Toon posts:

[Tiscali ADSL] Veel mails komen niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit nu sinds een kleine tijd bij Tiscali, hiervoor jarelang bij Chello gezeten. Moet zeggen, dat de snelheid nooit echt super was bij chello, maar de problemen die ik heb sinds we bij tiscali zitten.. pff.. maargoed, daar gaat het niet over.

Ik ben er sinds enige tijd achter, dat de mail server van Tiscali één... iets te strak aangetrokken spam-filter heeft. Tenminste daar ga ik nog even van uit. Ik heb Tiscali hier zelf ook al over benaderd, en de jongen aan de telefoon vertelde mij dat hij het probleem de afgelopen weken vaker had gehoord, maar dat ze niet echt weten wat er mis is.
Het probleem is dus, dat veel mails die verstuurd worden naar account@tiscali.nl niet aankomen! Of niet geheel. Zo heb ik een test gedaan, waarbij een .exe bestand als attachement meeverzonden was, en deze niet mee kwam. De tekst in de mail wel, maar het .exe bestand was gewoonweg verwijderd.
Nou kregen veel collega's van mijn vader in het begin zelfs meldingen terug, dat het bericht niet kon verzonden worden.
Zie hier de desbetreffende error:
This message was created automatically by mail delivery software

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients.

This is a permanent error.
the following address(es) failed: *****@tiscali.nl

SMTP error from remote mailer after end of data:
host mail-mx-00-tiscali.nl
[195.241.79.130]:550
Administrative prohibition
Het rare aan dit alles is, dat het niet altijd gebeurt. En de laatste tijd gaat het dan goed met mails uit nederland zelf. Maar zo probeerde ik me zojuist op een site te registreren.. zoals dat meestal gaat krijg je dan dus een mail verstuurd, die een activatie link bevat. Nou ik heb een flinke tijd gewacht, zelfs opnieuw geprobeerd.. maar de mail kwam maar niet aan. Toen het maar geprobeerd via mijn hotmail account, en daar werd de activatie mail direct naar verzonden.

Dit is gewoonweg belachelijk, ik zit al een tijd te wachten op een mail van belangrijke waarde, en ik weet dus nu ook waarom deze maar niet wil aankomen!! |:(

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

En als je de spamfilter uitzet? Zelf zit ik ook bij tiscali, maar heb totaal geen problemen met het versturen/ontvangen van e-mails (maar ik heb de spamfilter dan ook niet aanstaan)...

Verwijderd

Topicstarter
Nee had ik idd, er nog bij moeten vermelden, maar die staat ook bij mij uit.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wellicht staat nog ergens de spamfilter aan en is het niet geheel uitgezet. Wellicht kan je toch de helpdesk benaderen (niet via de mail aangezien ze daar vrij traag op reageren, gewoon via de telefoon dus) en anders kan je ook nog even kijken op het forum van Tiscali, daar staan namelijk onder de kopjes: "Internet" en "Tiscali Site" ook weleens de nodige meldingen van andere Tiscali gebruikers...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zoals ik in mijn start post al melde, ik heb al contact gehad met tiscali.
Dit was ook niet echt een "help me" topic. Het gaat mij erom, dat mensen die Tiscali hebben, even weten dat die eventueel ook dit probleem kunnen hebben. Blijkbaar heb jij er geen last van, maar hier is het in iedergeval wel een probleem (wat bij Tiscali ligt).

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:14
ik ben het probleem ook al tegengekomen bij het mailen naar een vriend.
Ik kreeg regelmatig een foutmelding dat de mail niet verzonden kon worden.
Andere keren lukte het wel.
Erg vreemd

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De mailservers van Tiscali zijn inderdaad regelmatig vrij/extreem brak.
Om even een voorbeeldje te geven.. 12 januari stuurde mijn broer een mailtje vanuit zijn werk naar mijn tiscali adres, 17 januari werd het in mijn mailbox gedropt 7(8)7, nog een ander mailtje dat op de 14e werd verstuurd kwam ook de 17e pas aan. Ook komen de mailtjes af en toe totaal niet binnen (ik zit eigenlijk al 2 weken te wachten op een mailtje van iemand die het me daarna maar via hotmail heeft doorgemaild).
Mails die ik zelf verstuur komen (voor zover ik weet) in 99% van de gevallen wel direct aan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Jah FlipFluitketel, dit is dus precies mijn punt. Het probleem bij mij is zelfs, dat ik van Valve een nieuwe serial key voor HL2 verwacht, wat dus eigenlijk aardig wat geld waard is, maar nu niet is aangekomen, door Tiscali zijn schuld. En dan heb ik het alleen nog maar over mijzelf. Ik kan me voorstellen dat veel Tiscali klanten, thuis zakelijk mailen met collega's.
Ik vind het eigenlijk schandalig dat dit gebeurt, en ze er op dit moment niets aan kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Even na lange tijd een schopje, want het probleem heerst dus nog steeds.

Ben op dit moment bezig met wat mailing naar tiscali zelf toe, de jongens aan de telefoon kunnen mij weinig hierover vertellen.

