Toon posts:

Apache + Netware houdt bestanden geopend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,
Ik heb een website gebouwd en probeer deze nu op de (Novell Netware) server van een bedrijf te zetten, er stond voorheen enkel Apache op en de nieuwe site is wat geavanceerder dus ik heb er PHP en MySQL op laten zaten.

Alles werkte toen perfect totdat er ook een ftp-server op werd geïnstalleerd. Als je nu een bestand op de server wijzigt (website is nog niet af) dan wordt niet het vernieuwde bestand gebruikt maar het oude bestand. De variabelen in het bestand die aangeroepen worden vanuit de database worden wel veranderd dus het probleem zit server-side en dus niet aan mijn cache o.i.d.

Ik heb ontdekt dat als het bestand eenmaal door Apache is aangeroepen het geopend blijft, ik kan dan ook niet meer de mapnaam veranderen. Ik ben geen Netware- of serverexpert en de enige voor mij bekende oplossing is de Apache module reloaden elke keer als ik een bestand heb gewijzigd.

Dit werkt niet lekker dus is er bij iemand een oplossing voor dit probleem bekend?

bvd, Daniel Dingemanse

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Welke versie van NetWare/Apache/PHP/MySQL gebruik je? Welke Service Pack van NetWare heb je geïnstalleerd? Ik gebruik intern veel Apache/PHP, heb zelfs PHPbb draaien op NetWare, maar dit heb ik nog nooit gezien.

Oh ja, en als je de FTP Daemon van NetWare uitzet (zet een '#' voor het commando nwftpd.nlm of ftpstart.ncf (ligt aan de NW versie), werkt het dan wel?

[ Voor 49% gewijzigd door JoetjeF op 25-01-2005 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
PHP Version 4.2.4-dev
Apache 2.0
MySQL 4.0.23
Netware 6.5

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens normaal dat er meerder Apache modules actief zijn?

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:40:
Is het trouwens normaal dat er meerder Apache modules actief zijn?
Ja, er is een instance voor de NetWare administration (port 2211/2200) en een instance als normale webserver (port 80/443). Zo te zien draai je ook NW65 SP2, heb hier nooit problmen mee gehad.

Ik vermoed eigenlijk dat het meer aan je Novell Client ligt. Welke versie gebruik je daarvoor? Is op de server ook Opportunistic Locking (level 2 oplocks) gedisabled (staat standaard uit, maar je weet maar nooit).

Verwijderd

Topicstarter
Dat Opportunistic Locking zou het wel eens kunnen zijn, ik geef het morgen meteen even door aan degene in het bedrijf met wat meer verstand van Netware. In ieder geval alvast bedankt voor je hulp.

Verwijderd

Move PNS > SA

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23

chromeeh

the Gnome

Je moet zowieso Client versie 4.90 SP2 hebben en deze patch.
En is de server ook volledig gepatched :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb absoluut geen verstand van Netware dus kan iemand me misschien uitleggen wat een Client (dat is toch het programma op de (windows)pc's op het netwerk?) te maken heeft met de Netware Apache server?
Ik roep een pagina toch rechtstreeks via het internet, van de server op? Daar komt toch helemaal geen Client bij kijken?

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik denk dat ik je dan verkeerd begrepen heb. Je update de web pages op je NetWare server via FTP en niet via een drive mapping? In dat geval heeft de Novell Client er inderdaad niets mee te maken.

Verder, als je de FTP Daemon unload (zie ^^^^), heb je dan nog steeds hetzelfde probleem? Zijn er alleen problemen met de pagina's die je via FTP hebt geupload? Misschien iets aan de configuratie van Apache gewijzigd (dsk_cach/mem_cach)?
Pagina: 1