duidelijkheid gevraagd over dell tv-outs

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Wat je op de meeste nieuwe videokaarten tegenkomt is een tv-out zoals deze:

(de linker aansluiting)
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/verloop-radeon.jpg

echter is dit een standaard s-video ingang, gebruikt op tv's en andere apparatuur:

(de linker aansluiting)
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/verloop.gif

mijn ervaring met deze niet standaard aansluiting is dat je er gewoon een normale s-video kabel in kan mikken en het werkt, met kleur enzo.. dit bij een geforce4 en een radeon 7500

Ik krijg hier bij de Dell helpdesk iets van 3 keer per dag de vraag: waarom is mijn tv-out zwart/wit en waarom gebruiken "jullie" een afwijkende aansluiting. De aansluiting is niet anders dan in gewone standalone computers maar veel klanten die een s-video kabel gebruiken krijgen toch zwart/wit beeld. Soms krijg ik ook klanten aan de lijn die meer ervaring ermee lijken te hebben en die zeggen, op mijn andere pc heb ik wel kleur via de svideo kabel. Het is dus niet zo dat hun tv bijvoorbeeld geen s-video accepteerd.

De aansluiting die Dell gebruikt is rechstreeks geleverd door de fabrikanten (ati en nvidea), ik moet ze adviseren contact op te nemen met de betreffende fabrikant zodat die ze een verloopkabeltje kan geven. Het kan toch niet mogelijk zijn dat er bij mobile radeons enzovoorts een andere pinout wordt gebruikt??

Ik wil het nu zelf ook weten. Die klanten worden namelijk alle kanten op gepingponged tussen support centers. Ik wil wel eens het goede antwoord. Ik heb hier een hele grote stapel dell notebooks maar geen tv's en kabels.

Maw, kan iemand met een dell laptop, een tv en een svideo kabel kijken of dat gewoon werkt of dat het zwart/wit wordt. Of er dus idd een soort adapter kabel nodig is.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:09
Pin me er niet op vast maar volgensmij kon je over een s-vhs kabel je signaal als s-vhs of als composite verzenden. Dus volgensmij moeten die mensen met wat software ervoor zorgen dat hun signaal in een ander formaat wordt weggezonden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik heb zelf een Dell Inspiron 8200 met idd een tv-out uitgang die iets afwijkt van de standaard. Als ik er meteen een S-video kabel in prop, dan krijg ik ook wel eens (10% van de gevallen) een zwartwit beeld, maar dat is dan eigenlijk altijd te corrigeren met of de instellingen van de TV of de instellingen op m'n laptop.
Nu heb ik er wel verloop kabeltje bij gekregen. Dit stop ik in de TV-out uitgang en dan komen er 3 uitgangen beschikbaar:
1. S-video
2. Composite video
3. Digital audio

Als ik dit kabeltje gebruik, dan werkt de S-video eigenlijk altijd. Omdat ik die kabel eigenlijk zelden gebruik heb ik daar geen precieze gegevens over. (Het werkt bij mij anders ook wel)

Dit is mijn tweede dell-laptop, en bij beide systemen heb ik een verloopkabel/stekker gekregen. Ik begrijp dus dat die horden mensen die de helpdesk bellen een dergelijk kabeltje moeten ontberen?

edit:

Ik heb het plastic hoesje van dat verloopkabeltje nog :D en daar staan wat cijfers/nummers op. Misschien handig voor de TS (begrijp dat hij bij de Dell Helpdesk werkt?)

DP/N 070tvd
CN-07tvd-47110-24p-0320

[ Voor 12% gewijzigd door Killkees op 25-01-2005 13:58 . Reden: extra info ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ja, je krijgt het er nu niet standaard bij iig, volgens de mensen die erover bellen iig :D

Bedankt voor de serienrs, die ga ik opzoeken