Zal hier even wat posten, mogen jullie zelf zeggen wat jullie er van vinden.
Geachte heer/mevrouw,

U heeft op 06-02-2005 om 17:50:36 een vraag aan ons gesteld, bij ons bekend onder Ticketnummer:110672. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende mededelen:

Tiscali heeft vanwege de grote hoeveelheden ongewenste bulk email (spam) en virussen die ongevraagd op onze netwerk afgeleverd wordt een aantal maatregelen moeten treffen. Deze maatregelen zijn uiteraard niet bedoeld om zij die geen spam of virussen te verzenden te hinderen. Wij hanteren de standaard die volgens de RFC's is voorgesteld bv. http://www.faqs.org/rfcs/rfc821.html

Mocht u van mening dat in uw geval op inkomende email ten onrechte gewijzigd wordt dan is de volgende informa tie van belang.

Kort beschreven komen de door Tiscali gebruikte maatregelen op het volgende neer:

-1- Er wordt voor ieder inkomend email bericht gekeken of het Ip adres waarvan het bericht verzonden werd niet voorkomt op een aantal internationale database van onveilige (mail) servers. Als dit het geval is staat in de foutmelding (maildelivery error 550 message blacklisted)

U kunt zelf na gaan of uw Ip adres op een dergelijke zwarte lijst voorkomt door deze database on line te raadplegen.
Een handige URL om dit voor circa 150 databses te controleren is http://www.dnsstuff.com/tools/ip4r.ch?ip=

Indien uw Ip adres op een dergelijke zwarte lijst voorkomt dient u zelf via de website van de betreffende database(s) de nodige stappen zetten om uw Ip adress uit de betreffende database te laten verwijderen < br>
-2- Er wordt gecontroleerd of vastgesteld kan worden of een verzonden email bericht inderdaad van een betrouwbare mailserver verzonden werd. Hierbij wordt niet het in technisch opzicht wat verouderde commando verify gebruikt. In plaats hiervan wordt bij de in de mailserver die verantwoordelijk is voor het maildomein (wat achter het @ staat) na gegaan of email voor het gebruikte afzender adres geaccepteerd wordt.

Meer technisch uitgelegd : De in de MX-record van het betreffende domein genoemde mailservers dienen email via een telnet (smtp sessie) mail from: <> accepteren voor rcpt to : "afzender.adress"

-3- Er wordt gecontroleerd of het verzonden email bericht niet corrupt is of bepaalde wormcode of virus bevat. Zo worden weliswaar veel maar helaas niet alle virussen onderschept.

Mocht dit niet het geval zijn wordt het email bericht teruggezonden met daarbij de melding maildelive ry error 550 verification failed for of bij overmatige BCC gebruik met de foutmelding 550 Syntax error

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,

Ramon Mulder
Was het hier dus absoluut niet mee eens, en heb dezelfde dag nog deze mail terug verzonden.
Geachte heer Mulder,

u heeft mijn vraag beantwoord met een hele hoop informatie met waar het aan "kan" liggen. Helaas helpen deze opties echter niet. Zoals bijvoorbeeld de zwarte lijst kwestie. Wij praten hier over mensen die op een zwarte lijst staan en geen mails meer ontvangen van het desbetreffende domain. Maar in het geval waar ik het over had, praat ik dus over meerdere verschillende sites en mensen, die in het verleden via mijn oude provider's (chello) mail adres wel perfect mails konden versturen. Ook chello houd zich aan diezelfde standaard van de RFC. Als u tevens die standaard daadwerkelijk zou handhaven, zouden alle e-mails die ik op dit moment niet ontvang, wel binnen krijgen, want

Helaas heb ik onlangs mijn pc geformatteerd, ik had in het verleden een mail gekregen van een collega die na het versturen van een mail naar mijn kant toe, een error mail van Tiscali terug ontving. Ik heb hier eerder al kontakt over gehad toen ik de helpdesk had gebelt met betrekking tot deze klacht. Een van de werknemers (en ik begrijp dat jullie deze informatie zelf in een database opslaan, wie welke klant behandeld) die mij toen hierbij assisteerde, heeft van mij ook dit mailtje ontvangen, dus hij zou precies moeten weten wat die error precies was.

Toch zou dit een berucht probleem bij u moeten zijn, want op sites als tweakers en ook op http://forum.tiscali.nl/ heb ik dit bericht al regelmatig zien voorbij komen.
Ik hoop echter dat u hier serieus is iets aan gaat doen, want ik vind dit gewoon een belemering van iemand's prive belang. Het komt nu al regelmatig voor dat ik me ergens moet aanmelden via mijn hotmail account, alleen maar omdat Tiscali de mails niet netjes ontvangt.
Tot op de dag van vandaag heb ik hier geen reactie verder meer ontvangen. Kreeg wel een auto-reply terug met een nummer, en dat het in behandeling wordt genomen. |:(

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wat ik ervan vind:

Slordig Nederlands.
wel binnen krijgen, want
Die zin had met een punt moeten eindigen na "krijgen" danwel je had die zin af moeten maken, maar dat ", want" is echt heel erg slordig.
Ik hoop echter dat u hier serieus is iets aan gaat doen
Volgens mij had je hier beter "echt" of een synoniem daarvoor kunnen gebruiken. Op deze manier kan het wel, maar lijkt het alsof je ervan uitgaat dat ze van plan zijn er niks aan te doen.

Advies:
• Vermijd moeilijke zinsconstructies en dure woorden.
• Laat dit soort dingen altijd even door een ander nakijken voordat je het verstuurt. Mocht dat niet mogelijk zijn, wacht dan minimaal een uur en liefst een dag na het schrijven en lees het dan nog een keer heel zorgvuldig over.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Tja schaam me diep, maar volgens mij is dat niet echt wat ik bedoelde.
Gaat mij om het probleem, niet om de foutjes in de brief. Ik denk dat de boodschap hiermee toch ook wel is overgekomen.

