Toon posts:

Browsers: IE & Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik overgestapt naar Firefox als hoofdbrowser en alles werkt goed.
Ik heb twee eigen websites gebouwd in Frontpage maar die werken alleen maar in Firefox.
Mijn eeste website site werkte goed in IE maar nu plots niet meer en mijn nieuwe site ook niet. Heb het laten testen op andere PC maar daar is het hetzelfde. Kent iemand dit verschijnsel of weet een oplossing? |:(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat jij Firefox installeert, kan moeilijk invloed hebben op de bestanden op de server, of hoe iemand anders je site ziet.
Het is waarschijnlijker dat je een tijdje tijdens het devven alleen maar naar Firefox hebt gekeken en dat inmiddels IE steeds minder er van begreep.

Dat laatste is natuurlijk een aanname, probeer anders wat meer te vertellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 25-01-2005 12:14 ]

{signature}

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Wat werkt er precies niet?
Opmaak, PHP?

Maar het installeren van een browser heeft niets te maken met hoe je website op IE reageert..

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Het verschijnsel 'sites die niet crossbrowser werken'? Dat ken ik wel ja. De oorzaak ligt meestal in verschijnselen als 'onervaren webdesigners' of 'WYSIWYG programma's die zo hun eigen kijk op HTML hebben'. De oplossing is: meer ervaring opdoen met crossbrowser designen, of je WYSIWYG app dumpen en zelf het heft in handen nemen wbt. je markup en stylesheets.

Waarom sites niet crossbrowser werken kan wel 1000 oorzaken hebben. Geef anders eens wat links naar sites van je die het niet goed doen in IE maar wel in Firefox, dan kunnen we eens kijken of we daar specifieke oorzaken van het verschijnsel kunnen vinden.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan je site laten testen op: http://validator.w3.org/

Kun je zien wat voor fouten je gemaakt hebt en dus kun je je fouten fixen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:11:
Sinds kort ben ik overgestapt naar Firefox als hoofdbrowser en alles werkt goed.
Ik heb twee eigen websites gebouwd in Frontpage maar die werken alleen maar in Firefox.
Mijn eeste website site werkte goed in IE maar nu plots niet meer en mijn nieuwe site ook niet. Heb het laten testen op andere PC maar daar is het hetzelfde. Kent iemand dit verschijnsel of weet een oplossing? |:(
En nu moeten wij als helderziendes gaan zitten gokken? Ja we kennen het verschijnsel dat IE en FF sites compleet verschillend renderen in sommige gevallen, en ook dat Frontpage een enorm brak brouwsel is (alhoewel je complimenten verdiend voor het maken van een site in Frontpage die wel in FF werkt en niet in IE :D ).

Laat eens zien wat er zoal fout gaat, geef relevante code, toon de elementen van je stylesheets die problemen geven etc. :)

Professionele website nodig?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:11:Ik heb twee eigen websites gebouwd in Frontpage maar die werken alleen maar in Firefox.
:D Dat heb ik nog niet meegemaakt!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

De vraag is blijkbaar of je IE verneukt kan worden door het installeren van FF?

Antwoord: nee..

Wil je specifiekere hulp by het crossbrowser compatible maken van je website, open daar dan een topic over met wat meer specifieke informatie ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.