Toon posts:

video op computer met dc10plus kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik kom er niet uit, ik weet ook niet of het wel kan met alles wat ik heb.
Ik heb een dc10plus kaart in de computer zitten. Kan ik hierop de videorecorder op aan sluiten?
Ik wil graag wat videobanden overnemen op dvd.

In de video heb ik aansluitingen zitten voor de 3 tulpstekkertjes (geel, wit en rood).
De digitale camera kan ik zonder problemen aansluiten via een ander kabeltje (naam weet ik er niet van, ronde kabel met iets van 5 pinnetjes) past in de dc10 plus kaart.
Maar ik kom er gewoon niet uit. Wie kan mij helpen hiermee? Of wie weet er een site over waar ik dit kan vinden.

Ik kan het boekje niet weervinden met de gebruiksaanwijzing. stom stom.

Groetjes Lydia

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De DC10 heeft 2 ingangen, voor je camera gebruik je blijkbaar s-video (zo heet dat ronde ding ;) ), de andere ingang is voor composiet video (gele tulpstekker). Let op dat je de goede aansluiting pakt, want je hebt deze allebei natuurlijk ook als uitgang. Verder moet je in Studio (ik neem aan dat je het bijgeleverde pakket gebruikt?) wel selecteren dat je nu de composiet video ingang gebruikt.
Dat kan door in het opname scherm op een van de pijlen te klikken zodat de opties te voorschijn komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 24-01-2005 23:34 ]

{signature}

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ja je kunt er video mee opnemen. De rode en witte kabeltjes sluit je aan op de line-in van je geluidskaart (meestal blauwe stekker) dmv een verloopstekker. (2x tulp naar 3.5mm jack stereo)

Als software raad ik aan Studio te gebruiken.
Voor onder XP heb je aparte drivers nodig, die heel waarschijnlijk niet op je CD staan/stonden.
Als je ze niet kunt vinden, kan ik de drivers wel even ergens neerzetten.

De minimale studio versie die ik je aanraad is versie 8, maar er is tegenwoordig al een versie 9.3.5

edit:
Ik zie dat je het hebt over de aansluitingen op de videorecorder en niet over kabeltjes. Dus ik neem aan dat je de stekkers op de voorkant bedoeld.
Dat zijn vaak ingangen en niet de uitgang.
Je zult dus een scart-verloopstekker nodig hebben die je achterin de video steekt.
Wat je nodig hebt is een scart-stekker met een verloop naar tulp voor video (gele stekker) en 2x tulp voor de audio en dan een verloop van 2x tulp naar 3.5mm jackplug voor achter in de geluidskaart van je PC.

[ Voor 33% gewijzigd door TD-er op 24-01-2005 23:41 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle combinaties al geprobeert.
gele stekker in de verschillende uitgangen van de kaart, verschillende keuzes van het opname scherm (s- video, compsite enz.)
ik krijg geen geluid en geen beeld.
Het moet dus wel willen met die tulpstekkers. Kan misschien wel wezen dat er iets defect is.
Ik ga morgen maar weer eens alles bij langs om uit te proberen.

Bedankt in elkgeval tot zover

Lydia

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:37:
Ja je kunt er video mee opnemen. De rode en witte kabeltjes sluit je aan op de line-in van je geluidskaart (meestal blauwe stekker) dmv een verloopstekker. (2x tulp naar 3.5mm jack stereo)

Als software raad ik aan Studio te gebruiken.
Voor onder XP heb je aparte drivers nodig, die heel waarschijnlijk niet op je CD staan/stonden.
Als je ze niet kunt vinden, kan ik de drivers wel even ergens neerzetten.

De minimale studio versie die ik je aanraad is versie 8, maar er is tegenwoordig al een versie 9.3.5

edit:
Ik zie dat je het hebt over de aansluitingen op de videorecorder en niet over kabeltjes. Dus ik neem aan dat je de stekkers op de voorkant bedoeld.
Dat zijn vaak ingangen en niet de uitgang.
Je zult dus een scart-verloopstekker nodig hebben die je achterin de video steekt.
Wat je nodig hebt is een scart-stekker met een verloop naar tulp voor video (gele stekker) en 2x tulp voor de audio en dan een verloop van 2x tulp naar 3.5mm jackplug voor achter in de geluidskaart van je PC.
Ik gebruik studio 8.

En ik denk dat ik de scartkabel moet pakken. Ik denk dat daar ook een fout bij mij inzit.
Ik heb er gens een scartkabel liggen met verloop naar tulp. Die pak ik er morgen eerst maar eens bij.

Het verloop voor het geluid heb ik, die moet ik ook gebruiken voor de digitale camera.

Bedankt voor de tip

Groetjes Lydia