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:49:
Tja schaam me diep, maar volgens mij is dat niet echt wat ik bedoelde.
Dan moet je daar wat duidelijker over zijn :+
Gaat mij om het probleem, niet om de foutjes in de brief. Ik denk dat de boodschap hiermee toch ook wel is overgekomen.
Ik denk dat de boodschap wel overgekomen is. Ik weet wel dat een boodschap beter overkomt en harder aankomt bij correct taalgebruik. Een brief vol spel- en taalfouten neem ik over het algemeen een stuk minder serieus dan één die min of meer foutloos is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
*update*

Irriteerde mij dit weekend weer mateloos aan een mail dat niet was aangekomen, heb Tiscali Helpdesk hier een mail over gestuurd, ook erin gezet dat ik zeker niet op een of andere Black-list sta etc etc. Kreeg vandaag deze mail terug
Geachte heer/mevrouw,

U heeft op 03-04-2005 om 16:49:00 een vraag aan ons gesteld, bij ons bekend onder Ticketnummer:*******. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende mededelen:
--------------------------------------
Ik ben niet van mening dat het probleem van het niet ontvangen van het forum-emailtje wordt veroorzaakt door het feit dat het ip-adres op een blacklist staat.
Elk e-mailadres moet dus aan de volgende criteria voldoen:
1. Het Ip adres waarvan het bericht verzonden wordt mag niet voorkomen op de blacklist van onveilige servers.
2. Het e-mail adres van de afzender moet een geldig adres zijn.
3. Het bericht mag niet corrupt zijn of virussen bevatten.

Als er een e-mail bericht wordt verstuurd zal er het volgende gebeuren: Het
e-mail programma zal het bericht aan de uitgaande e-mail server geven,
bijvoorbeeld die van Hotmail. Deze zal het bericht doorsturen naar de
server van de ontvanger, in dit geval die van Tiscali. Deze server zal het
bericht dan in de juiste mailbox plaatsen.
Om het doorgeven van e-mail goed te laten verlopen zijn er afspraken
gemaakt over hoe een e-mail bericht er technisch uit moet zien. Al deze
afspraken staan vermeld in een zogenaamde RFC.

Het probleem wat u heeft komt voort uit het feit dat veel e-mail servers
en programma's zich niet aan deze afspraken houden. Onze vernieuwde server
controleert nu scherper of deze afspraken nagekomen zijn, om zo beter tegen
spam op te kunnen treden. Als deze afspraken niet nagekomen worden zal onze
e-mail server het bericht weigeren en met een foutmelding terugsturen naar
de verzender.

Om dit probleem wat specifieker uit te leggen:

De headers 'To:', 'Cc:' en daarvan afgeleide header s moeten er als volgt
uit zien: 'To: naam '.
Achter 'To:' zal een spatie moeten staan. Daarna komt een string tekst
welke meestal de naam van de afzender voorstelt. Dan nog een spatie. Dan
wordt het e-mail adres vermeld tussen driehoekige haakjes (<>).
Waarschijnlijk worden in het bericht wat verzonden wordt niet juist
gebruik gemaakt van de haakjes (<>). Zo kunnen deze weggelaten zijn, of er
missen haakjes: 'To: '. Volgens RFC2822 zou dit als volgt moeten: 'To: naam
; naam ; naam ', of 'To: Dw-adres>; ; '. Bij een syntax fout in deze
headers zal onze SMTP server het bericht weigeren. U krijgt een bounce
bericht van de server welke het bericht aan onze SMTP server probeert te
geven met de melding '550 Syntax error in the headers of your message'.

Bij het ontvangen van e-mail zal onze SMTP server controleren of het w-br>e-mail adres van de afzender wel bestaat. Dit zal gebeuren via de server
welke de e-mail van het domein van de afzender beheert. Mocht onze SMTP
server niet kunnen verifiëren of het afzender adres bestaat zal het e-mail
bericht geweigerd worden. U krijgt een bounce bericht van de server welke
het bericht aan onze SMTP server probeert te geven met de melding
'550-Verification failed for '.

Ook wordt er gecontroleerd of de server welke de e-mail van het domein van
de afzender beheert berichten van een lege afzender (To: <>) accepteert.
Mocht dit niet het geval zijn dan zal onze SMTP server het bericht
weigeren. U krijgt een bounce bericht van de server welke het bericht aan
onze SMTP server probeert te geven met de melding '550-Callback setup
failed while verifying '.

Voor meer technische informatie kunt u RFC2822 (In ternet Message Format)
raadplegen. Van daaruit wordt verwezen naar RFC's over meer specifieke
formaten.
Moet zeggen dat het leuk is dat er telkens met een ander antwoord wordt gereageerd, ze geven in ieder geval nu wel toe dat het aan de server ligt. Maar dit is toch belachelijk, want wat hier eigenlijk staat is dat er op een "foute" manier mail wordt verstuurd, en zodoende wordt dat verwijdert. Dus collega's, vrienden, kennissen en veel forums kunnen mij daardoor niet bereiken! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet terug mailen dan: :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 21:20 ]

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Leuk dat ze het hele proces uit de doeken doen, maar kan je er nu ook wat mee, écht concreet is het namelijk niet als je het mij vraagt...

