Toon posts:

Groen beeld bij Winavi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes...!!!

Ik heb problemen met het omzetten van een avi film.Als ik de film namelijk wil laten omzetten in winavi is de film op het previewscherm GROEN! :?

Als ik het gewone avi bestand in Windows media player, Powerdvd, Microdvd of Realplayer afspeel heb ik GOED beeld.
Speel ik hem daarentegen in Winamp af dan heb ik wel weer GROEN beeld 8)7

Ik wil de film nu dus op dvd branden, maar het previewscherm in Winavi is ook groen :( |:(

Weet iemand hier raad mee??

Verwijderd

WinAMP (een mp3 speler die zegt meer te kunnen) en je preview doen misschien iets fout.
Schrijf (indien mogelijk) vanuit dat Winavi naar HD, en open het resultaat met PowerDVD ofzo. Weet je of het aan WinAMP/preview ligt of aan het bestand.
Brandt het anders naar een RW, gaat het fout, wis je 'm weer.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

het heeft iig te maken met de manier hoe dat winamp met codecs om gaat.
en de preview thumb laat de eerste seconde van de film zien, dus in hoeverre dat relevant is...

Verwijderd

Topicstarter
nadat Winavi het bestand heeft omgezet naar Dvd, en ik open dit nieuwe filmbestand met powerdvd, is het beeld ook groen. Bij alle spelers zie ik dan overigens een groene film.

De fout zit hem ergens bij het lezen van het avi-bestand denk ik. :O

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Whehe, ik geloof dat het zo wel duidelijk is :D

De juiste codecs nemen dus, zoals Sequence trouwens ook al zei.
offtopic:
Zoals weer eens duidelijk wordt: http://gathering.tweakers.net/forum/find rules O+
Probeer die een volgende keer dus eerst even goed te gebruiken, maakt SA minder druk met dubbele vragen en is ook voor jou sneller ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus Winavi 5.8 geinstalleerd en de problemen zijn opgelost.... _/-\o_
Bij Winavi 6.2 hadk die groene probelemen
Pagina: 1