Toon posts:

[NT4] Kan geen toegang tot Windows Installer krijgen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een update draaien van acrobat 6. Als ik dat probeer te doen krijg ik de melding dat ik geen toegang kan krijgen tot de windows installer. Een reden zou kunnen zijn dat ik in veilige modus werk aldus de foutmelding. Dit is echter niet het geval.

Als ik probeer de service opnieuw te registereren c:\winnt\system32\msiexec /regserver krijg ik de melding dat er een "niet nader omschreven fout" is opgetreden..

In het register onder hkey_local_machine\system\currentcontrolset\services\imagepath\ staat C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe /V goed ingesteld naar mijn idee

heb ook reeds de 3 files hernoemd ( msi.dll / msihnd.dll en msiexec van respectievelijk .dll en .exe naar .old. en vervolgens de windows installer 2.0 van de microsoft website proberen te draaien maar krijg dan ook een fout dat de service al bestaat .. Ik kan onder services de windows installer services niet stoppen ( Onverwachte fout )

Eventvwr :
10009 => DCOM kan niet communiceren met computer broadcast volgens de protocollen die thans geconfigureerd zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 09:21 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 13:07

mutsje

Certified Prutser

kom eens met EventID nummers uit je event viewer want je TS is nogal magertjes :) Gelieve ze bij je starterspost te plakken middels de Edit button

[ Voor 29% gewijzigd door mutsje op 25-01-2005 09:08 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel even aan zodat je probleem iets uitgebreider beschreven is :)

NT4 Windows Installer > [NT4] Kan geen toegang tot Windows Installer krijgen*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Wincenty
  • Laatst online: 13-11-2025
Download even nieuwe windows insteller die kan je vinden www.microsoft.com "InstMsiW"

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had de installer van NT 4 al gedownload ( InstMsiW.exe ) als je die probeert te installeren krijg je de melding. de service bestaat al...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Versie 3 geeft dit ook? Of is die er wellicht niet meer voor NT4 ? En adobe 5.0 installeren is geen optie? Ik weet zoiezo dat 7 niet meer installeert op oudere os'en. Maar dan zou het volgens mij wel een iets nettere foutmelding moeten geven :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee 2.0 is degene die je kan downloaden. Op zich maakt acrobat 5.0 niet uit.. maar dat is het probleem niet.. Het probleem is dat ik dus niets kan installeren. Geen office, geen photoshop niets..

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

ben je wel ingelogd als administrator?

heb je ook geprobeert de installer service the stoppen en dan kijken of de installer wil installeren?

nog een speciale rede dat je nog op NT4 zit? (voor de rest niets mee te maken, maar ben nieuwsgierig)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
No problem, ja dat vraag ik me ook al af.. We hebben van alles hier 95/98 NT 2000 en XP door elkaar. Tis de voorkeur van de gebruiker... Dus ja daar moet ik het maar meedoen..

Als je de installer service stopt krijg je de melding => onverwachte fout opgetreden
En ja, ik heb administrator rechten :)

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Al op technet gezocht?

/off topic
Tis de voorkeur van de gebruiker... Dus ja daar moet ik het maar meedoen..
Dansen jullie altijd zoveel naar de pijpen van de gebruikers?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 19:56

nhanssen

QVL is non-tweakers

gebruik van windows XP de sc.exe bestand, doe daar de service mee verwijderen. Vervolgens opnieuw installeren.

Vanuit dos doe je eerst /bladiebla/sc.exe /? voor commando's

Dan de service verkrijgen met getkeyname

dan vervolgens sc.exe remove (die naam wat je krijgt bij keyname)

Tada

[ Voor 11% gewijzigd door nhanssen op 26-01-2005 16:07 ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Het zag er hoopvol uit wat betreft die sc.exe..
Alleen deze draait niet onder NT 4 met SP 6..

is er een andere tool voor of moet ik maar REG items gaan verwijderen? :)

Verwijderd

zit sc.exe ook niet in de nt 4 resource kit?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt INSTSRV in de Reskit van NT 4 zitten.

Als je de service installeert => instsrv c:\winnt\system32\msiexec.exe krijg je de melding dat deze succesvol is geinstalleerd. Echter ik hou dezelfde melding bij het installeren van de software..

Bij het removen van de service => instsrv c:\winnt\system32\msiexec.exe krijg ik de melding error in openservice line 225....
Pagina: 1