• r0b
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:19:
*update*

Irriteerde mij dit weekend weer mateloos aan een mail dat niet was aangekomen, heb Tiscali Helpdesk hier een mail over gestuurd, ook erin gezet dat ik zeker niet op een of andere Black-list sta etc etc. Kreeg vandaag deze mail terug

[...]

Moet zeggen dat het leuk is dat er telkens met een ander antwoord wordt gereageerd, ze geven in ieder geval nu wel toe dat het aan de server ligt. Maar dit is toch belachelijk, want wat hier eigenlijk staat is dat er op een "foute" manier mail wordt verstuurd, en zodoende wordt dat verwijdert. Dus collega's, vrienden, kennissen en veel forums kunnen mij daardoor niet bereiken! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop moet terug mailen dan: :(
Waar staat dat het aan de server ligt dan, dat haal ik er niet uit?
Dit probleem komt vaker en vaker voor, daar er meer manieren komen om spam te weren.
Echter, hierdoor komen andere (niet altijd top geconfigureerde) mailservers wel eens in de problemen.
Zo kwam er geen mail van schoolbank meer binnen bij Zonnet, daar schoolbank ook niet via de richtlijnen uit de RFC's mailde.
Dan is het juist jammer dat het bij de rest van de wereld wel goed aankomt, omdat daar de mailserver niet naar de opbouw van die email kijkt. (in dit geval werd de email met als \n\r verstuurd ipv \r\n)

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is toch niet de bedoeling.
Ja wij doen alles via de RFC's richtlijnen, en komt een (belangrijk) mailtje naar jou toe, die daar geen gebruik van maakt, dan heb je pech want wij zien dat als spam. |:(

Ik betaal toch voor service.. ik noem dit geen goede service hoor!

• r0b
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:04:
Ik betaal toch voor spam.. ik noem dit geen goede spam hoor!
De tegenpartij verstuurd een foutief mailtje, bij wie ligt de fout in dit geval dan? Juist. De verzendende partij.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik vind fout een beetje overdreven. Kijk hij wordt misschien niet verstuurd in de EXACTE volgorde zoals Tiscali dat wil, maar:
(1) Het is wel belangrijk
(2) absoluut geen spam
(3) vaak ook nog eens afkomstig van nederlandse andere providers

• blueskypol
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04-2021
Ik ondervind ook al lange tijd problemen met het versturen van mail via mijn mailserver, na een paar keer mailen naar de Tiscali Postmaster heb ik uiteindelijk bericht terug ontvangen:
... lang standaard verhaal ...
Mocht dit niet het geval zijn wordt het email bericht teruggezonden met daarbij de melding maildelivery error 550 verification failed for <hetgebruikteafzenderadres> of bij overmatige BCC gebruik met de foutmelding 550 Syntax error

In uw geval wordt het probleem veroorzaakt doordat de mailserver mail.domein.nl niet naar behoren geconfigureerd is. De volgende telnet sessie data maken duidelijk wat het probleem is.

Escape character is '^]'.
220 mail.domein.nl ESMTP Merak 7.4.5; Wed, 13 Apr 2005 12:36:50
+0200
helo me
250 mail.domein.nl Hello me [195.241.5.2], pleased to meet you.
mail from:<>
250 2.1.0 <>... Sender ok
rcpt to:<mijnemailadres@domein.nl>
550 5.7.1 <> Access not allowed
wie kan mij vertellen wat ik nu anders moet configureren in mijn mailserver en liefst ook hoe?

en om nog even te reageren op
eXoR schreef op donderdag 07 april 2005 13:56
De tegenpartij verstuurd een foutief mailtje, bij wie ligt de fout in dit geval dan? Juist. De verzendende partij.
Hoezo fout? Als heel de wereld mijn mailtjes kan ontvangen behalve Tiscali, die hier geen duidelijk antwoord op kan geven, althans niet voor mij. Dan denk ik toch Kilo Utrecht Tango wat lopen ze nou moeilijk te doen. Ik krijg hier een beetje het gevoel alsof het de omgekeerde wereld gaat worden, ipv dat de technologie ons helpt, moeten wij maar zorgen dat koste wat kost, wij ons aan moeten gaan passen.
Wanneer ik geen postcode op mijn brief tik, maar alleen een straatnaam en huisnummer, dan zegt de post ook niet dat het FOUT is.
Ik vind dat Tiscali zijn zaakjes gewoon eens goed moet regelen, vooral na de moeite die ik er zelf al in heb gestoken. Ik vind dat ze best een duidelijke documentatie oid mogen maken waarin staat uitgelegd hoe het wel werkt.

The sky is not the limit, the ground is!

Verwijderd

ja topic kickje weet het oude datum etc

maar ik heb het zelfde probleem
mijn account@tiscali.nl mails komen gewoon niet aan hier.
aanmelden op een forum zoals het forum van de belse zoo gaat niet .

nu al 3 accounts geprobeerd en geen een mail retoer.

bij me schoonouders getest @home en voila binnen 10 seconden draait het .
zelfde probleem bij een oc forum .

contact met tiscali gehad ,en die beginnen over zwarte lijsten .
dit was overgens een zeer gefrustreerde gast . :(

mijn vraag ,zijn er meer mensen die dit hebben ,en hoe hebben jullie het opgelost ?

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Wow.. dit is echt super toeval dat ik op tweakers.net links in de lijst kijk, en de naam van m'n oude topic voorbij zie komen!

