Maxtor 160 GB kapot na 12.5 maand

Pagina: 1
Acties:

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 00:07

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Ik heb 27-12-2003 een systeem besteld bij salland automatisering waaronder 2 x DiamondMax 160 GB SATA.

1 van die hardeschijven ging kapot binnen 12 maanden en daar kreeg ik een nieuwe voor.
Nu staat de andere ook op het punt om kapot te gaan volgens PowerMax, ik krijg code: dead9e79.

Het vervelende is, is dat mijn 1 jarige garantie ongeveer 3 weken geleden verlopen is.

Ik heb Maxtor gemaild met de vraag of hij alsnog vervangen kan worden omdat hij kort na het verlopen van de garantie periode kapot is gegaan. Maar hun geven aan dat ik maar 1 jaar garantie heb en niet 3 zoals nu het geval is (ben ik weer goed genaaid).

Ze geven wel aan dat ik naar aanleiding van EU directive 1999/44/EG recht heb op een nieuwe en dat ik contact moet opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb.

Ik heb op google gezocht wat die EU directive inhoud, maar kon het 1, 2 en 3 niet vinden. Ik denk dat het te maken heeft met dat je 2 jaar garantie hoort te krijgen op alles dat verkocht wordt in Europa. Maar ik vrees toch dat salland automatisering vasthoud aan de 1 jarige garantie periode.

Iemand nog suggesties.

1 ding zeker, voor mij geen Maxtor meer. 2 hardeschijven en allebei kapot gegaan.
Laatste keer dat ik naar die klote vriend luisterde !!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 21:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je hebt gewoon 2 jaar garantie op je pc, dus gewoon naar Salland en de PC inleveren.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Suggesties? Doen wat Maxtor zegt en Salland dit op laten lossen? Heb je al contact met Salland opgenomen?

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is het zo dat de Nederlandse leverancier slechts 1 jaar geeft maar de fabrikant 3 jaar dus misschien eens direct met maxtor contact opnemen. })

The following Standard Warranty Period will apply to Maxtor products purchased by distributors from Maxtor on or after September 12, 2004:
Maxtor Fireball®, DiamondMax® ATA/SATA and DiamondMax Plus ATA /SATA drives will carry a Standard Warranty Period of 3 years.
Maxtor MaXLine™ ATA/SATA drives will carry a Standard Warranty Period of 5 years.
Maxtor Atlas® SCSI drives will continue to carry a Standard Warranty Period of 5 years.
Maxtor branded retail hard drive kits will carry a Standard Warranty Period of 1 year.
Maxtor external hard drives will carry a Standard Warranty Period of 1 year, with the exception of the Maxtor Personal Storage 3000LS and PS3100 drives, which have a Standard Warranty Period of 90 days in North America.
In EMEA, Maxtor external hard drives and Maxtor branded retail hard drive kits will carry a Standard Warranty Period of 2 years.
In India, Maxtor internal (non-retail) PC and server hard drives that have been shipped to an authorized Maxtor distributor on or after January 1, 2005 will carry a 5-year warranty.

Dus als je langer garantie hebt dan gewoon direct via www.maxtor.com rma invullen en zelf opsturen werkt prima. Suc6

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 11:46 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt ook de foutcode in het RMA-formulier op de site van Maxtor invullen en evt. de HD direct opsturen.

ARME AOW’er

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Inderdaad contact opnemen met de winkel, jij hebt in principe niks met Maxtor te maken.

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Hmm,

zoals ik al aangaf, heb ik al contact gehad met Maxtor en heb ik een HD waar maar 1 jaar garantie op van toepassing is. Ik val net buiten die 3 jaar die ze nu overal op geven.

Maar krijg e-mail van salland terug. ZEER soepel. Ze zeggen stuur maar, wij regelen dat je een nieuwe krijg terwijl de garantie periode al is afgelopen.

Joeppie.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Das niet soepel, dat is gewoon wettelijk verplicht. Sinds een aantal jaren is op alle electrische apparaten en electronica een europese wettelijke regeling dat hierop 2 jaar garantie minimaal geldt. Als de fabrikant minder geeft, is dat het probleem van jouw leverancier niet van jou. Al was ie op 2 jaar min 1 dag stuk gegaan hadden ze um moeten vervangen. Zelfs na je garantie periode kun je nog op een coulance regeling aanspraak maken. Al hoewel dit bijzonder weinig zal zijn bij computers en de onderdelen, is het bij witgoed een normalere zaak. Winkels doen daar vaak wel moeilijk over.....maar je hebt er dan wel recht op.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

