[VPN-ISA2004] 2 netwerken met 1 subnet koppelen?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb een probleem cq vraag.

Ik heb op de zaak een netwerk (192.168.0.x) en thuis ook een netwerk (192.168.0.x).

Nu ben ik met VPN bezig en heb een VPN server opgezet. Nu heb ik de thuispc (via VNC overgenomen) geconfigureerd om een VPN client te zijn naar de zaak. Dit werkt prima, word geauthenticeerd e.d. maar heb geen netwerk...

Ik vermoed dat dit komt omdat ik 2x eenzelfde lokale subnet heb, eigenlijk wel logisch dus.

Bestaat er een mogelijkheid om deze 2 netwerken toch te koppelen zonder dat ik het thuisnetwerk af hoe te koppelen? (Want dan ben ik de vnc connectie kwijt en er is geen sysadmin thuis om alles om te hangen ;) ).

Ik ben benieuwd of dit kan.

Verwijderd

Move PNS > NT

Persoonlijk denk ik dat je het jezelf dan moeilijk maakt. Het makkelijkst is gewoon je netwerk thuis even om te adresseren naar 192.168.1.0/24.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:51:
Move PNS > NT

Persoonlijk denk ik dat je het jezelf dan moeilijk maakt. Het makkelijkst is gewoon je netwerk thuis even om te adresseren naar 192.168.1.0/24.
Op zich geen punt, alleen als het straks in productie genomen word moet ik er rekening mee houden dat ik niet de enige ben die de boel op 192.168.0.x heb draaien

Verwijderd

Als maar een beperkt aantal servers op de zaak via VPN bereikt moeten worden, dan elke inbeller een vast IP-nummer toewijzen en op de betreffende pc's metroute add -p
je route naar de zaak goed zetten.

Kun je daarna gewoon die servers bereiken - niet erg mooi, maar als je je thuisnetwerk niet wil gaan veranderen...