Toon posts:

dell 6000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Hieronder de tekst van Dell. Ik wilde eerste de 8600c kopen maar begin nu te twijfelen. Iemand ervaring met de Intel® Media Accelerator 900

MZzl Tim

Kracht en vrijheid

De Inspiron 6000 is een veelzijdig systeem. Het systeem biedt mobiliteit zonder in te boeten aan uitmuntende prestaties en ontspanningsmogelijkheden. Dankzij de nieuwste ontwikkelingen in mobiele technologie, de combinatie van de Intel® 915PM of 915GM mobiele chipsets en een laag stroomverbruik van de Intel® Pentium® M- of Celeron® M-processor, gaat het plezier van multimedia- en productiviteitsapplicaties niet ten koste van de levensduur van de batterij, of u nu thuis bent of op kantoor. Met de interne draadloze LAN-module hebt u de flexibiliteit om vanaf vrijwel elke locatie te spelen en te werken.

Geweldige visuele ervaring

De voordelen van een breedbeeldscherm zijn duidelijk: Er is meer informatie zichtbaar op het scherm, waardoor u meer uit uw PC kunt halen, of u nu een film kijkt in bioscoopformaat, uw geldzaken regelt, e-mail leest of op het web surft. Waar u ook mee bezig bent, met een breedbeeldscherm kunt meer zien en meer doen op hetzelfde moment.
Het 15,4-inch brede beeldscherm van de Inspiron 6000 en de gedeelde graphics-technologie van de gloednieuwe Intel® Media Accelerator 900 vormen een prima combinatie en bezorgen u een geweldige visuele ervaring.

Stijl en flexibiliteit

In het opvallende en stijlvolle ontwerp in arctisch zilver of alpenwit is een SD-kaartlezer (Secure Digital) opgenomen alsmede multimediaknoppen aan de voorzijde waarmee audio-CD's en DVD's op eenvoudige wijze kunnen worden bediend. Zelfs het aansluiten van al uw digitale multimedia-apparaten gaat heel gemakkelijk met de Inspiron 6000. Het systeem wordt standaard geleverd met een S-Video-poort (TV-Out), IEEE 1394-poort (Firewire), en vier ingebouwde USB 2.0-interfaces. Met een reeks harde schijven met een grote capaciteit heeft u bovendien de beschikking over meer dan genoeg opslagruimte en de flexibiliteit om aan uw toekomstige wensen voor digitale opslag te voldoen.

Mobiel computergebruik is nog nooit zo eenvoudig, stijlvol of krachtig geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
He, nu al een notebook met een Sonoma chipset. Die accelarator 900 schijnt wel een stuk sneller te zijn dan zijn voorganger maar een 128mb radeon 9600 is nog altijd veel beter.

Iets meer info over de 900 vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik gewoon een beetje wil internetten en tekstverwerken is die accelarator 900 toch wel oke. Alleen gamers hebben toch baat bij die radeon 9600. Of heb ik het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Damn.
Dat ding is goedkoop. Ik had verwacht dat sonamoaeoaaauuuuu.. duurder zou worden.

Die kan je prima gebruiken voor wat je wil, TS, Die 900 is snel zat voor elk type werk _binnen windows_.

[ Voor 20% gewijzigd door pjottum op 25-01-2005 13:31 . Reden: toevoegsels ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54
Als je de notebook alleen voor inetten en tekstverweken gaat gebruiken kan je ook wel een goedkoper, lichter en kleiner model nemen. Die Dell is voor jouw gebruik dan toch relatief duur en groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedkoop is hij inderdaad niet. 3kg is dacht ik nog wel redelijk,al is de 510m van dell lichter, alleen die heeft geen breedbeeld scherm.
Heb je suggesties voor een ander merk. Ik wil graag wat langer kunnen internetten dus dat wordt het een Pentium M. Verder heb ik alleen als eisen een wlan aansluiting maar dat zit bijna overal al in.Als je een notebook lichter dan 2,5 kg wil dan kom je al gauw bij 14 inch schermen. Ik heb geen ervaring met 14 inch schermen, voldoet dit ook voor internetten en tekstverwerken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs een 12inch scherm voldoet voor internet+tekstverwerking hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jongens, zorg wel even dat dit een topic over de Dell 6000 bljift. Als je bedoeling was een 'welke notebook past bij mij?' topic te openen, zal je wel het eea aan je topic moeten doen. Zie ook CSL policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

