Toon posts:

adsl wel of niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een vraagje mbt adsl .. namelijk:

wij hebben thuis isdn EN een anologe lijn

ik heb vandaag SpeedXS gebelt, waar we bij willen gaan, en die zeiden dat je voor adsl via ISDN dat isdn kastje versie S5 of S6 moet zijn wij hebben versie.... S2 :(
Maar nu zat ik ff te denken maar ist ook mogelijk om via die anologe lijn adsl te krijgen .. ik weet dat er bij de kamer waar een anoloog(zwart) kastje zit en de isdn centrale zit 2 kabels de kamer inkomen...
Dus... kortom is het mogelijk om via de anologe lijn die mijn moeder nu voor de FAX gebruikt adsl te krijgen... En zo niet is zon ISDN kastje gratis vervangbaar voor een nieuwere door KPN....

alvast bedankt :*)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ja en Ja
Had je zelf, met een beetje nazoeken, ook kunnen vinden.
Of gewoon navragen bij je nieuwe ISP.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:12:
Ja en Ja
Had je zelf, met een beetje nazoeken, ook kunnen vinden.
Of gewoon navragen bij je nieuwe ISP.
dus die lijnen zijn al gesplitst voor ze t huis binnenkomen? ;)

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Yep, zitten op gescheiden paren.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:23:
[...]

dus die lijnen zijn al gesplitst voor ze t huis binnenkomen? ;)
Jep, ik heb hier 2 analoge lijnen in gebruik, allebei met adsl (verschillende providers).
De vorige bewoner had isdn en dat heb ik fijn niet overgenomen ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:46

Sjaak_Afhaak

Bleh!

om nog ff op dat S5 &S6 verhaal terug te komen, KPN heeft dit kastje bij ons gratis vervangen. (wij hadden ook een S2). Op zich werkte internet perfect met het S2 kastje, alleen konden we praktisch niet meer telefoneren.

Hier staat tekst

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32
Zit dat analoge zwarte kastje met een draad aan het witte ISDN kastje (Als ik goed gok en aan de S2 op de NT1 re zien zal dat een duovox zijn)?

Een analoge lijn komt namelijk rechtstreeks zonder kastjes uit je ISRA (het punt waar de telefoonlijn je huis inkomt), een ISDN-lijn gaat van de ISRA naar de NT1 (dat witte kastje waar S2 op staat ;) ) Een duo- (of quatro)vox is een ISDN-naar-analoog-omzet-kastje :P

Als dat kastje inderdaad een duovox is dan heb je dus alleen ISDN, en door middel van die duovox kun je analoge toestellen (zoals de fax) aansuiten.

Wat is trouwens de reden dat de NT1 zo nieuw moet zijn? De splitter komt toch VOOR de NT1 waardoor deze totaal geen last zou moeten hebben van het ADSL-verkeer? Of sturen de oude NT1s (ook) signalen met (te) hoge frequentie (al dan niet bewust) terug naar de centrale en werkt de splitter maar 1 kant op of zo?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Niet dat ik weet, volgens mij heb we bij een vereniging waar ik lid ben gewoon een S2 en ADSL over dezelfde lijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tweede aderpaar dat aanwezig is is niet perdirect "een analoge lijn" maar gewoon een ongebruikt aderpaar zonder signaal.

Kan het niet zijn dat je centrale een analoge aansluiting/poort heeft een daarop je fax is aangsloten? Dan heb je dus geen analoge lijn maar nogsteeds alleen een ISDN2 verbinding/lijn.

Gewoon die S2 op de balie bij de primafoon neerleggen met de melding "stuk gaarne vervangen". Zeggen dat je ADSL hebt nu en je niet meer kan bellen helpt soms ook als het nog niet duidelijk is ;)

S3 of ouder is bekend dat het problemen kan geven met DSL en een splitter. Hoeft dus niet perse zo te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 25-01-2005 00:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen allen bedankt voor de tot nu toe geplaatste reacties..

ik heb net ff gekeken en t precies zit(mbt hoe alles is aangesloten) zo ( behoorlijk ingewikkeld_)

Oke we hebben:

Een NT1 S2 isdn2 kastje
Daaronder zit een ISDN kastje( kleine waar 2 ISDN uitgangen te zien zijn.....)Naast het NT1 kastje is een Zwart kastje: VOX CHICAGO 220 ISDN
onder dit zwarte Vox chicago 220 kastje zit een "kastje" met 1 anologe aansluiting

ER komen de kabel de volgende kabels binnen (zwarte (platte) adaptorkabels niet meegerekent): 2 RONDE Witte kabels en 1 PLatte witte kabel (anoloog?).
1 van deze witte Ronde kabels Gaat naar Het kleine kastje(met de 2 uitgangen) En 1 gaat naar de NT1 S2....
De platte WITTE kabel(anoloog?) gaat rechtstreeks naar de Chicago Vox 220...

