vreemd opstartgedrag KT4V - 4 intel epro 1000 kaarten

Pagina: 1
Acties:

• ventje853
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 19:09
heb een zeer vreemd gedrag vastgesteld bij KT4V moederbord.

we starten met een werkende configuratie: machine met een vga kaart (ati radeon 7000) in, een latje ram (256) en 2 netwerkkaarten (intel epro 1000, desktop MT), en een 250W voeding. de machine start normaal op. ik schakel machine uit (met powerknop vooraan en dus niet met schakelaar aan de voeding)

daarna steek ik nog 2 netwerkkaarten bij (zelfde als daarjuist). machine start normaal op.

maar als ik dan de voeding voor enkele seconden (10 tal) uittrek en opnieuw insteek, vervolgens opnieuw probeer te starten, dan start er niets meer. zelfs de fan van de processor koeler start niet, ook de fan van de voeding start niet. halen we er opnieuw de laatste twee kaarten uit, dan lukt het wel terug.

wat heb ik al gedaan: andere voeding geprobeerd (300W), andere VGA kaart ingestoken. helpt echter niet.

belangrijk kan zijn dat ik dat probleem niet heb met intel epro 100 netwerkkaarten.

aangezien geval uitzonderlijk is, is het niet gemakkelijk info te vinden, maar mss heeft er iemand anders al ervaring mee.

update:
ondertussen hebben we geprobeerd met een 430W voeding en daarmee lukt het al beter. maar je moet de poweron knop wel eerst 2 seconden ingedrukt houden alvorens machine start. niet echt normaal, maar het werkt wel.

[ Voor 14% gewijzigd door ventje853 op 25-01-2005 11:50 ]

[] ASUS P4PE [] PIV 2,8 [] 1024 DDR [] Radeon 9700 Pro [] WD 80 GIG [] SB Audigy 2 [] Iiyama 22" [] 16x DVD [] Logitech 700MX Optical [] 48x Liteon CDRW [] 1394 present