[XBoX] wireless aansluiten via WGA54G en speedtouch 580i

Pagina: 1
Acties:

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:44
ik waagde vanavond een poging om een XBoX wireless op internet te krijgen. Daarvoor had ik een wireless game adapter besteld (Linksys WGA54G) en een Alcatel/Thomson Speedtouch 580i was al aanwezig.

De mensen van routershop.nl hadden me verteld dat dit ging werken, maar ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien. Ik sloot (volgens de gebruiksaanwijzing) de WGA aan op mijn laptop en volgde de "easy setup" van de bijgeleverde CDrom. ik vulde de goede gegevens in (inclusief dus de encryptie-key) en wandelde door de setup heen. Aan het eind van de setup kon ik online registreren. ik klik op de link, maar ja, geen verbinding.... ergens gaat iets fout. Maar de setup is zo easy dat je bijna nix fout KAN doen. de mensen van xbox.nl vertelde me vandaag dat de WGA niet samenkan met de 580i? maar waarom niet konden ze niet uitleggen (allebei via 11b en 11g met WEP dus ik zou niet weten waarom niet).

de 580i deelt automatisch IP adressen uit aan iedereen met een encryptie-key, maar dus niet aan de WGA blijkbaar.

Gaat de WGA54G uberhaupt wel samen met de speedtouch 580i? zie ik iets anders over het hoofd? iemand hier ervaring mee?

edit: extra aanvullingen: ik kreeg geen IPadres, de setup van linksys gaf geen foutmeldingen

[ Voor 5% gewijzigd door Suffie op 24-01-2005 23:49 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

Verwijderd

Ik had zelf de wga54G. Alleen maar problemen. Geen verbinding kunnen krijgen, of moeilijk.
Alleen aan de pc hangen met een crosscable, en configuren, dat werkte goed.

Firmware upgraden hielp ook niet. Ik kreeg helemaal geen verbinding met me accesspoint.

Ingeruild voor een WET54G, aangesloten geconfigureerd, geen problemen meer. Hangt nu aan me xbox. Dus als je hem nog kan omruilen, doen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:14
Voor dat je op het Wireless netwerk gaat inloggen via je WGA54G even op het Registration knopje drukken op je 580i voor ongeveer 3 seconden. Zorg er WEL voor dat al je computers op dat moment aanstaan anders heeft de helft straks geen internet meer, de computers die namelijk binnen 30 seconden zich aanmelden op het WiFi netwerk krijgen wel unlimited toegang, de rest niet

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Is alleen als die optie is aangevinkt bij de 580. Is standaard niet zo volgens mij.

Je zegt wep key, je weet zeker dat je niet de wpa toevallig aan hebt staan, voer het anders eens uit zonder beveiliging what so ever.
• UPnP support
- enables game technologies (PS2, Xbox live,
DirectPlay, …)
[bron http://www.speedtouch.com/prod580.htm ]
zou het dus gewoon moeten ondersteunen volgens speedtouch hmzz...

[ Voor 10% gewijzigd door ETM op 26-01-2005 15:56 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Suffie
ik ga vanavond er weer heen om te kijken wat er nog te redden valt, maar gelukkig neem ik iemand mee die er meer verstand van heeft dan ik :)

ik weet zeker dat WEP aanstaat en niet WPA, en ook UPnP heb ik aanstaan (kan je ook uitzetten bij deze router iig)

maar waar zit dat vinkje van die optie die je kan instellen om alle aparaten die zich in de eerste 30 seconden aanmelden te accepteren?

• ETM

ETM

E=TM²

ik weet alleen dat er een optie is voor all stations allowed of registreren. Niet iets speciaals met 30 seconden...misschien dat dat de tijd is die hij nodig heeft om de kaarten te registreren (lijkt me waarschijnlijker)

linkse menu -> wireless
en dan een van de tabbladen rechts (heb niet zo'n ding voor me neus, dus noem de "ongeveer" locaties maar :P )

[ Voor 25% gewijzigd door ETM op 27-01-2005 19:38 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een ST580 accepteert / registreert vanzelf alle stations die met de juiste encryptiesleutel verbinding maken met het netwerk, tenzij je dat bewust uitzet (in modempagina onder basic > wireless > nogwat :P).

Dat van dat knopje 3 sec indrukken, doe me een lol. Dat staat echt nooit aan. Die irritante kutsoftware van kpn roept dat ook, terwijl dat nooit ingesteld staat (en iedereen gaat dat knopje dan 10 seconden indrukken, met als gevolg: Wlan is uit.. En dan komen de mensjes helemaal niet verder en moeten ze mij bellen |:().

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 27-01-2005 19:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ETM

ETM

E=TM²

offtopic:
ik lees frustratie ;)

• Suffie
nou hehe, de XBoX is online.
het blijkt dat WEP alleen aan kan staan als de router zelf ook van linksys is. Dus dan maar een onbeveiligd netwerk :)

Dus op de PC (win98SE) ook WEP uitgezet, en ook op de laptop (winXP) een poging gewaagd. Alleen op de een of andere manier kon ik de laptop niet meer aanmelden bij de router. Hij zag hem wel maar kon er nix mee :/ (ik had iemand bij me die heel veel verstand had van netwerken en die kreeg het ook niet).

dus nu ben ik die laptop maar opnieuw aan het installeren, ik hoop dat het strax dan is opgelost :)

bedankt voor alle hulp tot nu toe :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

offtopic:
Beetje maar ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:14
JvS schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:41:
Een ST580 accepteert / registreert vanzelf alle stations die met de juiste encryptiesleutel verbinding maken met het netwerk, tenzij je dat bewust uitzet (in modempagina onder basic > wireless > nogwat :P).

Dat van dat knopje 3 sec indrukken, doe me een lol. Dat staat echt nooit aan. Die irritante kutsoftware van kpn roept dat ook, terwijl dat nooit ingesteld staat (en iedereen gaat dat knopje dan 10 seconden indrukken, met als gevolg: Wlan is uit.. En dan komen de mensjes helemaal niet verder en moeten ze mij bellen |:().
Hmmz, net nog even bij die installaties gaan kijken, een collega van jou waar ik dat netwerk geinstalleerd heb(was trouwens een ST570) moest ik toch echt dat knopje inrammen om met mn laptop daar het wireless op te kunnen, stonden 3 laptops, 1 NT, 1 2K en 1 XP en werkte allemaal niet, registration ingedrukt en toen was er ineens internet :P

Die collega heet trouwens Ruud van Zeeland, misschien ken je hem zelfs wel :P
Pagina: 1