bandbreedte controle & reclame verdiensten

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Dit is meer een topic bedoeld over de functionaliteit enzo van de website.

Ik heb sinds kort een website op staan als een vervanging van een community website(waar ik door bepaalde onterechte redenen vanaf getrapt ben).

Nu biedt mijn site best wel wat meer vergeleken met andere. Ik heb nu ruim 95 geregistreerde al en mn bandbreedte staat al op bijna 200 mb per dag en pageviews gemiddeld op 800 a 1000.

Nu is het zo dat ik "slechts" 70Gig heb te besteden. Nu is dit veel zou je zeggen.. maar je zit er al snel overheen als er nog meer mensen op komen. De laatste tijd stomen de gereigstreerde maar binnen.

Wat is nu het beste om te doen? Het is een vrijwillige site, en in princiepe wil ik er buiten hosting geen extra kosten aan hebben.

Ik heb destijds een aanbod van grafix gekregen voor 160 gig de maand met een dedicated server. Dat is best aardig, maar goed.. kost me 50 de maand + een kleine knop

wat zal hier het beste nu mee kunnen doen? Ik denk met zo "weinig" pageviews kan ik nog geen reclame denk ik via google ads maken of iets dergelijks.

Verder zijn er ook behalve grafix niet een die me wilt sponsoren verder.

Veel mensen vinden het al een leuke site, ik wil het dus graag laten behouden

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan toch gewoon een maandjes adsense proberen? Als het niet genoeg opbrengt gooi je het er weer af.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Blaise schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:56:
Je kan toch gewoon een maandjes adsense proberen? Als het niet genoeg opbrengt gooi je het er weer af.
Zou ik wel kunnen doen .. Het jammere is vaak van die dingen is dat het per klik gaat in plaats van per pageview :P

Ik ga het morgen eens erop zetten! tks iig al

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Het is de gok die je neemt: je gaat investeren en hopen op uitbreiding zodat er vanzelf sponsors komen en er genoeg geld binnenstroomt om je onkosten te dekken. Of je investeert niet en aan het einde van de maand ga je over je limiet en zul je users moeten weren.

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58
Als je problemen hebt met banbrede is het misschien een idee om pic's e.d. op andere servers te hosten zoals provider hosts. En deze dan op een subdomein te hangen op img1.domein.net en dan img2.domein.net er zijn vast wel mensen die je willen helpen met misschien wel een snelle server. Dit houd natuurlijk echter weinig stand als je superveel users krijgt hoewel je het veel zal gaan schelen. Een banner zou ik kijken of je die kunt ondermijden anders moet je het er wel bij 1tje laten of anders een soort van banner traffic verhouding maken zodat hun banner 100x geshowt word dat jij 100mb dataverkeer krijgt?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:36

Pelle

🚴‍♂️

Euh, 200Mb voor 1000 pageviews vind ik wel erg veel hoor.. dat betekent dat elke pageview zo'n 200kb is? Ik heb toch het idee dat je dan eens naar je HTML moet kijken :P

En verder.. 70Gig per maand betekent dat je dik 2Gig per dag kunt verspijkeren.. dat betekent alsnog dat je meer dan 10 keer zoveel pageviews kunt handlen als dat je nu doet.

Dus zelfs als je het aantal kb's per pageview niet omlaag weet te schroeven denk ik dat je je voorlopig nog geen zorgen hoeft te maken ;)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Zoals pelle zegt, de hoeveelheid dataverkeer vergeleken met het aantal hits is wel wat aan de grote kant, ik zou er zeker even naar kijken :P

En wat betreft Google Adsense. Ik heb zelf ook een site met zo'n 800 pageviews per dag, en heb een paar maanden gewoon maar eens wat adsense reclame's toegevoegd, onder het motto baad het niet, dan schaad het niet.

Ik heb nu over een periode van 3 maanden gemiddeld $1,50 per dag binnen gehaald. Per maand is dat dus zo'n $45,- en dat zijn ook nog een behoorlijk aantal euro's. Je moet jezelf natuurlijk niet rijk rekenen, maar imho is het altijd het proberen waard. Al haal je er maar €30,- per maand mee op, dan hoef je nog maar €20,- op een andere manier te versieren :)
offtopic:
Even lichtelijk offtopic, maar misschien wel interessant voor jou.

