[HP 4V] Schaduw teksten bij printen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb hier een HP 4V die ik zo goed mogelijk schoon gemaakt heb (de drum, laser etc.). Ik heb ook al een nieuwe toner geplaatst, maar ik heb nog steeds 1 probleem bij de prints!

Er zijn steeds een soort verticale lijnen (2) (over het gehele A4 blad) waarbij er van de teksten een schaduw zichtbaar is (wat erg irritant is). Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Ik heb daarom een pagina ingescand en een crop gemaakt waarin het probleem zichtbaar is. De crop is gemaakt van een A4 blad die als 'portrait' is afgedrukt. De crop kun je hier vinden: http://slot.xs4all.nl/4vprint.jpg [250 kb].

Mijn vraag: iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen? Het liefst verspil ik niet zoveel geld meer aan, omdat deze printer al niet zo jong meer is...

Ik heb uiteraard al in de handleiding gekeken van hp, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit probleem moet oplossen. De printer print verder nog prima, dus ik hoop dat deze verstoring eenvoudig is te verhelpen.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Fuser defect...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

tjah, als het niet je toner is, dan is de kans ernstig groot dat het je fuser is.
en dan is het wel redelijk einde oefening denk ik voor die printer, tenzij je ergens een goede 2ehands fuser op de kop kan tikken.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• ygma!l
Dit probleem kan dus in princiepe alleen aan de fuser/toner liggen? Ik vind het alleen wel raar dat niet alle tekst van de gehele pagina schaduw geprint is...

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Gooi tijdens het printen een cover open, waardoor je een paperjam in de fuser veroorzaakt.

Nu kan je kijken of het wel/niet de fuser is die je dit probleem geeft.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Da's omdat waarschijnlijk de folie rond je verwarmingselement gescheurd is.
Als je over het papier wrijft op de plaatsen waar de schaduw is, voelt het dan 'ruwer' aan als op andere plaatsen?
Op de scan zie ik ook linksboven (ongeveer de eerste 5 lijntjes) een gekartelde lijn, voel je daar ook de ruwere toner?

• ygma!l
dacurve schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:57:
Gooi tijdens het printen een cover open, waardoor je een paperjam in de fuser veroorzaakt.

Nu kan je kijken of het wel/niet de fuser is die je dit probleem geeft.
Ik heb dit gedaan en ik zag dat het probleem zich al voortdeed voordat het papier in de fuser terecht was gekomen. Dus het ligt dan toch niet aan de fuser? Alleen waar wel aan :?
Fire69 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:00:
Da's omdat waarschijnlijk de folie rond je verwarmingselement gescheurd is.
Als je over het papier wrijft op de plaatsen waar de schaduw is, voelt het dan 'ruwer' aan als op andere plaatsen?
Op de scan zie ik ook linksboven (ongeveer de eerste 5 lijntjes) een gekartelde lijn, voel je daar ook de ruwere toner?
Ik voelde zowel bij de tekst als het lijntje GEEN ruwere toner...

• dacurve
Kan deze printer ook op a3 formaat printen? Hoe voer je het a4 papier in? Met de lange kant eerst?

Wat is de afstand tussen de 2 lijnen?

Ik had al het vermoeden dat het geen fuser probleem is, wat je net hebt geprobeerd met het papier vast te laten lopen bevestigd dit inderdaad.

• ygma!l
dacurve schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:36:
Kan deze printer ook op a3 formaat printen? Hoe voer je het a4 papier in? Met de lange kant eerst?

Wat is de afstand tussen de 2 lijnen?

Ik had al het vermoeden dat het geen fuser probleem is, wat je net hebt geprobeerd met het papier vast te laten lopen bevestigd dit inderdaad.
Ja, dit is een A3 printer. En je voert het papier inderdaad met de lange kant de printer in... De afstand tussen de linker en rechter lijn? 19,8 cm. Of bedoel je de afstand tussen de linker en de rechter 'verstorings lijn' die is ongeveer: 11,5 cm.

• dacurve
Laat de machine nog een keer vastlopen en kijk even op de drum. Is dit probleem er al als het beeld op de drum gevormd wordt? (het zou kunnen dat je de drum handmatig even moet draaien [als dit mogelijk is]. Misschien moet je een paar keer de printer laten vastlopen om het juiste punt te vinden). Stel de drum -niet- lang bloot aan daglicht!!

Ik ken deze printers verder niet, maar mijn beste gok nu: probleem met aandrijving ergens.

• ygma!l
dacurve schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:12:
Laat de machine nog een keer vastlopen en kijk even op de drum. Is dit probleem er al als het beeld op de drum gevormd wordt? (het zou kunnen dat je de drum handmatig even moet draaien [als dit mogelijk is]. Misschien moet je een paar keer de printer laten vastlopen om het juiste punt te vinden). Stel de drum -niet- lang bloot aan daglicht!!

Ik ken deze printers verder niet, maar mijn beste gok nu: probleem met aandrijving ergens.
Ik heb gekeken, en het lijkt erop dat het beeld wel goed gevormd wordt... Ik kan het echter niet met alle zekerheid goed vaststellen...

Het lijkt erop nu ik dit een aantal keer gedaan heb, dat er op andere plekken ook vreemde vage vlekken verschijenen :| Hoe oud mag eigenlijk een toner zijn? De toner die ik er 'nieuw' ingedaan heb zat wel geheel in verpakking, maar was wel een 'oud type' doos van HP. Weet alleen niet of dat wat uitmaakt...

• ygma!l
* schopje *

• ygma!l
Niemand :?

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:24
Het klopt dat een gedeelte van de tekst/het plaatje maar terugkomt.

Als de fuser versleten of beschadigd is kan het zijn dat het bv. 1cm van de rol is die niet goed meer is.

Daardoor krijg je dus het effect dat over de volledige pagina die ene cm "ghost" (zo heet het fenomeen, een geest van de vorige tekst)

Vergeet niet dat een 4V een A3 printer is en dus een A4 met de brede kant eerst door de printer voert, dus als er een stuk van de fuser versleten is krijg je dat op die plek die ghost voorkomt, de rol draait door en een x cm aantal verder komt het probleem weer voor, en zo verder.
Als je een A3 print en zou je dus ook horizontale strepen moeten krijgen.
Pagina: 1