Draadloze headsets... met microfoon

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 14:34
ADSL is hier pas beschikbaar, nog een paar weken en dan heb ik het. Nu wil ik met Skype graag zonder moeite door m'n kamer / huis kunnen lopen en dan rustig kunnen praten / bellen. Ik weet dat er een Dualphone met de DECT standaard te koop is op www.dualphone.nl.

Ik heb in de search de topics doorgelezen... helaas is er geen enkel topic met een goed antwoord. Meestal komt er dan uit van, koop maar een tafelmicrofoon...dan kun je natuurlijk nog steeds niet achter je beeldscherm vandaan...Of niemand weet wat het kost, of waar je het product kan kopen.

Maar ik heb het liefst gewoon een goede draadloze stereo headset.

Eisen:
- Draadloos, goed bereik en stabiliteit
- Stereo, beide oren een speaker, NIET mono
- Microfoon

Ik weet dat je voor bellen geen stereo nodig hebt, maar dit is wel een vereiste voor bijvoorbeeld gamen :) En beide oren een speaker is zowiezo omdat je er dan meer in zit en je beter kunt concentreren.

Dus als iemand ergens een draadloze headset tegen het lijf loopt... ik houd me aanbevolen. Onder het zoeken op het forum ben ik wel tot de conclusie gekomen dat meerdere mensen hierin geinteresseerd zijn, maar na veel zoeken en vage antwoorden de strijdbijl hebben moeten begraven.

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door KoalaBear84 op 24-01-2005 23:56 ]

<Homepage>

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Draadloze headsets zat, maar niet MET microfoon. Ik denk trouwens niet dat de andere oplossingen goedkoper zouden worden dan die DECT.

Is er misschien al software om een bluetooth-headset te laten communiceren via een dongle zodat je die voor skype kunt gebruiken?

edit: volgens mij kun je beter die dect kopen en een goede headset voor games (desnoods niet draadloos, behalve als je daarop geilt)

[ Voor 21% gewijzigd door flashin op 25-01-2005 00:07 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik ben ook al jaren op zoek naar een droodloze headset. Maar die bestaan (nog) niet volgens mij.... Maar mocht je iets gevonden hebben, meteen posten :)

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
http://headsetplus.com/ca...duct167/product_info.html
maarja, 370$ en weet niet of ie stereo is.. ook niet of ie bruikbaar is voor gaming

ff nog wat over stereo en draadloze sets:
A2DP provides a way to send stereo high-quality audio to some of the newer headsets. On all the headsets I've seen so far, this is one-way audio, so if you were expecting to get something like a gaming headset (talking to other players, getting stereo sound back from the game), you should wait for the next generation of headsets to get 2-way A2DP.
De headsets zijn dus nog niet ver genoeg ontwikkeld :o

edit: set is niet stereo, zie plaatje >_<

[ Voor 18% gewijzigd door flashin op 25-01-2005 00:14 ]

• KoalaBear84
Als je het nu eens simpel zou bekijken lijkt mij het 'ontwikkelen' van zo'n ding niet zo moeilijk. Je pakt gewoon een draadloze headset, die zorgt dat het op je boksen komt, en dan pak je het tegenovergestelde met een microfoon.

PC -> Draadloze zender -> Boksen
PC <- Draadloze ontvanger <- Microfoon

Maja... Als hier de techniek nog niet rijk voor is dan snap ik het zelf ook niet meer. De vraag erna zal wel wat minder zijn...

* UPDATE *
Helaas heb ik gezien dat het bellen met Skype niet zo goedkoop is als ik 'dacht', vandaar dat ik dat stuk maar heb weggehaald... Sorry. Dus waarschijnlijk dan maar geen SkypeOut..

[ Voor 53% gewijzigd door KoalaBear84 op 26-01-2005 09:22 ]

<Homepage>

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb over hetzelfde gedacht met skype en dat draadloos. Voor koptelefoon zelf is het simpel, je koopt gewoon (een oud /tweedehands) draadloos geval en sloppt het o een en ander en knutselt wat :) .

Echter denk ik dat voor de microfoon het dan wat lastiger wordt. Ik denk nmlk dat die twee elkaar dan gaan storen...

Wat ik mezelf afvroeg is hoer een telefoon precies werkt ( hoe hij het signaal omzet). Dan kan je nmlk een draadloze telefoon of iets derglijks nemen...

Ik zelf twijfel nog over skype-out, ook aangezien het niet volledeig vervang (nog) kan zijn. Ze zijn wel bezig met skype-in gloof ik.

Digitaal telefoneren (van oa UPC) kan ook en is in dal uren ook gratis bellen. De kosten naar gsm nummer zijn daar in tegen weer heel duur.

One World Concepts

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Andere optie: Koop een USB->RJ11 convertor (20-25 eur ofzo op Ebay), en sluit daar een gewone dect telefoon op aan, kun je ook draadloos bellen enz.....