Ik weet dat een aantal gotters met elkaar een server huren op www.deinprovider.de, een dedicated bak met 80GB HDD, 300GB/mnd voor €50,-. Zelf ben ik ook nog steeds op zoek naar goede hosting, maar vind €50,- way to much. Het is voor mij wél een optie om deze server met bijvoorbeeld 5 mensen te huren ofzo, dan is het nog maar €10,- per maand.

Mocht je geinteresseerd zijn, neem dan even contact met me op via mail. Ik ben ook altijd te vinden in #area61 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Zoefff op 25-01-2005 09:30 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Pelle schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:09:
Euh, 200Mb voor 1000 pageviews vind ik wel erg veel hoor.. dat betekent dat elke pageview zo'n 200kb is? Ik heb toch het idee dat je dan eens naar je HTML moet kijken :P

En verder.. 70Gig per maand betekent dat je dik 2Gig per dag kunt verspijkeren.. dat betekent alsnog dat je meer dan 10 keer zoveel pageviews kunt handlen als dat je nu doet.

Dus zelfs als je het aantal kb's per pageview niet omlaag weet te schroeven denk ik dat je je voorlopig nog geen zorgen hoeft te maken ;)
Buiten het naar beneden schroeven van de HTML; HTTP Compression wil in een hoop gevallen ook wel enorm veel schelen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
HTML HTTP compressie.. daar heb ik nog nooit naar gekeken eigenlijk O-) misschien inderdaad een idee!

ANyway.. Volgens Pelle,..heb ik dan wel een miscalculatie gemaakt.. haha. EHmz.. op dit moment zijn er nog aardig wat users met een te grote foto omdat de check niet helemaal goed werkte.. we hebben nu gelimiteerd op 60kb/foto. Sommige hebben er nog een van 350 kb.. dat loopt aardig op ja.

Opzich zijn verder alle andere plaatjes ERG klein (minder dan een 3kb vaak)
Tis ongeveer 180 Mb/ 1440 pageviews... moet wel na te kijken zijn (dit was via originele stats..andere via netstat)

Opzich is het zeker dan leuk om te kijken naar AdSense dus.

de www.deinprover.de is zeker een leuke host dan. 50 euro per maand moeten we dan toch nog wel heen denk ik. Een klein beetje bijleggen is inderdaad niet echt te lastig :)

Verder zal ik even moeten zoeken naar sponsors ook ja :) lijkt me beter.

[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 25-01-2005 10:15 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Opzich zijn verder alle andere plaatjes ERG klein (minder dan een 3kb vaak)
Tis ongeveer 180 Mb/ 1440 pageviews... moet wel na te kijken zijn (dit was via originele stats..andere via netstat)
Da's 125 kb per pageview; inclusief evt. gecachede plaatjes? Dat blijft best veel..

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

als het om deze site gaat; http://www.gitaarwerk.net/ (in je profiel), dan zou je bijvoorbeeld de css al in een apart css bestandje kunnen zetten :)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Als de website eigenlijk alleen een forum is vind ik het erg veel. Kijk of je gzip aan kan zetten, en de tip om je css als aparte file te doen is ook al een goeie besparing.

Wat je anders ook kunt doen is een goedkope host zoeken voor je images, en de rest op een snelle server te draaien.

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Dataverkeer en geen Bandbreedte :)

Helaas zegt heel de webhosting wereld in nederland het verkeerd zelf de helft van de control panels hebben et verkeerd :(

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:28:
als het om deze site gaat; http://www.gitaarwerk.net/ (in je profiel), dan zou je bijvoorbeeld de css al in een apart css bestandje kunnen zetten :)
En alle url's niet volledig maken, maar relatief..

Als je de html wat opschoont en html compressie aanzet kom je al een heel eind. Pas de bestaande afbeeldingen aan die > 60KB zijn.. Al is 60KB ook al heel flink. Een JPG van een foto hoeft niet meer dan zo'n 30K te zijn namelijk..