Maargoed, ik heb het de laatste tijd juist weer minder.. of ik merk het niet.. weet niet wat het is.
Zoals bijvoorbeeld bij eweka, is het gebruikelijk (of komt het iig met zeer regelmaat voor) dat Tiscali gebruikers geen bevestigings mail krijgt, dat meldt eweka zelf ook bij zijn site. Toch heb ik deze mail wel ontvangen.

Maar toch zijn er bij mijn vader, veel collega's die niet kunnen mailen naar hem.. erg jammer.

Volgens mij is er maar 1 serieuse oplossing voor en dat is jammergenoeg veranderen van provider.

Ik vind het ook erg jammer trouwens dat iedereen van Tiscali weer een ander antwoord op dit probleem geeft, komt niet echt serieus over... :r Misschien dat jij nog de moeite neemt om de helpdesk hier serieus over lastig te vallen.. ik heb de hoop ondertussen opgegeven. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 10:38 ]

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 22:47
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:33:
offtopic:
Wow.. dit is echt super toeval dat ik op tweakers.net links in de lijst kijk, en de naam van m'n oude topic voorbij zie komen!
...
Volgens mij is er maar 1 serieuse oplossing voor en dat is jammergenoeg veranderen van provider.
...
Je kunt natuurlijk ook gewoon een provider onafhankelijk e-mail adres nemen. Zoals Gmail (tegenwoordig ook gewoon met pop3 mogelijkheid).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is logisch. En wie heeft er natuurlijk tegenwoordig niet een hotmail account erbij, maar ik vind dat geen oplossing.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Tiscali mailservers accepteren de mail waarschijnlijk niet omdat het afzender adres niet is ingevuld of niet een geldig email formaat heeft. Er is vaak iets waardoor de verzender zich niet aan de standaarden confimeert die daarvoor zijn. Je ziet dat veel met fora en mailinglijsten.

Post eens een email header van zo'n mail die wel aankomt op ander mailadres?

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 24-09-2005 14:25 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Een beetje Tweaker runt zijn eigen mailserver toch >:)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

tja oud topic maar ff onhoog rammelen
begint nu toch echt vervelend te worden .

en aan reacties zoals :eigen mailserver runnen etc etc
en het zullen wel foute mailadressen zijn .

:no comment }:O

anyway .mails blijven hangen ,mailadressen kloppen echt wel
die knuppels bij Tiscali reageren niet eens meer.
een keer slap antwoord over lijsten etc etc

vooral forums mails komen niet door .
en bepaalde gamesites.

:schaamt zich voor zijn naam :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 17:59 ]

Verwijderd

Mr. Liu schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:59:
Wat ik ervan vind:
Slordig Nederlands.
Haha, ik dacht eerst even dat je het over het Tiscali-bericht had. Dat taalgebruik rammelt namelijk ook behoorlijk! Ticker heeft zich dus netjes aan de geadresseerde aangepast ;)
Sorry, off topic.... :X

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:56
Mijn vriendin zat thuis ook bij Tiscali en klaagde ook altijd dat haar webmail niet lekker werkte. Ze zei dat de mail wel op Outlook aankwam, maar niet op de webmail-server kon lezen 8)7
Ik d8 'Vrouwen, die snappen er ook niets van!'
Nu ik dit zo lees zal ik toch eens met eigen ogen moeten gaan kijken of het niet perongeluk echt zo is....
Ze zitten nu bij een andere provider (= misschien ook nog een optie ;) _

Verwijderd

http://www.webwereld.nl/comments/9552
best een oud artikel
echter de tekst

Het gaat concreet om e-mails die gegenereerd worden door website applicaties zoals e-cards, bevestigingen met correcte inschrijving via formulier, paswoord voor discussieforum en dergelijke.

klopt als een bus .
mails van dif forums en oa ebay komen gewoon niet aan .

:duikt weer verder in de duistere wereld van google

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:24 ]

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Tijd voor een Nickchange :?

• bjck
offtopic:
Wilde het net zeggen. Waar een wil is kan een weg zijn.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper heeft ook te maken gehad met de problemen van het niet aankomen van e-mails bij @tiscali.nl accounts/users, echter wordt de fout van dat probleem met name in deze reactie beschreven door Tiscali.nl.

Mijn problemen hebben nl. te maken met het feit dat de PHP mail() functie die ik gebruikte geen headers mee gaf. Als de headers voor 'From', 'To' en 'Return-Path' correct zijn ingevuld moet het werken. Mocht dat laatste nog niet goed werken kan het ook een oplossing zijn om bij een parameter toe te voegen aan de mail, dus dat het één en ander er binnen PHP als volgt uit komt te zien:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
$fromname = 'Webmaster van Domein';
$fromaddress = 'webmaster@domein.tld';
$toaddress = 'gebruikersnaam@tiscali.nl';
$subject = 'Dit is een test';
$message = 'Dit is slechts een test\n';
$message     .= 'Ook maar meteen de nieuwe regel test\n';

$headers  = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "X-Priority: 3\r\n";
$headers .= "X-MSMail-Priority: Normal\r\n";
$headers .= "X-Mailer: Website Baker - Form module\r\n";
$headers .= "From: ".$fromname." <".$fromaddress.">\r\n";
$headers .= "Return-Path: ".$fromaddress."\r\n";
$headers .= "Reply-To: ".$fromaddress."\r\n";
$headers .= "\r\n";

if (mail($toaddress, $subject, $message, $headers, "-f " . $fromaddress)) {
    echo "Mail bericht succesvol op de mailserver geaccepteerd";
} else {
    echo "Niet succesvol verzonden";
}

Bij mij was de -f parameter de oplossing, echter zijn er sporadisch nog steeds e-mails die niet aankomen bij de tiscali.nl, hoewel het script nu helemaal correct is volgens de RFC 821.