We gaan weer over op de Inspiron 6000. In vergelijking met de 8600c vind ik hem niet zo duur. Hij is zelf iets goedkoper en lichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:40:
Sorry,

We gaan weer over op de Inspiron 6000. In vergelijking met de 8600c vind ik hem niet zo duur. Hij is zelf iets goedkoper en lichter
Heb net eens zitten kijken en moet zeggen dat het een hele mooie laptop is om te zien. Het zou inderdaad een concurrent van de 8600 kunnen zijn. Het grootste verschil zit hem natuurlijk in de grafische kaart, met dedicated kaart in de 8600. In een directe vergelijking op de dell site is het echter zo dat de 8600 met de volgende configuratie nu goedkoper is dan de 6000, ben het dus niet helemaal met jouw uitspraak eens. Heb de volgende specs opgezocht:
=====================================================================
8600: 1398.25 euro
1 jaar European Collect and Return (-EUR - 355.81 EUR)
CompleteCare Accidental Damage Cover: Not Included
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB )
Inspiron Scherm: 15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
Online Aktie - Geheugen: Aktie :1024MB 333Mhz DDR RAM (2x512MB)
Inspiron Harde Schijven: 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Inspiron Grafische kaart: 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
Inspiron Multi Bay mogelijkheden: Modular 8X DVD+/-RW Drive met Decoder Software
Inspiron True Mobile Wireless netwerk: Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology
====================================================================
6000: 1467.27 euro
Inspiron Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 272.51 EUR)
CompleteCare Accidental Damage Cover: Not Included
Inspiron Processor: Intel® Pentium® M Processor 740 (1.73 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) (+ EUR 59.50 EUR)
Inspiron Scherm: 15.4" UltraSharp™ Wide Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 (+ EUR 59.50 EUR)
Online aktie - Inspiron Geheugen: 1024MB 400MHz DDR II RAM (2x512) (+ EUR 166.60 EUR)
Inspiron Harde Schijven: 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Inspiron Grafische kaart: Geïntegreerde Grafische kaart Intel® Media Accelerator 900 Graphics Up to 128MB shared system memory
Inspiron Multi Bay mogelijkheden: Internal 8X DVD+/-RW Drive met Software (+ EUR 83.30 EUR)
Inspiron True Mobile Wireless netwerk: Intel® ProWireless 2100 802.11b Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino)
=====================================================================

Het 6000 systeem zal iets sneller zijn door het dual channel geheugen, hogere frontbus speed en iets hoger gekokte cpu, maar denk dat ze voor de rest goed te vergelijken zijn. Het zal dan waarschijnlijk een keus worden gebaseerd op uiterlijk en op gebruik (games). Succes met een eventuele keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de 6000 is lichter en kan volgens Dell maar liefst 5.13 uur zonder stopcontact. Dus voor die paar euro meer is hij sneller, lichter en prestatiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Behalve voor games dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m vandaag besteld, met de volgende specificaties voor 1300 euro:

pentium M 730 (1.60 Ghz, 2 MB L2, 533MHz FSB)
15,4 WSXGA
1 x 512 MB 400 Mhz DDR2 SDRAM
60 GB 7200 rpm
8 x DVD+/- RW Drive
2200 Intelprowireless 802.11 b/g Mini Wireless Lan Card
en 1 jaar garantie

volgens mij wel een redelijke deal, scheelde iets van 130 euro (al zit ik nu wel iets over mn budget :))

Tis dus wel aan te raden om een beetje te onderhandelen via de telefoon. Als ik m binnen heb zal ik m wel even uitgebreid testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:42
En hoe bevald tie, ik wil hem namelijk zelf ook gaan kopen. Vooral van wegen het feid dat de accu zo lekker lang mee gaat. Al die andere gaan maar 2 a 3 uur me, en dat vind ik toch wel erg weinig.

Dus merk je dat de accu lekker lang meegaat en is de snelheid ook een beetje aangenaam?
Pagina: 1