Je zou op je pakket als ik het zo ziet makkelijk 15-20x zoveel users kunnen hebben dan je nu hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 25-01-2005 10:57 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

Leuk dat iedereen over www.gitaarwerk.net speculeert, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat het daar niet om gaat :+

Tenminste, als ik naar de NedStat teller kijk http://www.nedstatbasic.n...s?tab=1&link=1&id=2468337 dan zie ik gemiddeld zo'n 60 pageviews per dag, in plaats van de beschreven 800 à 1000. Dus of het tellertje klopt niet, of het gaat hier over een andere site :P

Desalniettemin hebben de tips natuurlijk ook betrekking op iedere andere site, maar dat mag duidelijk zijn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Zoefff op 25-01-2005 11:34 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik vindt wel grappig dat je aan de site kunt zien waar de maker vaak geweest is :+

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:58
Misschien gaat het om deze site:
http://www.web-friends.net/

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
juist :+

Gitaarwerk was mn leerproject van php.. nu ben ik een stuk verder al :)

Ik gebruik inderdaad nog geen compressie erin..moet ik dus eens induiken.
Verder gebruik ik geen relatieve urls... het zou misschien kunnen schelen, maar er wordt soms ook gedeeplinked... er zijn veel mensen die niet echt snappen hoe het gaat daar. Dit was wel een bewuste keuze van me. In ieder geval worden die dynamisch met een global variabele aangeroepen.

Het verkleinen van een plaatje ga ik nu doen naar 30kb :)

De html van web-friends is aardig geschoont.. wellicht kan het beter.. maar goed.. dat is dan verder uitpluizen dan. In princiepe gebruik ik nu zo min mogelijk. Gitaarwerk is een rotzooitje :)

[ Voor 13% gewijzigd door gitaarwerk op 25-01-2005 15:12 ]

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Als je nu de html eens beter indeeld *plaats het standaard divjes gezeur hier* dan wordt je code ook kleiner en beter leesbaar voor zoekmachines. Dan wordt je probleem snel groter :+

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans with RwD

Je bent dan wel - naar eigen zegge - vooruit gegaan met PHP, je Html is niet zo best :) Gebruik de elementen waarvoor ze zijn. Een tabel is nu eenmaal niet gemaakt voor een navigatiemenu in deze zin. Evenmin zijn ze bedoeld als container voor een plaatje.

Zo on the fly heb ik de volgende code:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<table>
    <td id="3" class="TopMenu1"><a href="http://www.web-friends.net/register.php" class="menulink" onMouseOver="changeClass('3','TopMenu2')"  onMouseOut="changeClass('3','TopMenu1')">REGISTER</a></td>    <td id="4" class="TopMenu1"><a href="http://www.web-friends.net/chat/" class="menulink" onMouseOver="changeClass('4','TopMenu2')"  onMouseOut="changeClass('4','TopMenu1')">CHAT</a></td>
    <td id="5" class="TopMenu1"><a href="http://www.web-friends.net/forum/" class="menulink" onMouseOver="changeClass('5','TopMenu2')"  onMouseOut="changeClass('5','TopMenu1')">FORUM</a></td>
    <td id="6" class="TopMenu1"><a href="http://www.web-friends.net/faq.php" class="menulink" onMouseOver="changeClass('6','TopMenu2')"  onMouseOut="changeClass('6','TopMenu1')">FAQ</a></td>          
    <td id="7" class="TopMenu1"><a href="http://www.web-friends.net/about.php" class="menulink" onMouseOver="changeClass('7','TopMenu2')"  onMouseOut="changeClass('7','TopMenu1')">ABOUT</a></td>              
    <td id="8" class="TopMenu1"><a href="http://www.web-friends.net/support.php" class="menulink" onMouseOver="changeClass('8','TopMenu2')"  onMouseOut="changeClass('8','TopMenu1')">SUPPORT</a></td>
    <td class="TopMenu3">&nbsp;</td>
</table>

gereduceerd naar dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    <ul class="topmenu">
        <li><a href="register.php" style="border-left: 1px solid white;">REGISTER</a></li>
        <li><a href="./chat/">CHAT</a></li>
        <li><a href="./forum/">FORUM</a></li>
        <li><a href="faq.php">FAQ</a></li>
        <li><a href="about.php">ABOUT</a></li>
        <li><a href="support.php">SUPPORT</a></li>
    </ul>

(hele code @ http://bomenknuffelaar.nl/got/gitaarwerk.html (en ja, er zit een zooi CSS achter, maar die gooi je in een .css en laad je maar 1 keer in)

Laat die tabellen vallen, en ga met CSS aan de slag. Niet alleen met divjes, ook met headings en lists, en gebruik tabellen waarvoor ze bedoeld zijn: tabulaire data (Total active users: x, is bijv. wél tabulaire data).

Gooi die javascript uit de head ook in een .js-file, scheelt ook weer wat :)

[ Voor 28% gewijzigd door Thijsmans op 25-01-2005 17:51 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1