Omtrent het laatste heb ik ook nog een mail gestuurd naar Tiscali en kreeg daar het volgende commentaar op:
Uit onderstaand log van onze smtp-server blijkt dat als we het testen onze server het mailadres voornaam.achternaam@domein.tld niet kan vinden. Hij doet een callback naar de server bij domein.tld, die geeft terug aan onze server dat genoemd adres niet bestaat. Dit is vereist voor het verzenden van mail via de Tiscali smtp-server.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
220 ESMTP smtp-out3.tiscali.nl. NO UBE/UCE tolerated.
helo me
250 smtp-out3.tiscali.nl Hello me [195.241.5.2]
mail from:
250 OK
rcpt to:
250 Accepted
data
354 Enter message, ending with "." on a line by itself
test
.
550 Header sender couldn't be verified
Dit laatste is erg vreemd aangezien het gewoon een bestaand e-mail adres is die wordt gebruikt.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

^^ kick ^^

Beetje dezelfde problemen hier. Het bedrijf waar ik bij werk verstuurt elke week een nieuwsbrief. Bij Tiscali abonnee's wil ik nog weleens het onderstaande terugkrijgen:
Final-Recipient: rfc822; naamklant@tiscali.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: X-Postfix; host mail-mx-01.tiscali.nl[195.241.79.131] said:
550 Mailbox unavailable. (in reply to RCPT TO command)
Zou het met de problemen uit dit topic te maken kunnen hebben?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
Tiscali doet een check op het afzender adres. Zorg dat die valide is en bestaat. Dus als je kiest voor 'no-reply@bedrijf.iets' zorg dan dat die er ook is.

Het probleem (van een jaar geleden): Woudloper in "[Tiscali ADSL] Veel mails komen niet aan"

Dit is iets anders, hij houdt zich niet aan de RFC door in de body niet nog de 'FROM: ' te plaatsen waardoor de mail niet geaccepteerd wordt.

[ Voor 70% gewijzigd door bjck op 18-01-2007 10:56 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 22:18

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:54:
Tiscali doet een check op het afzender adres. Zorg dat die valide is en bestaat. Dus als je kiest voor 'no-reply@bedrijf.iets' zorg dan dat die er ook is.

Het probleem (van een jaar geleden): Woudloper in "[Tiscali ADSL] Veel mails komen niet aan"

Dit is iets anders, hij houdt zich niet aan de RFC door in de body niet nog de 'FROM: ' te plaatsen waardoor de mail niet geaccepteerd wordt.
't Is een catchall domein hier, alles bestaat dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik heb een Tiscali T6 (6mbit down) adsl sinds 1 week en ik moet zeggen dat het niet sneller download als 2mbit (275kb/s). Als ik de website van speedtest gebruik staat er dat ik een 4mbit lijn heb. Waar kan ik ECHT testen of ik een 6mbit lijn heb?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:
Ik heb een Tiscali T6 (6mbit down) adsl sinds 1 week en ik moet zeggen dat het niet sneller download als 2mbit (275kb/s). Als ik de website van speedtest gebruik staat er dat ik een 4mbit lijn heb. Waar kan ik ECHT testen of ik een 6mbit lijn heb?
Ten eerste zit je in het verkeerde topic, en ten tweede kan je in je modem kijken op welke waardes je modem intraint.

Overigens kan je op ftp.tiscali.nl een bestand downloaden om je snelheid te testen. Tevens is het interessant om te weten hoever je van de centrale afwoont, al lijkt me dat nog het minst logische omdat dat soort problemen pas bij sneller dan 6MB zou optreden.

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 18-01-2007 11:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pietje Klaasje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:35
Weer even ontopic: Als je catchall hebt aanstaat betekend dat nog niet dat afzendadres ook gecontroleerd kan worden. Probeer er toch is een appart adres voor aan te maken.

Verwijderd

Omtrent het laatste heb ik ook nog een mail gestuurd naar Tiscali en kreeg daar het volgende commentaar op:

[...]

Dit laatste is erg vreemd aangezien het gewoon een bestaand e-mail adres is die wordt gebruikt.
INDERDAAD!!

Mijn probleem is exact gelijk aan dat van Tweaker. Sta nu op 't punt over te stappen van provider, maar gelukkig daarvan wordt je natuurlijk niet met alle adreswijzigingen van dien. Dus dit wordt m'n laatste poging één en ander opgelost te krijgen.

Ik heb samen met de webmaster van Lenco alle door Tisali geopperde problemen (als geldig afzender adres, zwarte lijst - afijn het standaard Tiscali riedeltje) weerlegt. En dán krijg je helemaal geen reactie meer.

Dit probleem speelt nu al enkele jaren. Al zou er SPAM beveiliging achter zitten... Tiscali is toch niet de enige provider die dit wiel aan 't uit vinden is?!