• B_FORCE
  • Niet online
zoiets bouwen we natuurlijk liever zelf :P :)

One World Concepts

Verwijderd

AniMatrix schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:45:
Heel interresant ook voor bellen naar vaste en mobiele nummers!
Kijk maar eens naar de SkypeOut Rates

Je kunt dus voor € 0.020 cent naar vaste nummers bellen. 2 cent per uur dus... en naar mobiel is het wel een stukkie duurder € 0.301. 30 cent per uur dus. Maja, altijd nog bijna 60 keer goedkoper dan wanneer ik met m'n mobieltje bel. En naar vaste nummers is ook altijd nog 60 keer zo goedkoop. Anders is het volgens mij iets duurder als 1,20 dus. Kijk maar ekkus.

ENIGE NADEEL, je moet een creditcard hebben, volgens mij had een tante van mij die nog, had ze ook een keer ergens voor nodig. Maar mss dat er binnenkort wel support voor andere betaalmogelijkheden komt. PayPal ofzo (moet je alsnog creditcard hebbe).

Tis maar dat je het weet!
Sja, de bedragen die je noemt zijn per minuut en niet per uur natuurlijk:

Netherlands (Rate/minute incl. VAT) € 0.020
Netherlands - Mobile (Rate/minute incl. VAT) € 0.301

Dan kan je beter gewoon met een carrier bellen als bel1601, bel1609 of bel1649, deze hanteren veel lagere tarieven en heb je ook geen credit card (maar wel een KPN abbo) voor nodig.

Daarnaast kan je ook geld overmaken van je bankrekening naar je paypal account als ik het goed heb.

• KoalaBear84
Dan is skype dus eigenlijk gewoon duur... heel jammer... kzou nog bijna een andere provider dan Planet gaan bestellen... Maar Planet heeft weer goede nieuwsgroepen en kwaliteit. Tis altijd wel iets

[ Voor 3% gewijzigd door KoalaBear84 op 26-01-2005 09:24 ]

<Homepage>

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Erazzzer schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:07:
Ik ben ook al jaren op zoek naar een droodloze headset. Maar die bestaan (nog) niet volgens mij.... Maar mocht je iets gevonden hebben, meteen posten :)
Je kan ook gaan werken met bluetooth :)
Zie dan dit topic :)

[ Voor 48% gewijzigd door Outerspace op 26-01-2005 09:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ptap480
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01-2025
Ik heb sinds een paar dagen een Bluetake MT420 (te koop via: http://www.expansys.nl/product.asp?code=114076). Deze headset wordt ook besproken op de bovengenoemde bluetooth-alsa site als een mogelijke stereo kandidaat.

Ik ben 'm nog aan het testen. De geluidskwaliteit is goed, maar het maximale niveau is wat laag. Ik denk dat ik m'n iPod volume op moet gaan krikken naar het Amerikaanse niveau. De telefoon functie (headset) werkt goed, maar ik heb er nog niet veel mee gebeld. Wel moet de afstand tussen de adapter en de koptelefoon niet te groot zijn en kraakt het soms wat bij bewegingen (het "sports" gebruik is dus waarschijnlijk beperkt tot denksporten etc.).Het is een klasse 3 (10m.) produkt.

De koptelefoon heeft multipairing voor 5 devices, dus kan gekoppeld worden aan b.v. je mobieltje, de bijgelverde adapter en nog 3 apparaten. Eén van die apparaten zou je PC kunnen zijn. Voor puur geluid heb je dan een bluetooth adapter nodig die A2DP profile ondersteunt en die zijn er nog maar heeeeeel weinig (Toshiba levert er 1 in SD/MMC formaat en er zijn wat USB sticks), ik zoek een CF/PCMCIA), om te bellen en dus de microfoon te kunnen gebruiken zal je bluetooth op de PC headset protocol moeten ondersteunen en dat doen er ondertussen al wel veel. De truc wordt dan natuurlijk om Skype aan je bluetooth te koppelen en dat is voor mij op dit moment nog een raadsel - ik heb het namelijk nog niet geprobeerd.

Zodra ik m'n nieuwe notebook binnen heb is dat de volgende uitdaging. Zowel onder Linux (primair) als ook onder Windows. Ik heb sinds kort n.l. ook een UMTS telefoon (puur data) en als ik via dat ding m.b.v. skype vanuit de trein gratis mobiel kan bellen, dan is de missie geslaagd.

Nog een paar hordes te nemen echter.

Voor de geïnteresseerden, ik houd sinds zeer kort een blog bij met m'n ervaringen en uitgebreidere artikelen op m'n website: http://www.armorica.net/

• B_FORCE
  • Niet online
sjees f*cking 147 euro voor een koptelefoon :X , daarvoor koop ik dan echt een wat hogere kwaliteits koptelefoon, dan dat er een ingenieus blauwe tanden gedoe aan zit., maargoed dat is mijn menig.

