Toon posts:

[XP] Shdoclc.dll crasht en browsers geven dns-error*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg vorige week plotseling de melding in mijn Internet Explorer van een fout in shdoclc.dll., waardoor de pagina niet meer wordt weergegeven. Ook bij Firefox kreeg ik geen pagina meer te zien, terwijl er niets mis is met mijn verbinding. De pc geeft gewoon aan dat de netwerkkabel aangesloten is, het ip-adres wordt correct weergegeven etc. etc. Ik heb al heel veel geprobeerd: De browsers opnieuw geïnstalleerd en zelfs mijn hele XP opnieuw geïnstalleerd en ook het bepaalde dll-bestand proberen te vervangen in de veilige modus, maar zonder resultaat. Wie kan mij hiermee helpen?

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Meer informatie kan nooit kwaad; welk OS, is alles gepatcht, e.d.

kan heel goed zijn dat die file niet meer werkt ivm spyware. Waarom je hetzelfde probleem hebt als je XP opnieuw hebt geinstalleerd is wat raar, maar zou simpelweg pech kunnen zijn.

Draai eens hitman pro.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat kan je nog wel? Misschien wel nog met Outlook Express (msimn.exe) je mail ophalen ? Of MSN messenger gebruiken? welke exacte meldingen krijg je? Misschien wat in de event-viewer?

Als je al een format en reinstall hebt gedaan ben ik bang dat je het in de hardware moet zoeken. Dit natuurlijk als je OS volledig up-to-date is. Welke virusscanner en firewall gebruik je? en hebben deze rare dingen gesignaleerd de afgelopen tijd?

Ik zet even je OS in de titel, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 25-01-2005 12:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Messenger en Outlook Express werken ook niet. Gisteren heb ik nog gescand op spyware met Hitman Pro, maar dit leverde geen resultaat op. Ook mijn virusscanner (Norton 2004) gaf aan geen virussen te vinden. Verder heb ik tot nog toe ook nog geen adequate oplossing op internet gevonden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met werken niet? Wat moet ik bijvoorbeeld voorstellen bij een Outlook Express die niet werkt?
Krijg je een foutmelding? :)

Verder - Norton is bekend om zijn niet altijd even stabiele producten - heb je al eens geprobeerd heel Norton te deinstalleren? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat ik Outlook wel in kan, maar dat het programma zelf geen emails kan ontvangen danwel versturen. Ook heb ik Norton al gedeïnstalleerd (vind het zelf ook een draak van een scanner, omdat het te veel systeembelasting vereist), maar dat is de oorzaak niet, aangezien ik dezelfde fout system32/shdoclc.dll/dnserror blijf krijgen. Het vervangen van dit dll-bestand loste niets op, net als het volledig herinstalleren van XP Home zelf. :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet inmiddels waar het probleem ligt: Niet aan mijn OS dus! Waarschijnlijk is mijn register kapot. 'k Heb al geprobeerd om alles te herstellen door Windows XP op te starten in de Recovery-modus, maar dan vraagt de pc mij om het wachtwoord van de Administrator, terwijl ik helemaal geen wachtwoord op mijn pc ingesteld heb. Ik heb zelf een Acer TravelMate 661LMi met Windows XP Home. Weet iemand toevallig of er misschien standaardwachtwoorden ingesteld zijn in XP, want zo kom ik mijn recovery-modus dus niet in.
Pagina: 1