teigetjuh schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:11:
Das niet soepel, dat is gewoon wettelijk verplicht. Sinds een aantal jaren is op alle electrische apparaten en electronica een europese wettelijke regeling dat hierop 2 jaar garantie minimaal geldt. Als de fabrikant minder geeft, is dat het probleem van jouw leverancier niet van jou. Al was ie op 2 jaar min 1 dag stuk gegaan hadden ze um moeten vervangen. Zelfs na je garantie periode kun je nog op een coulance regeling aanspraak maken. Al hoewel dit bijzonder weinig zal zijn bij computers en de onderdelen, is het bij witgoed een normalere zaak. Winkels doen daar vaak wel moeilijk over.....maar je hebt er dan wel recht op.
Los daarvan is de winkelier verplicht een deugdelijk product te leveren en bij een harde schijf mag je toch wel verwachten dat hij het minstens 3 jaar zonder kuren volhoudt (als je ook het MTBF meetelt), 12½ maand is duidelijk te kort en de leverancier is dus verplicht een vervangend apparaat te leveren.

Die 2 jaar die je noemt is een Europese richtlijn en in Nederland (nog) niet van kracht, bij ons is het nog steeds 1 jaar, maar dat zegt dus eigenlijk niks zolang het product een verwachte levensduur heeft van meer dan 1 jaar, want dat is de bepalende tijdsduur.

Verwijderd

afgezien van de wettelijke garantie ( hier gaat het altijd over een verwachte levensduur etc etc), ben ik nou zo nieuwsgierig waar jullie allemaal die 2 jaar vandaan halen. Kom dus eens met een originele wettekst aan. Deze heb ik nml nog nooit gezien. Volgens mij verzinnen jullie dit ter plekke!!

Verwijderd

http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1214

tadaaa....

http://europa.eu.int/smar...c&numdoc=31999L0044&lg=NL
(17) Overwegende dat het passend is de termijn te beperken waarbinnen de verkoper aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming dat bestaat ten tijde van de aflevering van de goederen; dat de lidstaten voorts een verjaringstermijn kunnen vaststellen waarbinnen de consumenten hun rechten kunnen uitoefenen, doch dat deze verjaringstermijn niet mag verstrijken binnen twee jaar na de aflevering van de goederen; dat, indien de verjaringstermijn volgens de nationale wetgeving niet ingaat ten tijde van de aflevering van de goederen, de totale duur van de verjaringstermijn volgens de nationale wetgeving niet korter mag zijn dan twee jaar vanaf het tijdstip van aflevering;
Tis misschien ook niet helemaal handig te roepen dat dingen die heel Nederland roept verzonnen zijn :O

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 14:52 ]

Verwijderd

@Floppus (of anderen)

de eerste link is natuurlijk onzin, daar kun je je niet op beroepen. De tweede heb je iets aan. Hier wordt echter gesproken over een "gebrek aan overeenstemming" 2 jaar (artikel 5 lid 1). Vervolgens in lid 3 staat een termijn van 6 maanden waarin de bewijslast bij de verkoper ligt. Dit staat ook in: http://www.justitie.nl/pu...0538&SourcePageID=27956#1
Na die 6 maanden dien jij dus te bewijzen dat het defect al aanwezig was bij de aanschaf. Mijn vraag is hoe je dit nu wil bewijzen. Nergens staat dus dat er een vaste termijn is van 2 jaar, deze is er namelijk ook niet naar mijn idee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:41:
@Floppus (of anderen)

de eerste link is natuurlijk onzin, daar kun je je niet op beroepen. De tweede heb je iets aan. Hier wordt echter gesproken over een "gebrek aan overeenstemming" 2 jaar (artikel 5 lid 1). Vervolgens in lid 3 staat een termijn van 6 maanden waarin de bewijslast bij de verkoper ligt. Dit staat ook in: http://www.justitie.nl/pu...0538&SourcePageID=27956#1
Na die 6 maanden dien jij dus te bewijzen dat het defect al aanwezig was bij de aanschaf. Mijn vraag is hoe je dit nu wil bewijzen. Nergens staat dus dat er een vaste termijn is van 2 jaar, deze is er namelijk ook niet naar mijn idee.
Ik denk dat je hier een verschil van interpretatie hebt (met eigenlijk ook de detailhandel in Nederland, die intern ook gecommuniceerd hebben dat de garantieperiode 2 jaar dient te zijn). Overigens is het met alle wetten zo dat ze onderhevig zijn aan verschil in interpretatie (Zie ook de link die je zelf post; dat is ook niet de originele tekst ;)), waardoor bijvoorbeeld in dit geval het mede door de detailhandel is opgepakt als "2 jaar garantie" om duidelijkheid te scheppen en allerlei slepende geschillen te voorkomen. Door het op deze manier oppakken van de richtlijnen, en het dus vermelden in de aankoopvoorwaarden van een minimale garantietermijn van 24 maanden, wordt deze termijn van 24 maanden automatisch "standaard" garantie.

