[2000] Raar kopieër probleem op netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 07:10
Mensen,

De volgende situatie

clients + server

Op de server is een map gedeelt

In deze map staan alle afdelingen

desbetreffende afdeling heeft "full-controll" op zijn/haar eigen afdeling map.

Dus bijvoorbeeld de volgende structuur

f:\afdeling\map 1\

Nu wil men de inhoud van map 1 kopieeren naar:

f:\afdeling\map2\

De inhoud bestaat uit diverse mapjes, en 1 bestand autorun.inf

Nu krijgt de gebruiker de volgende foutmelding
Fout bij het kopieëren van het bestand of de map

kan autorun niet kopiëren: De toegang is geweigerd. Het bronbestand is mogelijk in gebruik.
Okay, zelfs de Domain admin (welke volledige rechten heeft), kan het bestand niet kopieëren, dus rechten zijn het probleem niet.

Het bestand is ook echt niet in gebruik, dat concludeer ik namelijk uit het volgende:

Als ik op de server inlog dmv remote desktop en ik ga daar naar de lokale schijf d: en dan kan ik wel kopieëren.

Wat is hier nu aan de hand :?

Virusscanner maakt geen vermeldingen, ik zie het ff niet

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 25-01-2005 12:24 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Hoe zit het met de "share permissies" ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
autorun.inf bestanden zal je even lokaal @ server moeten kopieeren. Omdat dit autorunfiles zijn is er blijkbaar een soort beveiliging ingebouwd, zodat deze niet ongewenst veel schade aan kunnen richten. Heb ik zelf ook altijd. en met terminal services op de server kon ik het wel kopieeren.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of er een omweg voor is. Omdat de autorun.inf's die ik hier heb meestan van legitieme programma's zijn. En wat eventueel de consequentie zou kunnen zijn van het autoruns kopieeren.

Ook misschien nuttig om de afdelingen niet Full-control te geven maar Modify. Dan kunne ze nog steeds alles met de bestanden, maar geen rechten meer setten. eg een boze collega kan niet z'n irri collega permissie verbieden. Misschen de manager per afdeling FC geven als er echt FC aanwezig moet zijn :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Grolsch
sanfranjake schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:44:
autorun.inf bestanden zal je even lokaal @ server moeten kopieeren. Omdat dit autorunfiles zijn is er blijkbaar een soort beveiliging ingebouwd, zodat deze niet ongewenst veel schade aan kunnen richten. Heb ik zelf ook altijd. en met terminal services op de server kon ik het wel kopieeren.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of er een omweg voor is. Omdat de autorun.inf's die ik hier heb meestan van legitieme programma's zijn. En wat eventueel de consequentie zou kunnen zijn van het autoruns kopieeren.
Het vreemde is dat het eigenlijk wel altijd gewerkt heeft.
Alleen de laatste tijd niet meer (2/3 weken)
Het is een procedure welke meerdere keren per week gebeurt, dus ff inloggen is geen definitieve oplossing.

Ze kunnen btw wel de bestanden naar hun c:\temp kopieeren
Ook misschien nuttig om de afdelingen niet Full-control te geven maar Modify. Dan kunne ze nog steeds alles met de bestanden, maar geen rechten meer setten. eg een boze collega kan niet z'n irri collega permissie verbieden. Misschen de manager per afdeling FC geven als er echt FC aanwezig moet zijn :P
Ik wou de TS niet moeilijker maken dan hij al was, maar natuurlijk bedoel ik dat de desbetreffende afdelingen modify rechten hebben ipv FC ivm rechten zetten etc. :o

Verwijderd

Waar staan je share permissies op?

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:22:
Waar staan je share permissies op?
die staan goed, everyone full control
anders kon ik de rest toch ook niet kopieëren!

[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 25-01-2005 15:26 ]

Verwijderd

Grolsch schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:26:
[...]

die staan goed, everyone full control
anders kon ik de rest toch ook niet kopieëren!
Ja dat is waar

Maar je hebt share-permissies en ntfs-permissies

Maar het zou dan idd ook met andere bestanden niet moeten lukken

• Grolsch
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:44:
[...]

Ja dat is waar

Maar je hebt share-permissies en ntfs-permissies

Maar het zou dan idd ook met andere bestanden niet moeten lukken
Ik weet heel goed wat daar het verschil tussen is.
Maar als andere zaken op dezelfde share wel werken, lijkt het mij overbodig om te vermelden dat de share permissions goed staan ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

soms houd een systeem een file gewoon in gebruik. Dat merkte ik laatst met een profile die ik wou verwijderen was zelfs al een username.domainname profile aangemaakt omdat die gast niet meer op dat andere profile kon inloggen..en delete aktie nada pas na de reboot van een server werd het vrijgegeven.. processen en dergelijke bekeken maar niets??? hield het vast. ik denk dat er dan een rot stuk memory ergens is wat toch fijn jou toegang blokkeerd tot dat bestand want autorun.inf files kun je gewoon kopieeren etc en zijn niet beschermd.
Pagina: 1