijzen aan public agenda

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We gebruiken sinds vandaag Kerio Mailserver 6.0.6. Ik heb alle medewerkers als user aangemaakt. Daarnaast zijn er 3 groepen aangemaakt voor de users, één per vestiging (er zijn dus 3 vestigingen).

Nu willen we 1 publieke agenda per vestiging. Ik kan wel een publieke agenda aanmaken, maar kan hiervoor alleen rechten instellen per persoon. Ik wil dit natuurlijk per groep kunnen doen.
Weet iemand hoe dit werkt want ik krijg het niet voor elkaar!

Groetjes, FaceDown.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-08 13:43

The Wrecker

Networking Rulez

gewoon het e-mail adres van de groep invullen als persoon. Atltans dat lijkt me de meest simpele

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd maar dan maakt 'ie er groepnaam@domeinnaam van en ziet ie het ingevulde gewoon als user.. :/

[ Voor 21% gewijzigd door FaceDown op 25-01-2005 12:51 ]

Groetjes, FaceDown.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

FaceDown schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:48:
Heb ik al geprobeerd maar dan maakt 'ie er groepnaam@domeinnaam van en ziet ie het ingevulde gewoon als user.. :/
Wat is de error die je krijgt? Is wel makkelijk om te weten dan. Ik draai zelf ook kerio. Alleen heb dat met de agenda niet geprobeerd. Gebruik de agenda zelf wel.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik vergiste me. Er volgt geen error, maar hij ziet het ingevulde dus gewoon als user. Ik vul in:

Bedrijfsnaam Vestiging

en na opslaan staat er: Bedrijfsnaam@domein

Ik vraag me af want het nut van die groepen dan precies is... Ik heb overigens geen e-mailadressen bij de groepen ingevuld. Lijkt me overbodig aangezien ik alle users al heb toegevoegd aan de groepen, en het e-mailadres per user is gedefinieerd.

[ Voor 43% gewijzigd door FaceDown op 25-01-2005 12:56 ]

Groetjes, FaceDown.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Kijk eens of je met een van die user die in die groep zit erin kan? Of lukt dat niet?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
The_Wrecker schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:05:
Kijk eens of je met een van die user die in die groep zit erin kan? Of lukt dat niet?
Nope, want de admin zit in alle groepen en die kan blijkbaar alleen users toevoegen..

Groetjes, FaceDown.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Dan weet ik het ook niet. Ik kan nu ook niet bij mijn server. Misschien dat ik later even kijk nog, maar ik weet niet of ik er aan toe kom.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het is gelukt! In het venster waar je gebruikers rechten kan geven, zit rechts een klein knopje waarmee je groepen kan toevoegen. Doordat het venster iets te klein was viel dat knop je net weg. Raar maar waar. :)

Groetjes, FaceDown.

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

FaceDown schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:15:
Het is gelukt! In het venster waar je gebruikers rechten kan geven, zit rechts een klein knopje waarmee je groepen kan toevoegen. Doordat het venster iets te klein was viel dat knop je net weg. Raar maar waar. :)
Mooi,

weet ik dat ook weer ;)
Pagina: 1