Weet iemand hoe een draadloze telefoon in elkaar steekt ? Aangezien ik dat wel een handig idee lijkt.

Een 'normale' telefoon is handig, daarbij kan je min of meer gewoon de speaker en microfoon verlengen naar mic-minijack en speaker-minijack. Bij een draadloze telefoon is dit wat lastiger.

Er is ooit een schemaatje van wireless headset geweest op 'circuits online' dit is alleen al een enige tijd geleden, heeft iemand toevallig een schemaatje ervan

[ Voor 16% gewijzigd door B_FORCE op 26-01-2005 10:41 ]

One World Concepts

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
http://www.circuitsonline.../5933/1/wirelless+headset
Kijk hier eens? Bij het topic over headset voor theater staan allesins een aantal links...
(Kheb zelf ook niet heel erg gezocht, srr :+ )

• Jazco2nd
  • Laatst online: 08-02 11:44
met skype bellen naar een binnenlandse vaste telefoon moet je ook helemaal niet doen... skype maakt duidelijk reclame voor bellen naar (vaste/mobiele) buitenlandse nummers! Daar is het zeker wel heel goedkoop, ook tov carrier preselects. Bovendien is bellen naar pc van geweldige kwaliteit.. en met die Dualphone is het natuurlijk erg cool...

Bluetooth is nog niet erg geschikt voor stereo... kvind het heel stom dat ze niet veel eerder BT2.0 hebben gelanceerd, deze is een jaar geleden al aangekondigd en biedt tenminste echt een alternatief voor het draadloos aansluiten van apparatuur (doordat de snelheid stuk hoger is, kun je bijv. ook heel snel printen, stereo headset met hoge kwaliteit etc etc).De snelheid van bt1.x is daar gewoon te laag voor.

Maar waarom zou je eigenlijk stereo willen voor Skype?
ik vind het sowieso niet erg leuk om met een koptelefoon op door het huis te lopen... maar misschien heb ik gewoon iets tegen die dingen omdat ik veel in callcenters heb gewerkt. Maar als altrenatief voor de gewone telefoon, is een bluetooth headset toch voldoende? (of die Dect dan)

Nadeel is dan alleen dat er nog geen class1 bt-headsets zijn (bereik 100m), usbsticks zijn er wel (Sitecom 502 is een hele goede met externe antenne).

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 26-01-2005 15:59 ]

• KoalaBear84
Kzei paar uur geleden tegen een vriend dat ik een 'draadloze headset' zou willen, toen zei hij dat hij dat ook wilde. Zei ik dat die nergens te vinden waren, "Ja, daar was ik ook achter gekomen :S".

Maar mss dat er binnenkort eentje uitkomt. Het is niet zozeer stereo voor Skype. Maar voor andere dingen, als je daarna weer muziek gaat luisteren bijvoorbeeld.

Iets zelf knutselen ben ik niet zo goed in, mss omdat ik nooit een soldeer-unit heb gehad voor mezelf. En dat ik afgelegen woon en verder nooit in de stad ben, alleen als we wat gaan eten in de pauze op school, maar kmoet ook zeggen dat ik me daarvoor nooit heb 'ingezet'.

En 10 meter bereik is voor mij eerlijk gezegd iets te weinig... Oftewel, het huis is groter als 10m. En kwil wel in heel 't huis bereik, als je iets koopt, koop dan gelijk iets goeds :)

<Homepage>

• B_FORCE
  • Niet online
AniMatrix schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 03:16:
En 10 meter bereik is voor mij eerlijk gezegd iets te weinig... Oftewel, het huis is groter als 10m. En kwil wel in heel 't huis bereik, als je iets koopt, koop dan gelijk iets goeds :)
Tis dat je niet goed bent in omgaan met een soldeerbout, maar je kan dingen bouwen tot makkelijk 1,5 km hoor ;) :P

One World Concepts

• ptap480
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01-2025
Tja, die 10 meter is inderdaad krap, want in de praktijk haal je dat gewoon niet eens, want je hebt zelden "clear sight". Voor mij is het voldoende want ik gebruik 'm in combinatie met m'n mobiel en m'n iPod, vooral in de trein. Bedenk wel dat een groter bereik automatisch een enorm batterijgebruik betekend.

Met de MT420 heb ik deze week steeds meer dan 6uur continu gebruik gehaald en dat vind ik voldoende.

Wat betreft de geluidskwaliteit; m'n mp3's zijn in 320kbit dus de 1Mbit die BT1.x ondersteunen is voldoende om dat goed over te streamen. Wat ie gaat doen als m'n flac files ga afspelen weet ik ook niet.

Dan nog de prijs, zoals hier boven geopperd: inderdaad (veel) te duur, maar dat is de prijs van het "early adopter"-schap. Nu weten jullie tenminste dat het ding er is, hoe die bevalt en hoe ik voor L*L loop met dat blauwe knippertje 8)7 .
Pagina: 1