Tweaker van jou zou ik graag horen of je probleem nu -na ook al een jaartje of wat- wél zijn opgelost.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Ik had er ook last van maar heb nu zelf een extra To, Date, Message-ID header toegevoegd in de mailheaders. Tevens MOET het afzenderadres dus bestaan (dit mag wel een no-reply adres zijn, zolang er maar een mailbox achter hangt ;))

Toen werkte het voor mij.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zelf zeggen dat ik geen last meer van heb. Mag ook wel, dit topic is behoorlijk oud. Het heeft veelste lang geduurd totdat Tiscali wat hieraan deed.

Nou moet ik ook wel weer zeggen, dat ik me veel minder aanmeld op diverse forums.

Een nieuw punt van irritatie is voor mij wel de gigantische hoeveelheid spam die doorkomt!!
En dat terwijl ik mijn tiscali mail zo min mogelijk probeer uit te geven. Blijkbaar ontkom je er toch niet aan.. Maar waarom in vredesnaam constant spam, met tips over de beurs en waar ik me geld op moet inzetten????

Verwijderd

SWINX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:28:
Ik had er ook last van maar heb nu zelf een extra To, Date, Message-ID header toegevoegd in de mailheaders. Tevens MOET het afzenderadres dus bestaan (dit mag wel een no-reply adres zijn, zolang er maar een mailbox achter hangt ;))

Toen werkte het voor mij.
Swinx vraagje want zo'n computer wizz-kid ben ik nu ook weer niet ;-)

Je schrijft dat jij zelf een extra To, Date, Message-ID header toegevoegd hebt in het mailadres....

Uhm...

1) hoe pak ik dat precies aan?
2) als ik een nieuw contact dán mijn mailadres geef (dus iemand waarvan ik nog niet weet of Tiscali wel of niet gaat haperen), dan zouden de mails aan moeten komen?

Je zou de eerste zijn met een écht constructieve oplossing!

Want tips als neem een Hotmail-account erbij ... ja, da's nauwelijks een oplossing te noemen !

Ticker.... leuk dat je nog even langswipt op deze topic _/-\o_

Nog één vraagje dan: hoe wéét je dat je al je berichten ook écht krijgt. Dit is 't eerste forum waar ik me op aanmeld en gamesites bezoek ik ook nooit. Bij mij bleven berichten van gerenomeerde bedrijven steken als LENCO en LELIE HOLLANDER! En zij merken daar soms niks van.

Heb inmiddels ook de hulp van HCC ingeschakeld en ons probleem daar als volgt uitgelegd:

====
Het probleem is dat mails die verstuurd worden aan naam@tiscali.nl af en toe niet aankomen. Er is niet echt een pijl op te trekken en lijkt lukraak. Op internet circuleren wel meer van deze klachten, maar daar wordt gezegd dat het met name zo lijkt te gaan bij mails van fora en gamesites. Iets wat in mijn geval zeker niet zo is! Het betreft bovendien berichten zónder bijlagen.

Bij mij lijkt het probleem zich vooral voor te doen bij bedrijven waarmee ik contact heb. Althans, van vrienden heb ik nog nooit horen klagen dat ik niet op hun mailtjes reagereer.

Ik heb al met twee gerenomeerde bedrijven (Lenco Nederland en ISIS in Minnesota) één en ander doorgenomen. Blijkt dat hun berichten gewoon niet afgeleverd worden.

Met de webmaster van Lenco heb ik alle door Tiscali geopperde mogelijke oorzaken kunnen weerleggen (als zwarte lijsten, ongeldig afzenderadres, virus in bijlage, bijlage groter dan 7 MB, etc) en dan valt Tiscali letterlijk stil en hoor je niks meer!

Op [Tiscali ADSL] Veel mails komen niet aan
heeft iemand in 2005 al een gelijkende oproep geplaatst, maar met alle Tweakers komen we niet uit.

Mijn eerste hickups met Tiscali stammen al uit 2004. Eerst gooiden ze 't op de ontwikkeling van spam-filters. Maar dáár zouden de kinderziektes nu onderhand toch wel 's uitgefilterd zijn?

Nu ik binnenkort aan 't solliciteren slaag, is dergelijke situatie natuurlijk onhoudbaar. Dus gaarne ontvang ik uw advies.

====

En later aangevuld met :

====
Soms komt er in de foutmelding bij de verzendende partij te staan:
550 Sender verification error (mail)

En zelfs op de Tiscali site is er een heel forum topic (internet / email komt niet aan) aan dit probleem gewijd... helaas weer zonder resultaat & zelfs zonder inmenging van Tiscali...

http://forum.tiscali.nl/v...c&highlight=email&start=0

====

Als ik nog 's wat zinvols hoor of als iemand nog tips heeft, hoor je van me :?

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Mijn reactie was inzake een PHP script wat mailtjes zou moeten sturen waarvan ik de afzender was.
Uit jouw reactie begrijp ik dat jij eigenlijk de ontvanger bent die een "normaal" mailtje zou moeten krijgen?

Das een beetje omgedraait, ligt eraan waar het fout gaat ontvanger/verzender enzo, best moeilijk om als "buitenstaander" over te oordelen.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• bjck
Zolang je werkt met bestaande adressen gaat het prima. Alleen verzenden met een niet bestaand afzender (FROM) adres werkt niet en ook de ontvanger moet bestaan. Verder houdt Tiscali zich strak aan de RFC en moet je in de 'body' van je mail ook nog verplichte velden vullen.

