24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Heb je die linkse spoel nou een stukje afgewikkeld om een andere waarde te krijgen? Of ligt er gewoon een stuk koperdraad naast?
Waar de phase plug o.a. voor dient:
- betere off axis response, dus latere cone breakup
- extra koeling voor de spreekspoel
- en vast nog wel wat andere dingen, waar ik nu te lui voor ben om over na te denken
BTW, wordt het een 2-weg, of een 2.5-weg filter?
[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 25-01-2005 00:26 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Shut up you
Maar mooi project! Ziet er al goed uit
Aan de achterkant zie ik een poort zitten. Wat is het andere gat aan de achterkant (of beter, gleuf)? Plaats voor het filter en de terminals? Trouwens ook nog iets aan bracing of is dat niet nodig? Je kunt sowiezo een dwarsbalk erin doen, da's weinig werk en zou best wel eens wat kunnen schelen
Music Addicted
Ik denk dat het andersom is.. dat ronde gat voor de terminal en in het midden de slotpoortBoekster schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:25:
[...]
Shut up you![]()
.
Maar mooi project! Ziet er al goed uit. Die Hamerite is erg leuk gedaan! Ziet er weer eens heel anders uit.
Aan de achterkant zie ik een poort zitten. Wat is het andere gat aan de achterkant (of beter, gleuf)? Plaats voor het filter en de terminals? Trouwens ook nog iets aan bracing of is dat niet nodig? Je kunt sowiezo een dwarsbalk erin doen, da's weinig werk en zou best wel eens wat kunnen schelen.
yup!Razorfist schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:22:
Ziet er goed uit zover
Heb je die linkse spoel nou een stukje afgewikkeld om een andere waarde te krijgen? Of ligt er gewoon een stuk koperdraad naast?
beide spoelen al afgewikkeld om aan de juiste waarde te komen.
sleuf is idd de baspoort en meteen ook de bracing.
@deepspace: een 2 weg..
damn: ben nog typo's aan het weghalen en er wordt al geantwoord...
[ Voor 10% gewijzigd door Motorfret op 25-01-2005 00:30 ]
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Don't make me
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Wel leuke onderdelen, niet echt een el cheapo centertje.
het is een dubbele rear speaker geworden die ik al heb. filter is dus een kleine gok.JT schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:29:
Hoe heb je het filter trouwens ontworpen ? Of was dit een kant en klaar design ?
zie de BB1 op deze site. dat zijn dus mijn rear's
de EX 2 Mag die je aan de bovenkant van die URL ziet zijn mijn fronts BTW...
[ Voor 3% gewijzigd door Motorfret op 25-01-2005 00:35 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Net ontwerpje ook trouwens. Ben benieuwd hoe zoiets nou klinkt
Je hebt wel geld over dan zeg btw...
@Motorfret heb je die shiva met amp nog en wat ksot die... (andes fftjes via msn/mail vragen, zoals het hoort
[ Voor 9% gewijzigd door B_FORCE op 25-01-2005 00:43 ]
Verwijderd
cone breakup staat los van het gebruik van een faseplug. Dit hangt samen met het materiaal en dikte van de conus (dit kan soms beter gedempt worden door een coating).deepspace schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:24:
Ah, eindelijk aan je center begonnenZiet er zeer netjes uit!
Waar de phase plug o.a. voor dient:
- betere off axis response, dus latere cone breakup
- extra koeling voor de spreekspoel
- en vast nog wel wat andere dingen, waar ik nu te lui voor ben om over na te denken
BTW, wordt het een 2-weg, of een 2.5-weg filter?
Een faseplug is tegen compressie op hogere volumes, drivers met faseplug zijn niet per definitie beter dan zonder. Hogere tonen worden vaak negatief beinvloed door een faseplug.