Uit de NT1 S2 gaat gaat een DIKKE GRIJZE kabel naar dat Kleine witte isdn kastje met 2 uitgangen eronder...
op 1 uitgang is een dikke zwarte kabel aangesloten die verder nergens heengaat ligt er gewoon naast maar de rechter aangesloten dun grijs/zwart kabeltje naar de Chicago Vox 220
Vervolgens gaat er een zwarte platte kabel vanaf de chicago vox Naar het Witte "kastje" met 1 anologe aansluiting

oke B) hopelijk ist te volgen

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kort door de bocht:

Je hebt alleen ISDN.

De fax is aangesloten op de Vox Chicago 220i
(vandaar de witte platte kabel die naar de Vox Chicago 220i gaat, trek die eruit en je hebt geen fax, denk ik)
De analoge aansluiting komt uit de Vox Chicago 220i
De rest is gewoon de ISDN aansluitpunten, waarschijnlijk zijn er meer ISDN stopcontacten in je huis.

Als je naar 0 of 9 belt met een draadloos toestel, krijg je dan de fax aan de lijn?

<EDIT>
Tenzij het prutserig aangesloten is, zou je geen aparte analoge lijn nodig hebben voor je fax. Het is onlogisch om een analoge lijn te laten liggen, aangezien je prima 1 van de nummers van ISDN toe kunt wijzen aan de fax

Ps. dit is wel de inschatting die ik maak, thuis hebben we een 220i, dus ik ken het ding, maar dat is geen garantie dat ik het goed heb.

[ Voor 30% gewijzigd door TheGhostInc op 25-01-2005 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:58:
Kort door de bocht:

Je hebt alleen ISDN.

De fax is aangesloten op de Vox Chicago 220i
(vandaar de witte platte kabel die naar de Vox Chicago 220i gaat, trek die eruit en je hebt geen fax, denk ik)
De analoge aansluiting komt uit de Vox Chicago 220i
De rest is gewoon de ISDN aansluitpunten, waarschijnlijk zijn er meer ISDN stopcontacten in je huis.

Als je naar 0 of 9 belt met een draadloos toestel, krijg je dan de fax aan de lijn?

<EDIT>
Tenzij het prutserig aangesloten is, zou je geen aparte analoge lijn nodig hebben voor je fax. Het is onlogisch om een analoge lijn te laten liggen, aangezien je prima 1 van de nummers van ISDN toe kunt wijzen aan de fax

Ps. dit is wel de inschatting die ik maak, thuis hebben we een 220i, dus ik ken het ding, maar dat is geen garantie dat ik het goed heb.
ok.. maar hoe zit het dan met die witte anologe kabel die uit de kelder komt...
ehm als ik naar 0 bel gebeurt er niks en wanneer ik naar 9 bel krijg ik abn niet bereikbaar ofwel ongeldig nr.. enne
is wel zo dat wanneer ik intern bel (groepsopdracht) als dan niemand op neemt ik wel faxgeluiden krijg te horen = fax neemt op ;) dan staat in beeld van me telefoon in intern gesprek met 9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
trouwens in de keuken hebben we .. een telefoon op een anologe aansluiting... En we moeten om met die telefoon te bellen eerst een 0 drukken..

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ja kan ook met je NT1 naar de primafoon winkel gaan en zeggen dat je erg last hebt van stroring/ruis. Dan krijg je zo een nieuw type mee. Is bij ons en de buren zo gegaan op aanraden van een storings monteur.

