Toon posts:

Ervaring met lawaaimakend scherm laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt een brom uit het scherm van mijn laptop. Dit enkel wanneer ik op batterij werk.
Ik weet dat ik hier beter mee naar mijn verdeler ga, maar kan mijn laptop echt niet missen op dit moment.

specs : IBM R50p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Kun je het geluid opennemen?

Ik ben heel erg benieuwd. Aangezien het probleem alleen voorkomt als je op de accu zit lijkt het me geen probleem in het scherm? (of toch wel, zon 1600x1200 scherm kan aardig wat stroom trekken)

Anyway, goed dat ik dit topic zie.
Ik had bijna een R50P gekocht :P

Dilemma: R50P vs T42 TUE dat topic dus. Zou je er evt. ook nog ff in willen posten? BVD

[ Voor 19% gewijzigd door Roberto op 25-01-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
Het zou kunnen zijn dat er iets mis is met de inverter van de backlight van je lcd. Probeer eens de backlight uit te schakellen (als je dat op je laptop kan) en zie dan of het nog bromt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
jvvv schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:47:
Het zou kunnen zijn dat er iets mis is met de inverter van de backlight van je lcd. Probeer eens de backlight uit te schakellen (als je dat op je laptop kan) en zie dan of het nog bromt.
Dat kan ja, via de FN en geloof home en end keys.
Maar dan moet je wel op de accu zitten. Via de charger lukt het niet. (igg niet met mijn X40 :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst ook een soort van een brom uit mijn laptop, niet echt hard of zo maar als het stil is wel storend. Na het half openhalen van mijn laptop leek het uit de richting van de processor te komen (een Centrino). Nu ik echter een aantal geluidskanalen in windows heb uitgeschakeld (zoals system speaker) valt het mij op dat de brom is verdwenen. Misschien moet je daar eens naar kijken, niet dat het hetzelfde is maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de lichtsterkte één verminder wanneer ik op mijn acu werk, dan hoor ik het lawaai ook.
Omgekeerd wanneer ik op batterij werk en ik verminder de lichtsterkte, dan neemt het lawaai klein beetje af.

Ik kan dus enkel zonder lawaai werken wanneer ik op acu werk met backlight volledig aan.

@RS_003 Voor de rest is het een super laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is moeilijk te zeggen hoe hard dit geluid nu eigenlijk is in het echt, maar het idee is duidelijk. Zou het geen idee zijn om contact op te nemen met IBM hierover? Ben wel benieuwd hoe ze dit afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dear Tim,

Please contact the IBM HelpCenter or an authorized IBM servicer.

In order to facilitate the repair of your system by an authorized IBM servicer, we recommend that you have your Proof of Purchase with you to show the servicer. Proof of Purchase helps the servicer establish your hardware warranty. By showing your Proof of Purchase it will help reduce delay in getting your system serviced.

Additional Information:

Worldwide HelpCenter phone list index-http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/YAST-3P2QYL.html

Worldwide Dealer Locator-http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4AWVKE.html

Regards

IBM Personal Computing Division
http://www.ibm.com/pc/support

EDIT:

Heb het euvel tijdelijk kunnnen verhelpen door ook de brigtness when running on batteries op High te zetten. Nu maakt ie geen lawaai meer... Ik mag wel het lichtsterkte niet verminderen of ik heb er weer van...
Ambetante zaak. Wel jammer.. leuke laptop trouwens :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag gebeld naar IBM. Vriendelijke medewerker aan de lijn gehad.
Probleem uitgelegd en morgen of overmorgen komt er iemand van de technische dienst langs :9

Mooie service als ze bij jou thuis komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze mag dicht :-)

IBM heeft vandaag een nieuw scherm in mijn laptop gestopt :-)

Alles terug in orde.

Uitstekende service. op een week tijd zijn twee personen langs geweest. Heb zelf niet moeten rondlopen met laptop. Alles is bij mij thuis mooi hersteld. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:22:
Deze mag dicht :-)

IBM heeft vandaag een nieuw scherm in mijn laptop gestopt :-)

Alles terug in orde.

Uitstekende service. op een week tijd zijn twee personen langs geweest. Heb zelf niet moeten rondlopen met laptop. Alles is bij mij thuis mooi hersteld. _/-\o_
Had jij onsite garantie gekocht? Of deden ze het uit "service" hun zelf ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal er wel bijgezeten hebben :-)

heb hem gekocht via academicshop.be

Toch belangrijk eigenlijk dat je dit erbij neemt. Ziet er er leuke kost uit om te besparen, maar wanneer er toch iets defect blijkt te zijn ben je blij dat je het hebt :Y)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:21 ]

Pagina: 1