Maar 't was al genoemd eerder zie ik nu: SWINX in "[Tiscali ADSL] Veel mails komen niet aan"

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 04-02-2007 01:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp houdt Tiscali zich aan een bepaald standaard.
Veel home-brew forums houden zich hier blijkbaar niet aan. En zelfs een aantal gerespecteerde bedrijven hebben last hiervan te wijken.

In hoeverre is het standaard wat zij (menen) te hanteren, daadwerkelijk terecht.
Ik zou me voor kunnen stellen dat als zij exact hetzelfde standaard voor e-mail policies aanhouden als dus eigenlijk ieder bedrijf zou moeten doen, het hele internet hier vol van zit. In zo'n geval zou dit een algemeen probleem moeten zijn, maar het lijkt zich meer een specifiek Tiscali probleem.

Zoals ik al meldde heb ik er tot op heden geen last meer van, ik kom tegenwoordig eerder om in de spam.
Maar ik zou me voor kunnen stellen dat zij mijn adres, op een minder goeie filter hebben staan, dan waar je normaal in komt. En mogelijk hebben zij dit gedaan nadat er vele klachten van hieruit richting TIscali zijn geweest. Maar zoiets zal je niet te weten komen als buitenstaander.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:10:
Als ik het goed begrijp houdt Tiscali zich aan een bepaald standaard.
Veel home-brew forums houden zich hier blijkbaar niet aan. En zelfs een aantal gerespecteerde bedrijven hebben last hiervan te wijken.

In hoeverre is het standaard wat zij (menen) te hanteren, daadwerkelijk terecht.
Ik zou me voor kunnen stellen dat als zij exact hetzelfde standaard voor e-mail policies aanhouden als dus eigenlijk ieder bedrijf zou moeten doen, het hele internet hier vol van zit. In zo'n geval zou dit een algemeen probleem moeten zijn, maar het lijkt zich meer een specifiek Tiscali probleem.
Ticker, exactly my point!

Zou 't een standaard zijn waar alle providers zich aan houden, dan zou het moeten zwermen van klachten van ook deze andere providers!

En zoals ik al eerder zij, ik merk dat ik soms emails niet ontvang van GERENOMEERDE bedrijven (zelfs ééntje die zelf in de IT zit!). Dus niet zomaar een home-brew forum die zich niet aan de standaard houdt.
SWINX schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:37:
Mijn reactie was inzake een PHP script wat mailtjes zou moeten sturen waarvan ik de afzender was.
Uit jouw reactie begrijp ik dat jij eigenlijk de ontvanger bent die een "normaal" mailtje zou moeten krijgen?

Das een beetje omgedraait, ligt eraan waar het fout gaat ontvanger/verzender enzo, best moeilijk om als "buitenstaander" over te oordelen.
En inderdaad Swinx; 't is nooit duidelijk of je al je mails die aan jou geadresseerd zijn ontvangt.
En ik ben ook met die verzenders door de lijst met mogelijke problemen van Tiscali gegaan en dan kunnen we alles wegstrepen!

Dus 't blijft raar, zeker daar Tiscali na al die jaren nog nooit met een zinvolle oplossing of zelfs maar constatering van feiten is gekomen.

Nog geen reactie van HCC. Dus we blijven hopen.... O-)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

bjck schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:51:
Zolang je werkt met bestaande adressen gaat het prima. Alleen verzenden met een niet bestaand afzender (FROM) adres werkt niet en ook de ontvanger moet bestaan.
offtopic:
Hoe controleert de mailserver dan of het FROM adres valide is? Het vrfy commando is nl. vanwege security redenen vaak disabled.

XIMS: VRFY Command Does Not Work in Exchange 2000 or in Exchange 2003

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Het is en blijft een vervelend probleem. Ik heb er helaas nog steeds last van. Krijg van diverse mensen nog steeds te horen waarom ik niet reageer op bepaalde e-mails die allang naar ons zijn verstuurd.

Verder is het ook nog een probleem met het aanvragen van accounts bij diverse websites. Recentelijk nog een account aangevraagd onder vermelding van mijn tiscali mailadres bij Tien.tv (om bepaald fragment terug te kunnen kijken), maar kreeg steeds geen registratie e-mail. Als je dan vervolgens 'verstuur wachtwoord opnieuw' probeert krijg je de melding dat je account al bestaat.

Conclusie: De tiscali standaard is voor de gebruikers nog steeds vervelend en zorgt er voor dat sommige e-mail niet aankomen. Bij andere providers nooit last van dit fenomeen gehad!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Het is niet 'de Tiscali standaard'. Het is de standaard zoals die gedefinieerd is in de RFC voor SMTP. Dat het een deel van de slordig geschreven mailscripts breekt is dan ook iets wat ik voor lief neem omdat het ook een sloot spam scheelt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bjck
Zegt mij weer genoeg hoe belangrijk ze het vinden bij tien.tv

Overigens bestaat nu noreply at talpamedia.nlwat ze als afzender gebruiken gewoon (eindelijk).

[ Voor 87% gewijzigd door bjck op 27-03-2007 22:27 ]

Verwijderd

Als laatste is het verstandig om verification uit te zetten, zodat spam bots niet langer de mailserver kunnen misbruiken om te kijken of de random gegenereerde email adressen wel of niet bestaan.
Tiscali zit gewoon fout met een dergelijke eis.

Onzinnig om je eigen beveiliging op hoog niveau te brengen door te verwachten dat anderen hun servers wijd open zetten.

blijkbaar doen ze het nog steeds..
Pagina: 1