Sect gezien staat er dat bij een gebrek/defect in de eerste zes maanden automatisch uit wordt gegaan van een reeds bestaand defect bij aflevering. Echter, het bewijzen zal niet verder kunnen gaan dan een verklaring dat zorgvuldig is omgegaan met de goederen (evt. door derden). Dit alles leidt inderdaad tot een pat-stelling waarbij consument geen harde bewijzen kan leveren, en verkoper geen baat heeft bij slepende kwesties (kosten).
Vandaar, nogmaals, is in mijn opinie binnen de detailhandel gekozen een algemene garantietermijn van 24 maanden te accepteren.

We hebben het hier nog steeds over apparatuur; de fabrikant heeft in de specificatie (als het goed is) een verwachte levensduur vermeld. Deze is voor apparatuur in het algemeen gewoonweg boven de 24 maanden, en daarom zal de consument nog steeds garantie kunnen claimen op basis van die verwachting. Een mooi voorbeeld waar dit soort garantie inderdaad niet opgaat zijn accu's.
In principe gaat het garantieverhaal nog verder. Zie ook het verhaal van het horloge waarvan de verwachte levensduur 40 jaar is. Gaat het horloge na 30 jaar kapot, dan kan je nog steeds een beperkte garantie claimen, omdat jouw specifieke model blijkbaar niet aan de door de fabrikant gestelde kwaliteitsnorm voldeed. In dit geval zou je dan in theorie 100%-((30/40)*100%)= 25% van het aankoopbedrag terug kunnen vorderen.
In praktijk zal dit weinig voorkomen, aangezien het dwingen van de verkoper tot medewerking niet opweegt tegen de te maken kosten.
Waar het dus (volgens mij) *eigenlijk* om gaat, is dat standaard de te verwachten levensduur op minimaal 2 jaar wordt gezet.

Al met al: standaard 2 jaar garantie is toch een mooie middenweg? :)
[edit] Waar is Wekkel als je hem nodig hebt :P IK heb geen rechten gestudeerd :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 16:43 ]

Verwijderd

met die gulle middenweg ben ik het volledig eens. Naar mijn mening schept het nu toch nog steeds onduidelijkheid voor de klant. Veel Nederlandse winkels zetten nml bij veel produkten nog 12 maanden garantie neer. Daarbuiten zul je bij een niet meewerkende leverancier toevlucht moeten zoeken bij het kantongerecht (<€5000) voor de wettelijke garantie.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 12:22
vayip schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:36:
1 ding zeker, voor mij geen Maxtor meer. 2 hardeschijven en allebei kapot gegaan.
Laatste keer dat ik naar die klote vriend luisterde !!
Dat is wel wat kort door de bocht; ik werk al jaren probleemloos met Maxtor-schijven.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Tja het grote nadeel is dat JIJ moet aantonen dat je de harde schijf normaal hebt gebruikt en dat die daardoor kapot is gegaan.

Ik heb hierover al contact gehad met de afdeling juridische meuk van de consumentenbond aangezien mijn hdd na kleine anderhalfjaar kapot is gegaan (ook maxtor).

Maxtor verwees me ook naar de richtlijn van de eu, (2 jaar), maargoed zoals gezegt dien jij je na een poosje te bewijzen dat die kapot is gegaan met normaal gebruik. Dit kun jij natuurlijk nooit wat er op neer komt, je wordt hard genaait.

Maar probeer het gewoon eens bij de winkel, want daar moet je altijd zien. In principe hoef je nooit naar de fabrikant :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik heb indertijd eens een crash gehad met een andere HD en toen moest ik een of ander programma draaien in dos mode en die heeft een soort blueprint ofzo gemaakt van de fout. Dat bestand moest ik emailen en zij beslisten toen of het een productie fout was of een gebruiker fout. Bleek dus mooi een productie fout te zijn en kreeg na wat weken een nieuwe HD :D

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• PoisonouZ
aXe schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:31:
Ik heb indertijd eens een crash gehad met een andere HD en toen moest ik een of ander programma draaien in dos mode en die heeft een soort blueprint ofzo gemaakt van de fout. Dat bestand moest ik emailen en zij beslisten toen of het een productie fout was of een gebruiker fout. Bleek dus mooi een productie fout te zijn en kreeg na wat weken een nieuwe HD :D
Mag ik weten welk prog dat was?

