Toon posts:

mail filteren en daarna doorsturen naar andere mailserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje een vage titel, maar ik kom hier niet echt uit. Ik heb een paar servers gecolocate en op alle servers draaien wat domeinnamen met mail etc. Nou wil ik een nieuwe server erbij gaan colocaten waarmee ik virussen ga filteren. De mail moet dus 'via' die filter-server gaan.

Nou krijg ik met een mx recordje de mail wel bij die filter-server, maar hoe dan verder? Hoe krijg ik de mail hierna bij de juiste server?

Volgens mij is mijn gewilde opstelling vaak gebruikt, maar ik kan nergens op internet vinden hoe ik dit moet doen (eerlijkheidshalve weet ik niet eens waar ik exact op zou moeten zoeken).

Verwijderd

onder unix achtigen is het antwoord denk procmail

eigenlijk een van de antwoorden

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Wat jij zoekt is een anti-spam/virus gateway. Met deze zoektermen zul je vast wel wat vinden. Bijvoorbeeld tussen de howto's op www.postfix.org staat hier al wat over.

Verwijderd

Topicstarter
Kan zo'n gateway ook met sendmail? Het liefst wil ik sendmail gebruiken omdat ik een bepaalde antivirussetup wil doen die op dit moment alleen werkt met sendmail.....

//edit:
Met google heb ik al wat linkjes met sendmail + gateway :) ik ga even lezen en kijken of ik er zo uitkom, als niet zal ik hier weer even update doen.. thx!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 00:11 ]

Verwijderd

Doe dat inderdaad eerst even. Dat had je eigenlijk moeten doen voordat je een topic opende.

Lees daarover ook Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door.

Dit topic is gesloten.