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:45:
Ja kan ook met je NT1 naar de primafoon winkel gaan en zeggen dat je erg last hebt van stroring/ruis. Dan krijg je zo een nieuw type mee. Is bij ons en de buren zo gegaan op aanraden van een storings monteur.
Oke tnx ga denk ik morgen dan maar naar primafoon ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga zo n/d primafoon ,.. mare moet ik dat kastje meenemen>
bedoel dan zien ze meteen dat ie t wel doet..

of kan ik zonder dat kastje nd primafoon? ;)

hmz me ma wil nie tdat ik met dat ding naar de rpimafoon ga omdat volgens haar ze dan alle telefoons opnieuw moet aanmelden :'(

kan ik met de eerder door mij genoemde opstelling geen adsl via anologe lijn?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 17:07 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32
nee, via je vox kun je geen "analoge" ADSL aanvragen.Als je dat wel probeert dan zal KPN de aanvraag afbreken zodra ze doorkrijgen dat het een ISDN-aansluiting is ipv een analoge.

Maaruh, telefoons aanmelden? Als je met dat witte kastje, de NT1 waar S2 opstaat, naar Primafoon gaat en daar een andere krijgt, dan hoef je geen telefoons opnieuw aan te melden hoor?
Dat klinkt alsof jullie een draadloos basisstations met een aantal draagbare telefoons hebben? Als je dat basisstation omruilt, DAN moet je je draadloze telefoons opnieuw aanmelden bij het nieuwe basisstation, maar je NT1 is geen basisstaion voor draadloze toestellen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
hmz me ma wil dat een kpn montuer dat ding gewoon komt vervangen
Zal dat een duur geintje zijn? :/

• bjck
Welnee, vraag gewoon DSL aan voor ISDN. Werkt het niet kan je altijd nog een monteur vragen.

Hoe kom je nu toch steeds weer terug op analoog. Je hebt misschien toevallig 1 analoog toestel. Dat zegt nog niet dat je ook een analoge/PSTN aansluiting hebt. Kijk anders even op je factuur. Daar zal ook ISDN2 staan.

ADSL wordt al voor je NT1 gesplitst. Alles daar acher aangesloten is telefonie intern en heb je niets mee te maken voor DSL. Alleen is het van belang wat voor aansluiting je hebt wat je huis binnenkomt. Twee koperdraadjes zijn het altijd en bij iedereen alleen of je daar nu een analogelijn of ISDN lijn overheen hebt is belangrijk.

[ Voor 90% gewijzigd door bjck op 29-01-2005 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:14:
Welnee, vraag gewoon DSL aan voor ISDN. Werkt het niet kan je altijd nog een monteur vragen.
..............
oke tnx..
Maar ehm ik belde deze week SPEEDXS (waar we een abo willen afsluiten) en die zeiden dat een NT1 kastje S5 of S6 nodig was anders zouden we helemaal geen adsl kunnen krijgen via ISDN

Trouwens wanneer je Directadsl aanvraagt bij KPN krijg je een klein wit kastje die je moet aansluiten op DE Oude versies van de NT1 en je dan wel adsl via DIRECT adsl kunt hebben....
Zouden ze die ook gewoon los verkopen bij primafoon o.i.d? bedoel ik hoef echt geen Direct Adsl van Kpn :O

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:33:
[...]

oke tnx..
Maar ehm ik belde deze week SPEEDXS (waar we een abo willen afsluiten) en die zeiden dat een NT1 kastje S5 of S6 nodig was anders zouden we helemaal geen adsl kunnen krijgen via ISDN

Trouwens wanneer je Directadsl aanvraagt bij KPN krijg je een klein wit kastje die je moet aansluiten op DE Oude versies van de NT1 en je dan wel adsl via DIRECT adsl kunt hebben....
Zouden ze die ook gewoon los verkopen bij primafoon o.i.d? bedoel ik hoef echt geen Direct Adsl van Kpn :O
Gewoon aanvragen met je S2 en als je dan je splitter aansluit heb je kans dat je geen telefonie hebt via je splitter. Dan kan je altijd nog je Ma overuigen dat je hem moet gaan omruilen ;)

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:35:
[...]

Gewoon aanvragen met je S2 en als je dan je splitter aansluit heb je kans dat je geen telefonie hebt via je splitter. Dan kan je altijd nog je Ma overuigen dat je hem moet gaan omruilen ;)
haha maar dan zit me ma zonder Telefoon.. wel lastig ivm met dat ze een bedrijf heeft ;(
Pagina: 1