Tabel over tekst bij printen SATA-RAID roundup

Pagina: 1
Acties:

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
't was mij niet helemaal duidelijk of problemen met print.tweakers.net ook hier thuishoren, maar volgens mij wel?

Anyway, ik stond op het punt op deze prachtige roundup uit te printen via http://print.tweakers.net/?reviews/536. Na het laden zweven er echter 2 tabellen over de rest van het artikel aan de bovenzijde. Uiteraard in meerdere configs getest:
Avant browser 9.01, build 120 op een Windows 2000 machine met alle updates zonder virusscanner/firewall
Internet Explorer 6.0 op een windows 2000 machine met alle updates en MacAffee Security
Fire Fox 1.0 op een windows 2000 machine met alle updates, MacAffee security
Avant browser 10.0. build 035 op een windows xp machine met alle updates en Norton Internet Security 2003 (ook met Norton uitgeschakeld getest uiteraard)

In alle gevallen ziet 't er zo uit (klikbaar uiteraard en excuus voor de brakke .gif compressie):

Afbeeldingslocatie: http://rac-on.dyndns.org/public/pictures/tweakers_print_sata_raid_roundup_table_fout_thumb.gif

uiteraard al een keertje of wat ctrl-f5 gedaan en wat security meuk uitgezet, maar geen effect.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk dat dit komt doordat er voor die tabellen een aparte stylesheet geladen wordt die afhankelijk is van wat zaken in de normale stylesheet van de FP. Die stylesheet is niet aanwezig op print.t.net en daarom gaat het daar verkeerd. That is, als dit klopt natuurlijk. Als dat het geval is, dan is dat dus een bug die opgelost zou moeten worden en daarom gemeld zou moeten worden op Devtrack :) .

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Om overzicht te brengen in de features vam de RAID-adapters uit onze massatest, hebben we zoveel mogelijk relevante eigenschappen in tabellen bijeen gezet. In verband met de omvang van de gegevens moest de tabel over twee pagina's verdeeld worden en moesten de nodige css-trucs uitgehaald worden om de tabel te bevrijden uit de standaard breedte van de pagina's op Tweakers.net.
Dat zal dus te maken hebben met de layoutvernaggeling van de review in print.tweakers.net.

• Rac-On
  • Niet online
ik moet eerlijk bekennen dat ik pagina 13 van de roundup nog niet had bereikt, omdat ik na een pagina of 5 had besloten het ding maar uit te printen.

Gezien het feit dat min of meer duidelijk ik waar de bug vandaan komt, verdient het de aanbeveling deze alsnog op devtrack te melden? Of is dit een dusdanig uniek geval dat ik beter de pagina kan opslaan en een kleine source-aanpassing kan doen om de tabellen eruit te slopen?

• Harm
  • Niet online
rac-on schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:13:
Gezien het feit dat min of meer duidelijk ik waar de bug vandaan komt, verdient het de aanbeveling deze alsnog op devtrack te melden? Of is dit een dusdanig uniek geval dat ik beter de pagina kan opslaan en een kleine source-aanpassing kan doen om de tabellen eruit te slopen?
Ik denk dat dat sowieso de snelste optie is. Daarnaast is het denk ik wel een goed idee om dit op Devtrack te melden, aangezien deze tabelcode ook op andere plekken van de site meer gebruikt gaat worden.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De vraag is of dit überhaupt behandeld gaat worden, want de twee tabellen komen nou ook weer niet zovaak voor (lees: dit is de eerste keer). Dus ik vraag mij af of het melden op de devtrack in dit geval wel nut heeft :).

• Rac-On
  • Niet online
gezien de uniekheid van het geval ga ik hem maar niet op devtrack zetten, lijkt me beetje zonde van de tijd. Ik heb een Copy-past naar Words gedaan en vervolgens aangegeven datie geen Styles mee moet copyen, wat (met een paar kleine aanpassingen) een perfect printbaar document van 99 pagina's, 7 mb opleverd.
Ik wil hem, gezien de grootte, niet op mijn eigen server hosten, maar ik weet niet of Tweakers ruimte/interesse heeft in een printbaar .doc-je? In dat geval kan ik iemand wel ff een linkje voor een eenmalige downloaden sturen...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* Rataplan had ook een paar layoutprobleempjes - met IE6, XPSP2.

Bijvoorbeeld reviews: Mega roundup van Serial ATA RAID 5-adapters :

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/review536-13-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/review536-13-2.jpg

De tabel loopt dus volledig buiten het kader en sommige linkjes zien er wat raar uit/vallen half/heel onder de tabel. Mijn probleem, IE-probleem, of zijn de css-trucjes niet helemaal geslaagd?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Harm
  • Niet online
Het ziet er hier in IE en Firefox vrijwel gelijk uit. Inclusief uit beeld lopende tabel.

• Rac-On
  • Niet online
hier op alle bovengenoemde browsers hetzelfde verhaal (FF en IE op verschillende platformen)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Er zit trouwens ook nog en typfout in de tabel:
Linux distri's
Net zoals museum enkelvoud, meervoud musea of museums, is het distri al meervoud. Je zou het dan moeten hebben over distro's of over distri, al komt die laatste nogal ongebruikelijk over.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tja, ik heb op dit moment geen betere oplossing dan dit. Ik kan geen javascript in de review gebruiken anders had ik iets kunnen bedenken om de tabel op print.tweakers.net op de normale manier te positioneren.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat je een review van 99 A4'tjes wilt uitprinten :) .

Distri's is vervangen door distributies, daar was genoeg ruimte voor.

• Rac-On
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:50:
Tja, ik heb op dit moment geen betere oplossing dan dit. Ik kan geen javascript in de review gebruiken anders had ik iets kunnen bedenken om de tabel op print.tweakers.net op de normale manier te positioneren.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat je een review van 99 A4'tjes wilt uitprinten :) .

Distri's is vervangen door distributies, daar was genoeg ruimte voor.
99 pagina's als je hem in .doc zet dus, in html waren het er 115 :p maar goed, ze zitten geprint en wel in mijn tasje :D waarom? eeeeuh, dan kan ik 'm lezen in de trein, of op de bank, ipv achter mijn pc. Vind ik prettiger lezen...

owja, laserprinter van de baas overigens, en netjes met toestemming :D

Trouwens wel een super-stuk van je, lekker uitgebreid, duidelijk en veel extra info!

[ Voor 7% gewijzigd door Rac-On op 26-01-2005 13:36 ]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem is nu op een wat andere manier opgelost zodat de tabel niet meer boven de tekst komt op print.tweakers.net.
Pagina: 1