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Wat is abnormaal gebruik ?
Als je er van uitgaat dat hij per dag gemiddeld 10 uur aanstaat.
Dan is dat na 12.5 maand ongeveer:
400 dagen x 10 uur = 4000 uur.

Dat vind ik niet abnormaal.

Dat ding zit in een systeemkast die ruim 20 kilo weegt, dus ook niet dat ik er elke dag mee loop te sjouwen ofzo.

Maar goed, na e-mail gestuurd te hebben naar salland hebben hun me verzekerd dat ik een nieuwe krijg ondanks dat me 1 jarige garantie afgelopen is.

En nee, mijn hardeschijf heeft geen 3 jaar garantie zoals nu het geval is, maar op die van mij geldt een garantie van 1 jaar van Maxtor.

• vozzie

vozzie

Zo beter?

Topicstarter
Yohan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:49:
[...]

Dat is wel wat kort door de bocht; ik werk al jaren probleemloos met Maxtor-schijven.
Na persoonlijk ervaring en de ervaringen van mijn stage, blijf ik voortaan wel ver weg van Maxtor.
Ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar ik hoor altijd dat er een hoge uitval is onder Maxtor en heb dat nu zelf ook aan het lijfe ondervonden.

Ik ga voortaan weer lekker terug naar Western Digital.
Na 3 jaar draait die nog steeds als een tierelier.

[ Voor 10% gewijzigd door vozzie op 26-01-2005 10:46 ]

• PoisonouZ
vayip schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:43:
[...]

Na persoonlijk ervaring en de ervaringen van mijn stage, blijf ik voortaan wel ver weg van Maxtor.
Ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar ik hoor altijd dat er een hoge uitval is onder Maxtor en heb dat nu zelf ook aan het lijfe ondervonden.

Ik ga voortaan weer lekker terug naar Western Digital.
Na 3 jaar draait die nog steeds als een tierelier.
In principe hoor je over elke fabrikant wel slechte dingen. Zo heeft IBM slechte series gehad, maar ook andere fabrikanten.

Ook mijn ervaring is niet zo goed met Maxtor (2 hdd's naar de eeuwige jachtvelden) maar zo hoor ik van anderen die slechte ervaringen hebben met WD, of met Seagate.

Mijn ervaring is gewoon, niet luisteren naar andermans mening (mensen hebben namelijk al een mening na 1x ongeluk, maar als hdd's het goed doen hoor je ze er vaak niet over) maar gewoon naar de feiten, dus gewoon op internet zoeken of je veel uitval ziet van maxtor, dan haal je geen maxtor. Maar zie je veel uitval van WD, tja ;)

• PoisonouZ
vayip schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:42:
Wat is abnormaal gebruik ?
Als je er van uitgaat dat hij per dag gemiddeld 10 uur aanstaat.
Dan is dat na 12.5 maand ongeveer:
400 dagen x 10 uur = 4000 uur.

Dat vind ik niet abnormaal.

Dat ding zit in een systeemkast die ruim 20 kilo weegt, dus ook niet dat ik er elke dag mee loop te sjouwen ofzo.

Maar goed, na e-mail gestuurd te hebben naar salland hebben hun me verzekerd dat ik een nieuwe krijg ondanks dat me 1 jarige garantie afgelopen is.

En nee, mijn hardeschijf heeft geen 3 jaar garantie zoals nu het geval is, maar op die van mij geldt een garantie van 1 jaar van Maxtor.
Dat is gewoon fijne service van de winkel, maar die hadden net zogoed kunnen zeggen van bekijk het maar (zoals in mijn geval is gebeurt waardoor ik nu een dode 120 gig heb liggen :S (toch eens een low level format op doen btw;)

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Mijn Maxtor Diamondmax plus 120GB 8MB die ik juni 2003 bij 1to0 kocht is ook defect. :'(
Ik heb net een mailtje naar 1to0 gestuurd. Hopelijk zijn ze daar net zo redelijk als bij Salland.
Het is toch wel belachelijk dat die dingen nu massaal na anderhalf jaar het loodje leggen!
Ik houd jullie op de hoogte!

