Toon posts:

adapterplaat voor cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg deze vraag van iemand die zelf ictér is, en er al lang op zoek naar is.

Situatie:
In een cd-rom/dvd speler passen twee formaten:
1. normale cd-r's (700Mb-80min)
2. Mini cd-r's (185Mb-21Mb)

Probleem:
Bij de beste man passen alleen maar de normale cd's in de speler. Hij heeft dus geen uitsparing voor de kleinere cd's.
Volgens hem zijn er speciale adapterplaatjes waar je de mini-cd's als het ware in kunt klikken, om deze vervolgens in de speler af te spelen.

Vraag:
Bestaat zoiets wel überhaupt? Heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord.
En zo ja, waar zou ik dit kunnen verkrijgen/bestellen?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10

BaRF

bijna kerst

laat hem als het zo belangrijk is voor die twee tientjes gewoon een nieuwe speler kopen :z

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ze bestaan zeker wel. Of ze hebben in ieder geval bestaan. Het zijn plastic schijfjes waar je zo'n mini cd in kan klikken. Het is alleen wel heeeeel erg lang geleden dat ik ze voor het laatst heb gezien. Zo ongeveer een jaar of 15 terug.....

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:20

Rmg

http://images.google.nl/i...a:en-US:official%26sa%3DG dit soort dingen waren dat.. euhm mja... probeer eens bij een kleinere platen zaak ( vooral van die zaakjes die oude singeltjes verkopen )

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025

sonny

Life's not over till you_

Ja zoiets bestaat wel maar word niet meer verkocht tegenwoordig.
Vroegah toen de cd speler snelheid niet zo hoog was ,4 times over sampling 1 bit pcm converter etc blablabla zo rond 1988 was deze formaat nog geen industrie standaard en kon je ze los kopen omdat er nog geen uitsparing in de cd la was. nu hoeft dat niet meer want ze zitten overal standaard in.

Als de nood hoog is koop toch lekker een nieuwe dvd speler zoals er al gezegd is door mijn voorganger ;)

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik later ook, waarom koopt die niet gewoon een nieuw speler, groene :P

Maar hebben deze adapterplaten ook een officiele naam? Dat mavica is een merk naam neem ik aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 23:36 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de mavica is een sony digicam. (die grote lompe bakken die op diskettes werken bijv). Het "topmodel" van toen kon branden naar een soort mini CD (deze dus). adaptertje zat er dus bij om die cd af te lezen.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik heb hier 3 cdsingle adapters liggen (zoveel zaten er toendertijd in een pakket toen de eerste CDwalkman op de markt kwam :D) - er staat geen merk op, maar toen had de V&D ze gewoon bij de accessoires liggen in hetzelfde rek als de platendoekjes.

[google=8cm 3inch cdsingle adapter]
- http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...1735&item=4066016887&rd=1
- http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...1735&item=4066018479&rd=1

Let er trouwens op dat het gebruik van die dingen wordt afgeraden. In de meeste handleidingen staat dat nl. uitdrukkelijk als afrader, zowel voor stabiliteit als voorkomen van schade.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 23:53 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik denk dat als je zo'n ding in een moderne cd-lezer stopt dat hij makkelijk uitelkaar kan springen... een CD-rom speler werkt denk ik zekerweten niet...
maar ik heb het idee dat een audio-cd speler van nu ook aardig toeren maakt...

pas op.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

ik heb het idee dat een audio-cd speler van nu ook aardig toeren maakt
AudioCD = 1 speed, hoe modern dan ook...
En tenzij je praat over een CDrecorder die ook op 4speed kan kopieren of een computer zal dat echt niet hoger zijn. Het probleem is echter dat het maar nokjes van 1 mm zijn, de cd gaat wobbelen en het al fout kan gaan (en in de praktijk ook voorkomt) op 1 speed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 3 cdsingle adapters liggen.
En je verkoopt niet toevallig een zo'n plaatje? Je hebt mail btw :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 01:23 ]

Pagina: 1