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
Nou in ieder geval wel al snel antwoord:
Helaas kunnen wij weinig voor U doen
Wij krijgen ook maar 1 jaar garantie bij de leverancier
Disken gaan met zeer kleine marges hier de deur uit
Dus korting op een nieuwe is ook niet om te doen
1to0
Zou er nog iets aan te doen zijn?
Heeft er eigenlijk al eens iemand met beroep op die 2 jarige redelijke levensduur gelijk gekregen?

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ehm afaik hebben 120 8mb disken 3 jaar onsite garantie bij Maxtor.
Rag het serienummer en typenummer es in in de maxtor warrenty check :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Op dit moment is de Nederlandse Detailhandel nog niet verplicht om een tweejarige garantie te geven op hun producten. Het betreft een Europese norm, die hier in Nederland alleen nog maar als een richtlijn wordt gehanteerd. Veel winkeliers houden dus nog vast aan 1 jaar garantie. Je kan buiten het jaar proberen garantie te claimen op basis van verwachte levensduur, maar zoals al wordt aangegeven, zie maar eens te bewijzen dat jij perfect met het artikel bent omgegaan.
Gelukkig zie je al wel steeds meer producenten 2 jaar of meer garantie geven op artikelen, dus het zal een kwestie van tijd zijn tot de Nederlandse detailhandel ook zal overstappen.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Ik zal even mijn reply posten. Mijn harde schijf (hmm toevallig ook een 160 GB Maxtor) ging ook kapot na 1,5 jaar (ca.).

Nu begon deze al een geruime tijd te tikken, maar na een low level format (op advies van Maxtor support) werkte deze weer. Uitendelijk is deze schijf toch weer kapot met een S.M.A.R.T. failure.

Wederom contact opgenomen met Maxtor, en bij een S.M.A.R.T. failure kreeg ik dus gewoon een nieuwe !

Even een creditcard vinden als 'onderpand' en een nieuwe harde schijf laten opsturen, vervolgens die van jou naar Maxtor sturen. Voila, een nieuwe harde schijf voor slechts € 10,50 (aangetekend verzonden naar Ierland).

Als je winkel moeilijk doet, mail dan gewoon even met maxtor !

ps. Het ging wel om een IDE versie, maar verhaal en de tip blijft hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door AvanCade op 05-03-2005 01:09 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28
Vreemd.... S-ATA HDD's van maxtor zouden altijd 3 jaar garantie moeten hebben. Waarschijnlijk komen jou schijven uit een of andere OEM partij.... lekker cheap uiteraard. (men koopt dan een stuk garantie af als leverancier.... dus x% korting en dan 1 jaar garantie op die partij)

Verwijderd

Heb in augustus 2003 twee DiamondMax 9 Plus gekocht bij MyCom. De ene was al redelijk traag, hetgeen recent pas echt naar boven kwam toen ik hem wilde opschonen (ben vier weken aan het kopiëren geweest, omdat ik niet direct van die schijf kon branden: 300kbs). Die schijf heb ik verwijderd, maar de overgebleven is ook knap stuk: Kan ik niet volledig formatteren, slaat zo'n tien keer per dag vast en zelfs controleprogramma's van Maxtor kan hij niet aan.

Kortom, ook ik afgelopen zaterdag door de sneeuw op mijn fietsje naar de MyCom winkel. Maar zij konden me vertellen dat de schijf stuk was, klopten het serienummer in op de site van Maxtor en stuurden me weer naar huis met de melding dat de garantie verlopen is.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met Maxtor die inderdaad geen schijf terug nemen en verwijzen naar de wettelijke garantie-periode van twee jaar die in Nederland zou moeten gelden. Ik ga het maar gewoon proberen.

Zijn er ook mensen met een DiamondMax 9 Plus uit 2003 die geen problemen hebben gehad? Het lijkt er nu wel op alsof die hele productie een beetje kaduuk is.

Verwijderd

Ben begonnen met een Maxtor 160gb, 7200rpm, 8mb cache. Die heeft er na een maand mee opgehouden. Toen een WD meegekregen, die heeft het vervolgens 3,5 maand volgehouden. Daarna dus weer omruilen, kreeg standaard Maxtor mee, bij installeren thuis zag ik dat het een SATA schijf was ipv een IDE. Na het weekend dus weer terug om voor IDE om te ruilen. Vervolgens 23,5 uur later brandde deze door en nu loopt hij nog steeds...

Dus dan vind ik de verhalen van 1,5 jaar nog meevallen ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je regelmatig problemen hebt met HDD's, dan is het wijselijk om deze eens te doornemen ;)
OM FAQ - Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?
Pagina: 1